Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 14:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 21 mei 2015, 00:59 
Dag allen,

ik heb een 110 met in de voordeuren de dubbele ramen. Die worden vastgehouden door vilt, en dat past natuurlijk niet goed. Dit leidt daarom tot de het bekende ratelen tijdens het rijden. Nou is die Laro natuurlijk nooit stil te krijgen, maar dit is soms behoorlijk storend.

Ik vond een mooie oplossing bij Garrison outfitters, zie [garrisonoutfitters.com]
Heeft iemand dit al eerder toegepast?

groet,
albert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2015, 16:08 
Ik heb ook het "Window Channel" rubber vervangen, maar bij een andere leverancier gekocht. Volgens mij is het wel het zelfde profiel.
Zie dit draadje op het LRCH forum.


Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4 | 88 Series III V6 (helaas verkocht)



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2015, 20:27 
Hoi Albert,

Die van mij rammelen ook. Ik had al het idee om bij paddock een nieuw raam te kopen en het binnenwerk over te zetten. Moet nog uitzoeken of dit past op early 110.
[www.paddockspares.com]
Lijkt mij ook een optie.
Maar het rubber per meterkopen is ook interessant.

Nog tips, hoor het graag

Gert


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2015, 23:41 
Hoi,

Ik had dit probleem met de schuif zij-ramen van onze Ninety. Die klepperden behoorlijk en dat was buiten het geluid van de V8 motortongue sticking out smiley, de transmissiegrinning smiley en de rest wat moet rammelenspinning smiley sticking its tongue out best wel hinderlijk.
Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij.......... de bouwmarkt. Ik heb daar ze een setje meubel vilt gekocht met een zelfklevende zijde en is ongeveer 2,5 tot 3mm dik. Ik heb strippen van 16mm breed gesneden op zo een papiersnijder en deze over een stuk triplex in een U-vorm gebogen. Deze U strippen van ongeveer 20cm per stuk lengte heb ik in het aluminium frame gedrukt en op zijn plaats geschoven. De papieren schutvellen heb ik gewoon laten zitten. Het vilt blijft vanzelf zitten.
De ramen heb ik even met kaarsvet ingesmeerd en Voila, schuift perfect en niks rammelt meer aan de schuiframen.

Kijk eens hoe breed je zo een strip moet knippen om deze in een U-fram te drukken. Moet misscien wat meer dan 16mm zijn.

O ja, de kosten, ongeveer 4 Euris en het zit al 2 jaar in weer en wind.

Succes en sleutel ze,

Jos


Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 55 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.