Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 01:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: uitvoeren
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015, 23:21 
Ola Nog een berichtje zo hebbie niks zo zit je met meerdere vragen.

Zijn er mensen die ervaringe hebben met het uitvoeren van een auto.

Wil mn defender rijdend op nederlands kenteken naar het buitenland brengen ( binnen EU ) vervolgens invoeren in mn nieuwe thuis land en dan vervolgens uitvoeren..

Kan Dat Mag dat..? Iemand ervaring..

Grr Noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015, 23:47 
Je mag tot de vervaldatum van je verzekering met je NL kenteken rondrijden in het buitenland. Daarna niet meer.
Als je auto jonger is als 1 januari 1998 is er een CoC van (kun je bij oa Land Rover opvragen) dan kan je doorgaans zonder problemen een buitenlandse kentekenplaat op je auto krijgen.
In veel gevallen nemen ze de APK-termijn van NL over, dus tegen die tijd een frisse APK en je kan direct doorrijden smiling smiley

Een auto voor 1997 kan wat moeilijker gaan, dan moet je doorgaans een toelatingskeuring.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: do 02 jul 2015, 23:48 
Heb een paar auto's naar Gambia verscheept. Wat jij wil kan volgens mij niet. Je zult hem toch eerst moeten uitvoeren voordat je hem ergens anders kunt invoeren. En zo wie zo willen ze in Nederland de kentekenplaten terug hebben. Dus eerst uitvoeren en dan met exportplaten naar het land van bestemming en dan pas invoeren.

Edit:
met exportplaten (en verzekering) mag ik in Gambia nog 3 maanden rondrijden. Maar dan moet ie toch echt ingevoerd gaan worden.

Wim/Sil


Restauratie Land Rover Serie III



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2015 21:50 door Grumpy Old Sil.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 00:11 
Bedankt voor de tips,,, alles zal rech kom.."


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 00:15 
Dat "uitvoeren" is iets anders als "erheen rijden"...
De RDW wil je platen graag hebben, is ook wel aan te raden, anders moet je nog steeds die belachelijke bedragen overmaken naar de B-dienst ieder jaar...
Maar het is heel makkelijk tegenwoordig.
Maar vergeet inderdaad het uitvoeren niet (op export zetten, kost je 12 euro of zo)
Dat kan ook nadat je de auto naar de bestemming hebt gereden, zo heb ik het ook gedaan... 3x inmiddels.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 01:22 
Ik heb mijn RRC gewoon op platen naar Spanje gebracht, daar geïmporteerd en zodra ik de papieren had hier afgemeld.



Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Discovery 1995 300TDI voor de sloop
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)


Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 08:12 
Ik zou zeggen zoek eens op verhuisboedel, daar moet ook ergens staan hoe te handelen met je eigen auto.
Uit je verhaal maak ik tenminste op dat je naar het buitenland verhuist en je auto mee wil nemen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 09:51 
Mogge ja klopt,, wil de auto mee nemen en er naar toe rijden. Vind sites vrij onduidelijk hier over zal rdw en douane benaderen,, maar staat me bij dat het mogelijk is om binnen de EU de auto eerst in te voeren in een ander land platen mee nemen en afmelden. Zoals Marijn en Ben zeggen.

Grr Noudje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 11:40 
noudje Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mogge ja klopt,, wil de auto mee nemen en er naar
> toe rijden. Vind sites vrij onduidelijk hier over
> zal rdw en douane benaderen,, maar staat me bij
> dat het mogelijk is om binnen de EU de auto eerst
> in te voeren in een ander land platen mee nemen en
> afmelden. Zoals Marijn en Ben zeggen.
>
> Grr Noudje

Ik heb de platen nooit in hoeven leveren.
De platen liggen nog achter in de auto in Spanje.
Ik heb een kopie van de Spaanse papieren met mijn kenteken naar de RDW gestuurd en kreeg een bevestiging van hun dat de auto was uitgevoerd.

Alleen duurde het invoeren in Spanje wat lang, daar zijn ze niet zo snel als hier in Nederland.



Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Discovery 1995 300TDI voor de sloop
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)


Ben


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 11:45 
Het zou eenvoudiger zijn als je verteld waar je de auto wilt immatriculeren want er zijn per land verschillen..

Wij zetten de auto op FR kenteken en melden vervolgens aan de RDW dat de auto / aanhanger / enz. op FR kenteken ... is gezet met het vriendelijke verzoek om de auto uit te willen schrijven uit het kentekenregister.

Krijg dan na een paar weken keurig bevestiging - ook HB stopt dan.

In vrijwel geen enkel zuidelijker EU land wordt overigens een buitenlandse APK keuring overgenomen...

Verhuizingen & inboedels hebben vooral betrekking op eventuele rechten en BTW - niet op kentekens.

Veel plezier.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 19:20 
snap het probleem niet je kan je auto bij de rdw uitvoeren met een uitvoer kenteken mits er nog apk op zit . dan moeten de platen ingeleverd worden maar dan moet je witte laten maken met de letter/cijfer combinatie van het oude kenteken en daar kan je 2weken mee rijden . moet wel verzekerd worden dat uitvoerkenteken .en bij een GWK kantoor heb je voor €140,- en een beetje platen met verzekering en uitschrijven bij de rdw . (heb er deze week nog één uitgevoerd naar België zo)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: uitvoeren
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2015, 20:49 
Ron - je hebt volkomen gelijk. Het probleem is niet dat het niet kan, maar soms loopt het anders. En soms scheelt dat geld, soms is dat practischer.

Ik gebruik de auto's die ik hier op kenteken zet zelf en het is een gegeven dat soms er voor een auto of aanhangwagen niet een Fr. kenteken afgegeven gaat worden, bijv. omdat JLR France dat weigert. Of omdat er geen toelatingsnummer is voor Frankrijk. Dan heb je een duur stuk tuinmeubel staan want de uitvoer terugdraaien in NL is niet eenvoudig - en kostbaar...

Soms koopt iemand hier een buitenlandse auto rechtstreeks v.d. bezitter terwijl hij bijv. op vacantie oid is. Dan 2.400 km. rijden om de uitvoer in NL te regelen wellicht niet geheel logisch...

Vandaar.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.