Ik heb zojuist een versleten versnellingsbak van een 90 gedemonteerd.
Hij maakte een heel vies geluid en schakelde heel slecht over.
De koppeling zag er goed uit en uit de olie kwam niets bijzonders geen stukjes ofzo
Wat is wijsheid?
Kan ik zelf de versnellingsbak open maken en kijken wat de schade is
en hoe moeilijk is dat?
Krijg ik hem dan ooit weer in elkaar.
De prijs van een nieuwe is 950 euro EX btw.
Ik kan ook aan een gebruikte komen die uit een goed rijdende auto is gekomen
Deze kost 500 euro
Wat is jullie advies?
Alvast bedankt gr menno
wat is wijsheid (LT77)
Re: wat is wijsheid (LT77)
De versnellingbak open maken kan gerust, kom je waarschijnlijk meer aan de weet.
Reviseren is moeilijker, de 5 lagers moeten er af geperst worden, en enkele lagerschalen moeten door middel van een lasapparaat (rupsje in leggen) "gekrompen" worden.
Ook heb je een speciale "tool"nodig om een collar van de uitgaande as te trekken.
In elkaar is nog lastiger, 1mm teveel speling en de bak past niet meer in elkaar.
Maar als ik me goed herrinner werkte je bij een smit, dus denk ik dat je wel een heel eind komt.
Een andere bak kopen kan altijd nog.
gr Eric
Reviseren is moeilijker, de 5 lagers moeten er af geperst worden, en enkele lagerschalen moeten door middel van een lasapparaat (rupsje in leggen) "gekrompen" worden.
Ook heb je een speciale "tool"nodig om een collar van de uitgaande as te trekken.
In elkaar is nog lastiger, 1mm teveel speling en de bak past niet meer in elkaar.
Maar als ik me goed herrinner werkte je bij een smit, dus denk ik dat je wel een heel eind komt.
Een andere bak kopen kan altijd nog.
gr Eric
Re: wat is wijsheid (LT77)
Hoi Menno,
Ik ben al verschillende LT77's tegengekomen voor ronde de 250 euro. Even goed zoeken.
Ik ben al verschillende LT77's tegengekomen voor ronde de 250 euro. Even goed zoeken.