Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 11:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 14:51 
iemand dit al eens gezien...?

heb de motor aan de praat gekregen, maar als ik dan de sleutel er uit haal, blijft de motor lopen.....en het is geen diesel.

12V is van de bobine af, en toch draait die lekker door.


het enige wat ik nog niet heb aangesloten is het 2e relais, denk dat dit een Aux relais is. 2 zwarte draadjes in het motor compartiment. kan nog niet achterhalen waar die op zouden moeten zitten...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 mei 2015, 15:56 
dat andere relais is voor de remkrachtverdeler....dat is dus niet de oorzaak


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 01:16 
Op benzine of op gas?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 01:56 
Benzine

Als die uitgaat zorgt iets er voor dat er spanning op de bobine blijft staan.

Als die nie loopt gaat de spanning er wel af (contact aan - uit)


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 02:26 
Krijgt de bobine dan per ongeluk spanning van de dynamo?
In je eerste post schreef je dat je de 12v +(wit) los haalde van de bobine, dan moet hij stoppen, of zit er dan nog een draad aan de + kant van de bobine?
Dit zou de voedingsdraad van de ontstekings module zijn, maar die word juist gevoed door de 12v+ (wit) draad dus zou spannings loos moeten zijn na het loshalen van de voedingsdraad.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 12:01 
bovendien moet de spanning op de rails van de injectoren ook afvallen. ik vermoed inderdaad een bedradingsfoutje in de aansluiting van de dynamo. werkt je dynamolampje wel normaal en heb je hetzelfe probleem als jij een verbruiken (rutenwissers oid) bijschakelt?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 12:24 
Spanning van de dynamo, dat is een goeie...

Ik kan zo niet zien waar de geschakelde plus vandaan komt.
Maar ik hem hem op dezelfde aansluiting geplaatst als waar die voorheen ook zat.

Verder heb ik nog geen opties om bij te schakelen. Geen dashboard en geen schakelaars aangesloten, nog.
Ik heb het schema gecheckt. Lijkt in orde. Alleen de aansluiting op de startmotor lijkt geen nut meer te hebben. Hier zit een ander startrelais op na revisie.

Dus een geschakelde plus op de plus van de bobine. De amplifier op de plus en op de min. En de ecu aansluiting op de min. Met minder draden doet die het niet.

Zodra ik een aansluiting van de bobine afhaal, gaat de motor uit en valt ook het relais van de injectoren/ecu uit.

Volgens de gemaakte fotos en het schema zou dit allemaal moeten kloppen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 12:25 
Kan ik niet controleren aangezien ik nog geen interieur en bedrading aangesloten heb verder.

Maar het relais bij de ecu valt pas af als ik de bobine spanningsloos maak


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 12:32 
Marcel,

Dan zou ik de dynamo even losleggen, waarschijnlijk is je probleem dan opgelost en weet jij waar je het moet zoeken.

Succes


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 12:51 
Bedankt voor de moeite,...

Maar dan weet ik alleen dat de oorzaak bij de dynamo ligt,...of in ieder geval dat het circuit daardoor op spanning blijft. Nog onduidelijk naatuurlijk waarom dat dit gebeurd.

Is die aansluiting vanaf de startmotor van belang?

Die staat wel in het aansluitschema. Toen ik de auto kocht was deze niet aangesloten. Daarna wel aangesloten en dat werkte prima.
Nu lijkt dit niks meer toe te voegen, wel of niet aansluiten.

Er staat ook geen spanning op.

Ik dacht dat die te maken had met de spanningsval bij starten.


Zeker is dat de geschakelde plus niet direct via de dynamo loopt,..wellicht is er nog iets wat nog niet aangesloten is wat de auto spanningsloos maakt zodra die van contact gaat.
Ik heb alleen de zekeringen voor de verlichting er nog niet inzitten..misschien een hidden feature ergens?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 13:19 
ok dan.....

de middelste aansluiting van de dynamo los,... en dan is die goed.


nu blijkt dat er een losse zekering hangt in de bedrading achter het dashboard..deze had ik hersteld aangezien die doorgebrand was.

dat was de fout.

zekering er uit en dan is het zoals het hoort ...van contact = uit.

zekering is ook het schema no. 63. wit - bruin/geel...godver... dat is geen zekering!!! zie ik nu.

dat is een weerstand!!....die heb ik van de week vervangen voor een zekering. dacht dat die stuk was....




terug gezet...werken.


veel dank voor de belangeloze hulp mannen!!!!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.