lekkage stuurhuis

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc

lekkage stuurhuis

Bericht door Marc »

L.s.,

Sinds kleine week lekt het stuurhuis (onbekrachtigd) van mijn RR uit '75. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan verhelpen?

Bij voorbaat dank.

Marc
Chris 110

Re: lekkage stuurhuis

Bericht door Chris 110 »

Meestal door een nieuw, niet lekkend stuurhuis te monteren. Vaak is de onderste keerring lek en is de as die daar indraait ook beschadigd. die keering schijnt lastig te vervangen te zijn en die as is behoorlijk prijzig.
Marc 90

Bericht door Marc 90 »

Kun je het ook merken dat de bekrachtiging minder wordt? Bij mijn laro90 heeft de stuurbekrachtiging ook gelekt en hij stuur nu zwaarder bij hier omgoien van het stuur naar rechts. dus naar links doet ie nog prima

Groetjes Marc90
110

Re: lekkage stuurhuis, heeft er al eens iemand vet geprobeerd ?

Bericht door 110 »

Hoewel ik een grote voorstander ben van het gebruik van olie (afvoer van vuil), lijkt me dat juist in een onbekrachtigd stuurhuis in plaats van olie vet gebruikt moet kunnen worden (bij voorbeeld het soort vet dat ook in de swivvel-bolls kan).

Heeft iemand ervaring met het vullen van een onbekrachtigd stuurhuis met vet ?
En zo ja, wat is die ervaring ?

Groet
Jan Aart

Bericht door Jan Aart »

Marc (90),

Heb je je stuurhuis al eens ontlucht ?, ik had hetzelfde probleem en na het ontluchten was dat over.

gr.

Jan Aart
peter

Re: lekkage stuurhuis, heeft er al eens iemand vet geprobeerd ?

Bericht door peter »

ik heb wel ervaring met een olie toevoeging tegen lekkage in een bekrachtigd systeem. werkt goed alleen een hogere dosses gebruikt en het is nu weer een jaar dicht. het lekte een liter per week
De Groene Schavuit

Bericht door De Groene Schavuit »

denk dat het heel zwaar gaat sturen probeer maar eens wat vet op te pompen?

gr Gheert
Plaats reactie