Ik zit geregeld een paar maand in Afrika en heb daar op mijn laatste reis een oude landrover gekocht. De motor hiervan lijkt nog vrij goed, maar de stuurinrichting staat nogal los. Concreet moet je constant tegensturen en is het alsof de wielen maar halvelings de stuurbewegingen volgen. Kan er iemand mij zeggen wat de zwakke plekken van landrover zijn (moet ik het ih stuurhuis zoeken of id rotulen)? Welke onderdelen zou ik best meenemen en waar kan ik die onderdelen nog vinden?
Groeten,
Ward
Stuurinrichting 109
Re: Stuurinrichting 109
Hoi,
ik heb ook een 109. Het stuurstangensysteem levert vrijwel altijd speling en een bepaalde zweverigheid op. Bij die van mij zat er veel speling op de pitmanarm.
Herstel kostte niets als goed bijstellen en nu onderhouden.
Mogelijk dat je ook aan een stuurdemper iets hebt, is deze week al een posting over geweest.
Groeten
Marco
ik heb ook een 109. Het stuurstangensysteem levert vrijwel altijd speling en een bepaalde zweverigheid op. Bij die van mij zat er veel speling op de pitmanarm.
Herstel kostte niets als goed bijstellen en nu onderhouden.
Mogelijk dat je ook aan een stuurdemper iets hebt, is deze week al een posting over geweest.
Groeten
Marco
Re: Stuurinrichting 109
Het stuurhuis kan bijgesteld worden voor speling tussen wormwiel en krans. Controleer tevens op slijtage van stuur- en spoorstangkogels, speling op de lagers en speling op de fusee's. Controleer of je hulpstuurhuis nog vast zit en of de pitmanarm niet los over de splines schuift.
Ook een 109 kan vrijwel spelingsvrij sturen.
Groetjes,
Huub
Ook een 109 kan vrijwel spelingsvrij sturen.
Groetjes,
Huub