apk-punten site.
apk-punten site.
vanochtend mijn laro naar de apk-er gebracht.
Maar nu is mijn rechter deur niet meer te openen met een sleutel (alleen van binnenuit te openen).
Mijn vraag is
wat is ook alweer de site waar alle apk-keuringspunten op vermeld zijn? Een zoek opdracht heeft niets opgeleverd.
en is een niet goedwerkend slot inderdaad een afkeurpunt?
alvast bedankt,
Onno
Maar nu is mijn rechter deur niet meer te openen met een sleutel (alleen van binnenuit te openen).
Mijn vraag is
wat is ook alweer de site waar alle apk-keuringspunten op vermeld zijn? Een zoek opdracht heeft niets opgeleverd.
en is een niet goedwerkend slot inderdaad een afkeurpunt?
alvast bedankt,
Onno
Re: apk-punten site.
Zowel bij RDW keuringen als APK keuringen is er bij mij nog nooit naar (niet altijd werkende) deursloten gekeken.
Hebben vroege SIII's en SII's niet gewoon staandaard een passagiersdeur die je van binnen uit moet vergrendelen/openen? zo'n knop die je moet in drukken en 1/4 slag moet draaien???
dus ik kan mij niet voorstellen dat dit niet mag.
succes met verdere verloop van de APK, ik ben volgende week aan de beurt.
Yuri
SIII 109D
dus ik kan mij niet voorstellen dat dit niet mag.
succes met verdere verloop van de APK, ik ben volgende week aan de beurt.
Yuri
SIII 109D
dat was dit denk ik:
home.wanadoo.nl/janschober/Regelgeving_APK_2000.exe
Jan Schober
home.wanadoo.nl/janschober/Regelgeving_APK_2000.exe
Jan Schober
Artikel 5.2.41
lid 1.
De deuren van personenauto's moeten goed sluiten. De deuren die direct toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde of vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend.
(c) RDW (opgemaakt door RDW)
lid 2.
Het slot en de scharnieren van de motorkap of het kofferdeksel aan de voorzijde en aan de achterzijde van het voertuig moeten een goede sluiting waarborgen. .
lid 3.
De bevestiging van de scharnieren van de deuren, de motorkap en het kofferdeksel mag niet in ernstige mate door corrosie zijn aangetast.
Dit betekent dus dat een deur zowel aan buitenkant als de binnenkant geopend moet kunnen worden. Als de deurklink binnen en buiten gewoon werken, dan zou de auto hierop niet afgekeurd mogen worden.
Of de auto al dan niet met een sleutel kan worden afgesloten is van geen belang!
Je kan -als je wil- protest aantekenen over de afkeur.
Groet van Marco!
lid 1.
De deuren van personenauto's moeten goed sluiten. De deuren die direct toegang geven tot de personenruimte, moeten op normale wijze vanaf de binnenzijde of vanaf de buitenzijde kunnen worden geopend.
lid 2.
Het slot en de scharnieren van de motorkap of het kofferdeksel aan de voorzijde en aan de achterzijde van het voertuig moeten een goede sluiting waarborgen. .
lid 3.
De bevestiging van de scharnieren van de deuren, de motorkap en het kofferdeksel mag niet in ernstige mate door corrosie zijn aangetast.
Dit betekent dus dat een deur zowel aan buitenkant als de binnenkant geopend moet kunnen worden. Als de deurklink binnen en buiten gewoon werken, dan zou de auto hierop niet afgekeurd mogen worden.
Of de auto al dan niet met een sleutel kan worden afgesloten is van geen belang!
Je kan -als je wil- protest aantekenen over de afkeur.
Groet van Marco!
Re: apk-punten site.????
Link doet het wel !!
Gewoon kopieeren in in de adresbalk plakken, de rest wijst zich dan vanzelf
Frans Bonnes
Gewoon kopieeren in in de adresbalk plakken, de rest wijst zich dan vanzelf
Frans Bonnes