klotsende owatrol

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
LimaWhiskey

klotsende owatrol

Bericht door LimaWhiskey »

Heeft er iemand ervaring met het laten klotsen van owatrol door je chassis? Ik wil er aan iedere zijde een liter in gooien, de gaatjes sluiten, en dan een paar uur flink laten klotsen om de binnenzijde te anti-roesten. Mijn vraag is vooral: wat gebeurt er met de kabelboom die door het chassis loopt, kan die er tegen?
Groet, Andries.
Jurjen

Re: klotsende owatrol

Bericht door Jurjen »

De ervaring die ik heb met Owatrol is spuiten , vernevelen terwijl de auto op de brug staat.
Gelukkig was de vloer goed afgedekt want er kwam overal Owatrol uitlopen.
Ik denk, dat je op jouw manier een gigantisch oranje oliespoor achterlaat....
dus dan kan je het best wachten tot 30 april volgend jaar, dan kan er niemand iets van zeggen! ;-)
Jurjen
Aad G

Bericht door Aad G »

Klotsen ??

Als je een slang koopt met een nozzle (zit bij zo`n spuitbus ML) en je neemt een compressor, zet er een vloeistofbus op kan je het slangetje al rondom spuitend van voor naar achter door je chassis heen trekken.

Ik zou m`n chassis eerst met een hogedrukspuit mbv een rioolontstopper vrij maken van zand en ander ongedierte.
Dan heel goed laten drogen en dan met Owatrol aan de slag.

Ik weet bijna zeker dat het geen kwaad kan voor je bedrading.
LimaWhiskey

Bericht door LimaWhiskey »

Heren,
bedankt voor de ideeen
Andries
martin

Bericht door martin »

Eén litertje aan elke kant? Is dat niet wat weinig? Ik moet binnenkort ook aan de slag. Heeft iemand ervaring hoeveel wel goed is? Niet alleen voor de langsbalken, maar ook dwars..

vr gr Martin
jo

Bericht door jo »

Ik heb maar 1 lt voor alles gebruikt (aan elke kant 1/2 tl) en niet schoongemaakt van te voren. Volgens de beschrijving die er bij was hoeft dat ook niet, kan over roest heen. nu ben ik aan de buitenkant met de kwast bezig.

jo fo li "general"
Plaats reactie