Verlichting valt uit

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Muddy & Bad series IIa

Verlichting valt uit

Bericht door Muddy & Bad series IIa »

Reed vanavond even een stukje met Muddy (defender 90 TD5) en een aanhanger over een donker plattelandsweggetje. Om alles goed te zien had ik grootlicht, normaallicht en de hoeklampjes aan staan. Plots viel alle verlichting uit, na een beetje zitten in en uit schakelen van lampjes doen nu alleen de hoeklampjes en het grootlicht op handbediening het nog.

Denk zelf dat het licht aan de schakelaars, maar kan het ook eventueel wat anders zijn??

Morgen maar eens even het spul snel nalopen, aangezien Muddy zaterdag wel de horeca trailer moet trekken naar Naarden. Stel je eens voor.............geen bier;-(

grt Tijn
Berry van D

Re: Verlichting valt uit

Bericht door Berry van D »

Hoi Tijn

Ja dat is de lichtschakelaar die defekt is, ik heb het ook al een keertje gehad.
Even een nieuwe schakelaar monteren en je kunt er weer tegen.

Groeten Berry van D CHlandy
Aad G

Bericht door Aad G »

Knutsel er gelijk twee relais aan die het eigenlijke schakelwerk doen.

Blijft het tenminste heel.

Schema op verzoek.
joop Engel

Bericht door joop Engel »

Ook bij was mij was het de schakelaar (TDI 300 1996). Ik heb hem gewoon gemaakt hoor. Bij mij was het binnenwerk een beetje gesmolten waardoor de contacten elkaar niet meer raakte.

Daarnaast voor als je een nieuwe gaat kopen. Volgens mij is de schakelaar van een td5 veel duurder dan van een tdi en zijn ze wel uitwisselbaar.

Groetjes
Joop
Plaats reactie