Zwaar in Dubio...advies graag

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan W

Zwaar in Dubio...advies graag

Bericht door Jan W »

We maken zo'n 3000 foto's per jaar (wordt alleen maar meer)

We staan voor een keuze tussen twee digitale spiegelreflexcamera's

Canon EOS 300D of

Nikon D70

Wie heeft er ervaring ???????

JW

oh het bericht is nu off topic maar als we hem hebben en we maken foto's in het veld dan ist weer on topic
Ploertje

Re: Zwaar in Dubio...advies graag

Bericht door Ploertje »

Ha die JW,

Je hebt het ons al is buiten het prikbord om gevraagd, ons advies zou de NIKON zijn. Bevalt ons perfect.

Irene
Rut

Bericht door Rut »

Prikbord van fotografie.startpagina.nl raadplegen, is d.m.v zoekfunctie veel over te vinden.
Groet Rut.
willem S7 V8

Bericht door willem S7 V8 »

je moet voor zo een nikon als ireen heeft wel veel opslagruimte hebben op je pc

willem
Gerda4

Bericht door Gerda4 »

De nikon is enorm geweldig ik zou voor de nikon gaan !
Maakt echt schitterende foto's ongelofelijk zelfs
Geertjan Plooijer

Bericht door Geertjan Plooijer »

ik heb een nikon d70 als reserve voor mijn andere nikon (een d1x) en eerlijk gezegd is de beeld kwaliteit erg goed bij normaal gebruik zie je bijna geen verschil.
zorg wel dat je er een goede lens bij koopt

Geertjan
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

Kwaliteit van beide camera's doet niet voor elkaar onder. (kunnen beide merken zich niet veroorloven !) Het gaat dus vooral over toeters en bellen aan de camera. Ik zou mijn keuze bepalen aan de hand van verkrijgbare set objectieven en de gewenste gimmicks.
Andries
marc

Bericht door marc »

Neem een 300D!!! Haal jij een mooie camera en ik m'n target, kan ik die parabooltjes kopen ;-)

Gr. Marc

marc.van.oers@canon-europe.com ;-)
Jan Willem

Bericht door Jan Willem »

Ahum Mark......wat kost zo'n 300D nou ongeveer

Hoe vaak moet ik knipogen

JW
Bas Wit

Bericht door Bas Wit »

Jan,

Ik heb de Nikon D70 en die bevalt echt prima! Perfecte foto's (en ik ben een echte zeikerd.) maar ook erg robuust, iets wat de canon in mijn ogen miste. Ik heb de orginele 18-70 lens, een 28-80 (van mijn analoge camera) en een 70-300 .
Bevalt echt prima. Ik heb hem ook vergeleken met de camera van een collega (D1) en het ontloopt elkaar niet, de foto's van de D70 met 18-70 waren soms nog beter.

Ik zou voor de Nikon gaan, net even iets meer.

Grt Bas
Geertjan Plooijer

Bericht door Geertjan Plooijer »

hoho je moet wel hetzelfde gaan vergelijken een D1 heeft ongeveer de helft aantal pixels van een D70 ook is de chip/processor ook al weer enkele jaren oud
Wel is de D1 en zijn opvolger een stuk robuuster. (en een heel slecht accu management)
Maarten van Lenthe

Bericht door Maarten van Lenthe »

Ik heb een D70 en daar kan je geweldige foto's mee maken, met een EOS300d heb ik geen ervaring. Ik heb mijn keus gebaseerd op de informatie die ik van verschillende sites op het internet heb.

Groeten,

Maarten
Joel

Bericht door Joel »

ooohhh de stand is ongeveer 8 tegen 1 voor de nikon.
Hierbij 2 stemmen erbij voor de Canon !!
Wij zijn er erg blij mee ! prachtige foto's. Groot gebruiksgemak !
Elviera en John
marc

Bericht door marc »

tja, ik zal proberen objectief te blijven; Canon introduceerde de 300D al enige tijd geleden en heeft bijzonder goede pers gehaald de Nikon is ook geen slechte camera en ik denk dat ze niet echt iets voor elkaar onder doen.

Check vooral www.dpreview.net, in mijn ogen een van de meest bertrouwbare sites waar het product info aangaat, hier vindt je de meningen van profesionals en ervaren amateurs.

succes,

Marc
Muddy & Bad series IIa

Bericht door Muddy & Bad series IIa »

NIKON!!! bevalt erg goed!!

grt Tijn
marc

Bericht door marc »

kijk en vergelijk

[www.dpreview.com]

Marc
jo

Bericht door jo »

Nu gooi ik een andere in de strijd, de Fuji S2 pro. Beter als de Nikons en Canons alleen de kodak is beter (volgens de vakcentrales) De Fuji heeft het voordeel dat er alle nikon lenzen op kunnen zuiniger met batterijen. Ik werk er al 2jaar meer tot tevedenheid van de klanten en vakcentrale (en die beslissen het toch).

jo "general" fotograaf
marc

Bericht door marc »

of wellicht een nog mooiere vergelijking

[www.dpreview.com]

Het ligt er maar net aan wat je wilt uitgeven, the ultimate would be Canon 1Ds Mark-II (8000-9000 eurie) maar daar kan je ook een leuke 109 voor kopen ;-)

Marc

PS, nu hou ik over op ;-)
peter

Bericht door peter »

Beide merken gebruikt in mijn werk als fotojournalist. Canon viel tegen kwa degelijkheid. Nikon deed het prima en heeft het voordeel dat zelfs de oudste lenzen (zonder gebruik elektronica) nog gebruikt kunnen worden op bepaalde instellingen. Heb 29 jaar Nikon gebruikt en 2 maanden Canon, en ga dus uiteraard voor NIKON!
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Ik heb een Jaar een gewone 300 (C) gehad, en hierna een 801 (N) hierna nooit meer anders dan Nikon, heb nu een 4300, lekker handzaam voor in de "binnen" zaken als het geld er is zal er zeker een digitale spiegelreflex komen van Nikon, mede omdat de lenzen van de 801 hier gewoon probleemloos oppassen.

Een groot voordeel van de Nikons vind ik de degelijkheid die we bij onze hobby toch wel kunnen gebruiken.

Groetjes Jorrit, LR 110" 200tdi Hardtop RHD "Annabel"
[www.lr-Annabel.nl]
robb

Bericht door robb »

stom he............................ ik vind het gewoon lekker.............................
Ik heb gewoon een MINOLTA DIMAGE 5 en die doet het perfect alleen kun je geen lenzen wisselen maarja WIL je wel zo professioneel gaan???? Zowel Nikon als Canon zijn erg duur en zeg nou eens eerlijk........... het gaat wel om het plaatje
Maaahaaaar degene die achter het toestel zit bepaalt of de foto goeed wordt of niet.

Ik heb mensen met een Hasselblad zien werken en die bakten er geen ene moer van van maar ook mensen met een ratsboemklikcamera die topfoto`s leverden.
duss............ !!!
Jan Willem en Machelina

Bericht door Jan Willem en Machelina »

Geweldig wat een reakties.

Het staat ongeveer 10 tegen 1 voor Nikon.

Maar daar zit dan wel een prijsverschil van zo'n 400 euro in.

We zitten druk door allerlei testverhalen te spitten.

Maar aangezien we een beetje van tegenvallende Apk aan de hand hebben begint de keuze toch een beetje richting de canon te buigen.
nl de banden van Ketelbink zijn niet helemaal fris meer. Een bandje kost ca 100 euro .......

We laten het resultaat weten als we wat hebben gekocht.

Nogmaals bedankt voor de overweldigende reakties.

Max & JW
Plaats reactie