110.... en nu ???
110.... en nu ???
Wij hebben een 110 gekocht en zoeken iemand in de buurt van Leiden die hieraan kan sleutelen en repareren. Nu is er volgens ons iets met de startmotor die af en toe niet lekker starten wil.
Tips welkom.
(en ja; tuurlijk hadden we ons er eerst in moeten verdiepen voordat we zo'n auto kochten...)
Tips welkom.
(en ja; tuurlijk hadden we ons er eerst in moeten verdiepen voordat we zo'n auto kochten...)
Re: 110.... en nu ???
Met een Land Rover wordt je een autodidact. De prikkers zullen je natuurlijk altijd soufleren.
En met een beetje mazzel heb je heel snel een bosje prikkers onder je 110 om hem weer te fiksen.
In ieder geval heeeeeeeel veel plezier met de 110 en welcome to the club
JW ook lerende
En met een beetje mazzel heb je heel snel een bosje prikkers onder je 110 om hem weer te fiksen.
In ieder geval heeeeeeeel veel plezier met de 110 en welcome to the club
JW ook lerende
Kan een aantal oorzaken hebben, verweg de meest simpel zou kunnen zijn dat de as waar het tandwiel van de startmotor op draait een beetje droog is waardoor deze niet naar buitenkomt als hij moet startenmototeren. In bijna eigenlijk alle gevallen moet je toch de startmotor eruit halen, behalve als het startrelais op springen ( stuk gaan ) staat dan weer niet. Affijn zo kunnen we nog wel even doorgaan ben ik ben voor probeer eens met de zoek opdracht op het prikbord eens onder het kopje startmotor.
grt Frank Korver
"Darwin" LW88 1975
"Daktari" 109 Pickup 1979
grt Frank Korver
"Darwin" LW88 1975
"Daktari" 109 Pickup 1979
wat een snelle reacties ! thanks !
als ie droog is, zou ik dat eerst kunnen proberen "nat" te maken. waarmee smeer ik dat ? goed, ik haal de startmotor eruit... en dan ? springen alle veertjes me rond de oren (we hebben een sleutelboek en de afdeling startmotor valt namelijk onder de catagorie "don't do it yourself", vandaar).
als ie droog is, zou ik dat eerst kunnen proberen "nat" te maken. waarmee smeer ik dat ? goed, ik haal de startmotor eruit... en dan ? springen alle veertjes me rond de oren (we hebben een sleutelboek en de afdeling startmotor valt namelijk onder de catagorie "don't do it yourself", vandaar).
Startmotor is vrije simpel los te halen, zit met 3- bouten vast.
Daarna kun je motor naar de voorkant v.d. auto eruit trekken.
Er vliegt je dan niets om de oren (als alles goed is).
Je ziet nu een as met een tandwiel erop, deze moet licht gesmeerd worden.
Alles terugbouwen en straten maar.
Gr.
Marc
Daarna kun je motor naar de voorkant v.d. auto eruit trekken.
Er vliegt je dan niets om de oren (als alles goed is).
Je ziet nu een as met een tandwiel erop, deze moet licht gesmeerd worden.
Alles terugbouwen en straten maar.
Gr.
Marc
Je startmotor kan je er gewoon uithalen zonder dat er vanalles om je oren zou moeten springen.
Je startmotor is een electromotor die hard gaat draaien als je start, door dat die snel gaat draaien moet er op de as een tandwiel over de as heenschuiven die dan tegen je vliegwiel aankomt zodat de motor begint te draaien. Het kan zijn dat het tandwiel niet lekker over die as heen glijd, je kan dan die as inspuiten met wd40 of een ander dunne olie. Dan moet die er weer soepel starten, als dit het probleem is.
Hoor je je startmotor wel snel ronddraaien als je start, want als dat niet het geval is dan heeft het hiermee niks te maken. Dan kan het zijn dat er geen goede massa is, waardoor die traag draait en dus slecht start.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Je startmotor is een electromotor die hard gaat draaien als je start, door dat die snel gaat draaien moet er op de as een tandwiel over de as heenschuiven die dan tegen je vliegwiel aankomt zodat de motor begint te draaien. Het kan zijn dat het tandwiel niet lekker over die as heen glijd, je kan dan die as inspuiten met wd40 of een ander dunne olie. Dan moet die er weer soepel starten, als dit het probleem is.
Hoor je je startmotor wel snel ronddraaien als je start, want als dat niet het geval is dan heeft het hiermee niks te maken. Dan kan het zijn dat er geen goede massa is, waardoor die traag draait en dus slecht start.
Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Hoi Joel,
Ik kom uit Leiden en probeer zoveel mogelijk zelf te doen aan mijn Defender 110 Td5.
Gezien de reacties gaat het met die startmotor nu wel lukken heb ik het idee.
Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen.
Groet,
Marcel G
Ik kom uit Leiden en probeer zoveel mogelijk zelf te doen aan mijn Defender 110 Td5.
Gezien de reacties gaat het met die startmotor nu wel lukken heb ik het idee.
Je kunt natuurlijk altijd contact opnemen.
Groet,
Marcel G
Neem eens kontakt op met Aad Koene. landroverland@hetnet.nl
Van LandRoverLand
Lees deze posting maar eens
[www.prikpagina.nl]
Van LandRoverLand
Lees deze posting maar eens
[www.prikpagina.nl]
Joel, is het alleen na korte ritjes? Het zou namelijk ook kunnen dat je accu spanning te laag is. Dat kan twee oorzaken hebben, accu slecht of dynamo slecht. Dat wil ook wel eens start problemen geven.
Normaal moet je accuspanning zonder draaiende motor boven de twaalf volt zijn en met draaiende motor boven de veertien.
Richard
Ploertje
Normaal moet je accuspanning zonder draaiende motor boven de twaalf volt zijn en met draaiende motor boven de veertien.
Richard
Ploertje
Ook is het best wel tijd voor een ander handboek!
een der betere investeringen,..
gr,
RoLandrover
een der betere investeringen,..
gr,
RoLandrover