Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2015, 12:36 
Over twee weken gaat de 100 uit de schorsing en gaan we op vakantie. Er moeten wel nieuwe banden op. Deze banden worden voornamelijk op de weg gebruikt en wil graag een All Terrain profiel.
Met de zoekfunctie vind ik voornamelijk de AT2, en later de AT van General als favoriete band bij diverse berichten.
Is het nog steeds de favoriete band, of zijn er ook mindere ervaringen met deze band of alternatieven?
Ik wil niet bezuinigen op banden maar, als er duidelijk goedkopere banden zijn die ook goed zijn ben ik daar wel voor in.
Als bandenmaat wil ik gewoon 235/85 nemen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 jul 2015, 15:25 
Freek als je aandacht wil, is een draadje over banden altijd de beste remedie...je krijgt gegarandeerd van alles terug! smoking smiley
Heb zelf BFG AT MK2 en AT2's en vind ze beide goed, (en duur) de BFG kan je misschien iets meer kilometers uit halen.
Voor minder geld koop je Coopers (STMAXX) die lijken me ook goed maar geen persoonlijke ervaring mee.....heb wel net de set eerste STT's klaar liggen maar dat is MT en geen AT.
Maar er is ook heel veel ander spul te koop.....teveel om te kiezen.

Wie volgt?

John_90_130_RRC-RIP


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 00:08 
Hoi,

Ik heb zelf de Grabber AT 235/85 (op Boost velgen) en die bevallen goed. Op de weg redelijk stil en in het terrein kom ik verrassend ver, vooral als bij een dag "prut" de luchtdruk tot 1.5 Bar is afgelaten.
Belangrijk vind ik ook dat deze band een goede wegligging heeft en bij krachtig remmen niet meteen begint te schuiven. Op nat wegdek is deze band met zijn M+S profiel ook uitstekend

Succes met je keuze. Er zal nog wel advies komen.

Groeten en sleutel ze,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 00:44 
De Grabber AT is absoluut zeer goed en ook absoluut niet duur, prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed zeg maar. Vorige week een set gemonteerd onder een RRS TDV8 en dat is zijn 2e set, de vorige op een RR V8 van 2005....


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 00:47 
Cooper ST Maxx is voor een Defender ook een prima band, maar zit meer tussen een MT en AT in. Als je hoofdzakelijk op de harde weg zit zou ik de GG AT kiezen. ST Maxx smoelt wel net wat stoerder maar er moet mee gereden worden......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 20:17 
Ik heb wel zin in de general. Maar de AT2 is toch ook nog (of weer) leverbaar. De AT2 lijkt me wat hoekiger en is daarom misschien wat gevoeliger voor spoorvorming. Hij is ook wat grover, dus zal wel meer grip hebben maar ik ben vooral bezig om een fijne band te zoeken voor op vakantie en voor als mijn vrouw achter het stuur zit. Voor de echte modder heb ik een setje 255er mudjes. Is de AT voor mijn doel beter of maakt ht weinig uit me de AT2, kan iemand uit ervaring spreken?
Groeten, Freek


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul 2015, 23:25 
AT2 is verouderd, de AT is een flinke stap vooruit. Profiel is wel wat braver. Als een AT2 wat ouder is kunnen ze wat gaan cuppen, maar dat heeft ook met bandendruk te maken en sporing.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2015, 00:55 
Ha Freek,

De GG AT's bevallen mij erg goed, 285/75R16, ze zitten er nu een jaar en meer dan 25K op.
Heel stabiel, nog geen spoor van slijtage, 95% verhard en af en toe flink het terrein in (furstenau, Bertrix, etc), op beide ondergronden goede prestaties.
Ik zou ze zo weer kopen als er niet 1 maar was, afgelopen wintersport in Zweden vond ik ze onder de maat presteren, soms voelde het zelfs heel onveilig met name op de platgereden verijsde sneeuw. Maar ja, die Zweden rijden dan ook niet voor niets met spijkerbanden. Maatje van me had duidelijk meer grip met zijn Cooper STT's op het ijs en de sneeuw. Afgelopen kwakkelwinter heb ik hier in NL geen ervaring op kunnen doen.
Maar al met al een hele capabele band.
Succes met je keuze.
Boelo

Oh ja, verbruik valt me zeker niet tegen, gemiddeld 1 op 9,2 over het afgelopen jaar, rij wel rustig, 100-110 km/u.

LR groet,
Boelo

LR Defender 130 Td5 2003
LR Series 2A 1963 88" 2,25 petrol ex-BAOR



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/07/2015 22:56 door Boelo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2015, 01:01 
Bedankt! Ikweet genoeg. Ga AT rijden.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 jul 2015, 01:27 
en ik heb er nog zeer goede liggen 5st voor 200euro


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 jul 2015, 21:46 
Om de discussie nog wat op te leuken:

Continental CrossContact AT bevalt me goed, doet het heel goed op asfalt en boven verwachting goed buiten de verharde weg, en is niet te duur.

Geen ervaring mee maar misschien nog "universeler": Nokian Rotiiva AT, een zomerband met een sneeuwvlokje (en een net iets vriendelijker profiel dat overigens tamelijk veel op het Conti CC AT profiel lijkt).

Beide banden, de Conti CC AT en de Nokian zitten bij de goedkopere leveranciers in de € 110-115 prijsrange.

O ja, nog een "outsider": de Cooper Discoverer AT3, een band met vlgs de berichten een opvallend goed on- en off-road gedrag, en leuk geprijsd.

Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 00:15 
Marc–my–Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> Om de discussie nog wat op te leuken:
>....
> O ja, nog een "outsider": de Cooper Discoverer
> AT3, een band met vlgs de berichten een opvallend
> goed on- en off-road gedrag, en leuk geprijsd.

Daar heb ik er deze week 4 van gekocht in maat 235/85-R16. Nog even wachten op mijn wolf-velgen en dan kan ik vertellen of, en hoe ze bevallen. Op j33p-fora is men er wel van onder de indruk. Daar zijn verschillende testen gedaan met GG, BFG en Cooper Discoverer, waarbij het gedrag opvallend goed is, en vaak beter dan de andere kandidaten. Is de enige van de 3 die goed scoort op het gebied van het voorkomen van aquaplaning. Alleen op ijs schijnt die iets minder te presteren dan de concurrenten. Maar ijs haal ik bij de ijscoboer, dat ligt hier (bijna) nooit op de weg.

Groet
Joa (die al een tijd niet meer wist naar welke groene pagina hij nou moest kijken, maar toch weer terug is op het nest)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 01:45 
Interessant leesvoer over AT banden:

[expeditionportal.com] ... -the-road/

En zie verder ook: [forum.lrch.nl]

Daar lees je oa dat na tweemaal Afrika (Dakar en Mauretanië) met de Conti CC AT nog niet op was.


Ofwel: de oude vertrouwde kwaliteitsbanden worden ingehaald door de modernere optwikkelingen.

De oude banden werden gewoon op gevoel en trial and error ontwikkeld, en deze banden hebben meestal een uniform repeterend profiel.
De moderne banden worden ook doorgerekend en daarbij zie je dat je genoeg langs-profiel moet hebben voor de laterale stabiliteit en genoeg blokken (aan de rand) voor de AT-tractie, uiteindelijk is zo'n moderne band dan op alle fronten beter (en stiller op de weg).


Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2015, 01:54 
In Zweden moet je eigenlijk een (winter)band hebben van de lijst die de STRO publiceert.
Ze zullen een buitenlander niet gauw bekeuren, maar als er wat mis gaat is het toch beter een "erkende" band te hebben.

Ik heb voor de zekerheid/luxe een set Nokian Hakkapelliita LT2, iets minder AT maar wel effectief in de sneeuw en op ijs.
Als je op de dag-prijzen let en op het juiste moment bestelt dan zijn winterbanden niet veel duurder als de zomerse banden.

Spijkers is leuk maar ook lastig vanwege de spijkerband-verboden -- met spijkers gaat zelfs een matige winterband nog goed presteren.


Marc


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul 2015, 18:48 
Ik heb at2 onder de disco2, bevallen ook goed. Heb deze gekozen ivm sneeuwvlokje (heeft at niet) en omdat ik ze een stuk mooier vind staan spinning smiley sticking its tongue out Heb ze er pas een 5000km onder zitten.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.