Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 17:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 02:59 
De RDW voert voor alle eigenaren met typeplaatjes, ook wel VIN plaatjes genoemd, op hun Landrovers die ooit los zijn geweest - dat wil zeggen dat ze niet door de RDW worden herkend als vastgezet met popnagels af fabriek = origineel - een dodelijk beleid. Er wordt al door verschillende eigenaren tegen de RDW geprocedeerd, omdat bij het identificeren door de RDW bij bijvoorbeeld een 'lpg-weg keuring' , maar ook na een controle oproep (gebeurt ook steeds vaker) de RDW glashard durft te zeggen dat het typeplaatje/VIN plaatje los van de koets is geweest en dat leidt tot het niet meer hebben van de originele identiteit = let op .......... verloren gegaan zijn van de identiteit van de hele auto. Weg kenteken. Zoek het maar uit.

Deze zienswijze van o.a. de jurist Maenhout van de RDW is dodelijk gevaarlijk voor onze hobby, de investering en verkoopbaarheid van onze voertuigen en die van héél véél meer Nederlanders.

Ik roep hierbij daarom iedereen op bezwaar te maken tegen deze zienswijze van de RDW. Ik roep iedereen op die al procedeert tegen de RDW over dit probleem zich bij mij te melden. Ik zal er voor zorgen dat iedereen met elkaar contact kan opnemen.

Ik meen dat de Raad van State nog voor de zomer, bij het hoger beroep van één van de gedupeerden, over dit RDW- gevaar gaat worden geïnformeerd. Ik kan me niet voorstellen dat de Raad van State in deze kronkel van de RDW zal trappen. Maar we kunnen maar beter pro-actief zijn en onze krachten bundelen. Misschien een open brief aan de Raad van State schrijven ?

Ik heb in mijn proces tegen de RDW over dit probleem (de RDW kent ineens identiteitswaarde toe aan het VIN-plaatje dat op het slampanel van de Range Rover Classics zit, of soms ontbreekt en dat zelfs al sinds hun import in NL doet, waarbij de RDW nooit moeilijk hierover heeft gedaan) van de RDW zelf een formulier gekregen waaruit blijkt dat de RDW zelf nota bene altijd heeft gepraat over het typeplaatje, nooit over VIN-plaatje


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 08:48 
Huh?? Als ik een nieuwe remcilinder plaats, moet/is het plaatje toch ook los?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 10:03 
Huh? Ik heb net een nieuwe bulkhead en moet nog een plekkie voor het plaatje zoeken!?!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 14:04 
Huh ? Dus als je een lichte voorschade rijdt waardoor het frontpaneel vervangen moet worden mag het plaatje niet overgezet worden en mag je gelijk je kenteken inleveren ?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 14:59 
Tsja.... Lijkt mij een geval van laten we eens kijken hoe ver we kunnen gaan met "Fraude Bestrijding" - daar kan immers niemand tegen zijn, toch ?

VIN plates raken beschadigd, voertuigen worden gespoten, remcilinders worden vervangen, bulkheads verzinkt, enz. Series hebben het vaak geschroefd op het bulkhead of radiatorpaneel oid. Heel veel landen kijken niet naar een VIN plate - enkel naar het ingeslagen identiteitsnummer want daarmee stel je vast waar je naar kijkt..

Feit is dat het een glibberig pad is waar de RDW op gaat, maar waar je als het om jouw auto gaat enorme problemen door krijgt en forse kosten moet maken om te laten toetsen door de rechter en je papieren / identiteit terug te krijgen. Denk dat uiteindelijk men wel teruggefloten gaat worden maar tot die tijd kan ik enkel de betrokkenen sterkte wensen !

We zien dit overigens steeds vaker bij andere Overheids Dienstendat men acties onderneemt in het kader van "Veiligheid / Fraude bestrijding / enz." - U bent toch niet tegen Veiligheid ?! - en meer dan de grenzen opzoekt en voor heel veel ellende zorgt omdat men in feite geen juridische basis heeft...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 16:07 
beetje op z'n amerikaans......omgekeerde bewijslast: JIJ moet bewijzen dat je voertuig uit desbetreffend jaartal/land is en klopt met chassis#eye rolling smileythumbs down


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 16:32 
Ik ik dan?

Bij mij heeft de RDW zelf opdracht gegeven om het VIN- plaatsje van mij Series 3 in te leveren na een keuring voor de ombouw naar een nieuw chassis.
Toen RDW hem keurde bleek onder de dikke laag legerverf een ander VIN plaatje te zitten dan er zou horen, dus met ander nummer dan het chassisnummer.
Toen ter tijd heeft de RDW het plaatje met afbijt schoongemaakt om het nummer te kunnen lezen. Daarna zijn alle nummers van alle onderdelen geregistreerd,
Uiteindelijk na bijna 2 maanden toch een goedkeuring voor de ombouw gekregen, en toen werd er een loodje aangezet en kon ik aan de gang.
Maar dus zonder VIN plaat, want die moest ik eraf halen en bij de RDW inleveren.

gr.

Geert 88 SIIID


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 21:07 
Huh, wat is dit voor gedoe. Is de RDW de NSB voor de Roverheid geworden of zo? Je zal er maar staan als nietsvermoedende Laro rijder. Helaas meneer, uw popnageltje ziet er te nieuw uit, uw kenteken wordt ingenomen. WTF?

Weer een reden om nooit, maar dan ook echt nooit, meer naar Nederland terug te willen wonen.
Wat een eng landje is het geworden. De Sovjets waren er niks bij.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 26 maart 2015, 21:59 
Volgens mij is de boodschap heel simpel en duidelijk ! Schakel bij iedere verandering van je auto de rdw in. Zo voorkom je een hoop ellende. Niet alleen voor je zelf, maar ook voor een eventuele koper van jou goed bedoelde (eerlijke) auto.
Je kan een hoop vervangen of veranderen aan je auto, zelf 2/3, 3/3. Mits jealles maar volgens de rdw weg doet. Dus voorstel overleggen, laten keuren en beschrijven. Ga je zelfstandig een willekeurige (softdash) koets op je (belastingvrije) rangerover zetten vraag je vroeg of laat om problemen. Ik denk dt vele dat gewoon onderkend/onderschat hebben.
Ondanks dat ik zelf buitengewoon bewonderig heb wat mensen allemaal in elkaar knutselen met landrovers. Wil ik in de toekomst op vertrouwen ook een eerlijke auto kunnen kopen waar de herkomst van is gewaarborgd.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2015, 10:39 
Ik laat voor de zekerheid altijd het typeplaatje op de rembekrachtiger zitten, al slaat dat natuurlijk nergens op, want ik schroef daarna wel de hele rembekrachtiger van het schutbord.
Ik overleg tegenwoordig wel elk project vooraf met de RDW en vertel dan ook dat ik het schutbord ga galvaniseren. Is nooit een probleem. Later kom ik terug voor de herinslag in het nieuwe chassis en laat dan tegenwoordig enkele foto's van de gerestaureerde auto maken door de RDW medewerker en deze worden dan aan het dossier gehangen. Ik denk niet dat dit soort auto's ooit nog twijfel over de identiteit kunnen krijgen.

Bij de Range Rover die we destijds hebben omgebouwd naar softdash en 300tdi heeft de RDW op mijn verzoek het chassisnummer ook in de koets geslagen, het chassis hadden ze al gedaan en het motornummer stond ook op papier. Volgens mij kunnen ze dan ook nooit meer moeilijk doen. Inmiddels is die auto naar Duitsland gegaan waar hij (volledig onterecht) een H kenteken heeft gekregen.

De Range Rover LSE die ik nu heb rij ik met een permanent angstig gevoel in. Dat ontneemt het plezier van zo'n auto behoorlijk. Ik denk dat alles legaal is. Origineel chassis is doorgezaagd en verlengd, juiste wielbasis en aantal deuren op kenteken. In 1971 bestond deze wielbasis niet met een vierdeurs koets, dus als dat wel op kenteken staat moet hij wel met de huidige LSE koets langs de RDW geweest zijn. Dat was in maart 1999, een maand voor dat de 1/3 regeling werd ingevoerd dus toen mocht alles nog.. Toch rij ik met een gevoel rond dat ik elk moment van de weg gehaald kan worden en mijn kenteken moet inleveren en dat ik zal moeten procederen om het terug te krijgen..


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart 2015, 19:18 
Ik rij zelf al 3 jaar rond met een RRC waarbij wel gelet is op 1/3 2/3. Toch ben ik niet naar RDW gegaan om e.e.a. vast te leggen. Daar had ik geen zin in omdat mijn chassisnummer maar uit 6 cijfers bestaat i.t.t. het vin nummer op typeplaatje waar nog voor dat nummer een hele trits letters staat.. Ook omdat ik inmiddels weer belasting moet betalen, Het is grijs kenteken dus dat valt mee. Ben nog nooit tijdens controle geconfronteerd met vraag hoe of wat vanwege samengstelde auto.

Ik ken ook diverse mensen die echt met verzamelde berg onderdelen rond rijden waarvan herkomst onduidelijk is. Ook nooit problemen. Maar ja die betalen ook weer belasting omdat het auto's zijn uit jaren tachtig.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart 2015, 11:41 
wat een kneus die advocaat.
De rdw arnhem noemt het type plaatje een souvenier,en beschouwen het plaatje niet van belang, dus..keuren in arnhem.
mocht je toch problemen ergens krijgen bij de rdw, dan moet je de persoon die je aanhoudt over dat nummer aansprakelijk stellen voor de kosten van de rechtbank, en dan piepen ze wel anders


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart 2015, 11:48 
zou wel een bak wezen....koop je net die 3 drs in engeland voor 200.000 pond, ben je je kenteken kwijt.....ach....leuker kunnen we het niet maken.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 28 maart 2015, 14:45 
Als je 2 ton kunt uitgeven voor een Laro kun je ook wel een advocaat betalen om dit recht te breien.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 18:38 
Mrah Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je 2 ton kunt uitgeven voor een Laro kun je
> ook wel een advocaat betalen om dit recht te
> breien.


Dat zijn er niet zo veel in onze groep belanghebbenden, Mrah. Inmiddels heeft zich een aantal andere vechtende gedupeerden bij me gemeld. Het is heel interessant om te lezen wat er zoal speelt. Zelfs met een RDW station gemaakte afspraak incl. taggen/labellen/loodje knijpen wordt door de juristen niet verbindend verklaard !!
Let op, dit wordt heel spannend !
Het kost nogal wat tijd om de verschillende verhalen met vaak wel 10 tot 20 brieven, afspraken, bezwaarschriften en lopend hoger beroepen met producties samen te vatten. Daarom duurt het nog even voor ik wat kan publiceren.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 20:06 
Paul Stroink, One-Ten.nl Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik laat voor de zekerheid altijd het typeplaatje
> op de rembekrachtiger zitten, al slaat dat
> natuurlijk nergens op, want ik schroef daarna wel
> de hele rembekrachtiger van het schutbord.
> Ik overleg tegenwoordig wel elk project vooraf met
> de RDW en vertel dan ook dat ik het schutbord ga
> galvaniseren. Is nooit een probleem. Later kom ik
> terug voor de herinslag in het nieuwe chassis en
> laat dan tegenwoordig enkele foto's van de
> gerestaureerde auto maken door de RDW medewerker
> en deze worden dan aan het dossier gehangen. Ik
> denk niet dat dit soort auto's ooit nog twijfel
> over de identiteit kunnen krijgen.
>
> Bij de Range Rover die we destijds hebben
> omgebouwd naar softdash en 300tdi heeft de RDW op
> mijn verzoek het chassisnummer ook in de koets
> geslagen, het chassis hadden ze al gedaan en het
> motornummer stond ook op papier. Volgens mij
> kunnen ze dan ook nooit meer moeilijk doen.
> Inmiddels is die auto naar Duitsland gegaan waar
> hij (volledig onterecht) een H kenteken heeft
> gekregen.
>
> De Range Rover LSE die ik nu heb rij ik met een
> permanent angstig gevoel in. Dat ontneemt het
> plezier van zo'n auto behoorlijk. Ik denk dat
> alles legaal is. Origineel chassis is doorgezaagd
> en verlengd, juiste wielbasis en aantal deuren op
> kenteken. In 1971 bestond deze wielbasis niet met
> een vierdeurs koets, dus als dat wel op kenteken
> staat moet hij wel met de huidige LSE koets langs
> de RDW geweest zijn. Dat was in maart 1999, een
> maand voor dat de 1/3 regeling werd ingevoerd dus
> toen mocht alles nog.. Toch rij ik met een gevoel
> rond dat ik elk moment van de weg gehaald kan
> worden en mijn kenteken moet inleveren en dat ik
> zal moeten procederen om het terug te krijgen..


Verschillende keurmeesters verschillende meningen verschillende aanpak en uitkomst. Dat mag natuurlijk niet en het lijkt wel of de hoofddirectie uit Zoetermeer dat ook heeft gezien en er nu overal meerdere keurmeesters per keuring hun ja of nee woord moeten uitspreken. En er dan wel erg vaak "nee, lever maar in" wordt gezegd.
Overigens heeft één van de gedupeerden zijn project wel degelijk eerst laten labellen en is die afspraak later van hogerhand onjuist geconcludeerd en volgens de RDW officieel ongeldig. Daar wordt nu over geprocedeerd. Er gebeuren heel vreemde dingen bij de RDW. En nogmaals: krijgt de RDW gelijk met de stelling dat het VIN-plaatje bij de koets hoort, dan zijn alle VIN plaatjes die het chassisnummer van het oude chassis tonen ipv dat van de nieuwere koets ..... nietig. Weg kenteken als je bij de RDW komt. Zelfs als het eerder wel klopte !
En heb je je RRC's VIN-plaatje gewoon níét gewisseld en nog steeds origineel bij je RRC, maar zien de popnagels er niet oud genoeg uit, dan ook loop je groot gevaar dat je kenteken door de RDW wordt ingenommen. Althans dat is al reden genoeg om doorgestuurd te worden naar een PAT-onderzoek.

Daarom zoek ik nog meer gedupeerden. Samen sterker !


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 20:12 
Dat zijn geen goede berichten voor jouw handel.. succes..
Ik heb besloten toch zelf maar met de LSE te blijven rijden. Hopen dat bij de nieuwe belastingregels in 2016 de 40+ vrijstelling niet ook wordt afgeschaft en er een volledige uitstoot gebaseerde belasting komt.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 21:48 
Daar ben ik ook wel een beetje huiverig voor..........

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2015 19:57 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr 2015, 21:59 
Ok, ik lees hieruit dat je dus geen afspraken kan maken met een overheidsinstantie (wat de RDW feitelijk is).
Op wie mag je dan nog wel vertrouwen in Nederland? Het kán níet waar zijn dat een rechter in een case als je noemt met gelabelde voertuigen (en dus geaccepteerd chassis/ auto, want geidentificeerd) de uitspraak gaat doen dat de RDW in zijn recht staat als zij het kenteken alsnog innemen. Dat zou betekenen dat geen elke afspraak tussen burger en overheid nog bestaansrecht heeft. En we weten allemaal wie dan de gedupeerden gaan worden. Je wordt als burger simpelweg vogelvrij verklaard in deze.

Er gaat de komende weken denk ik toch maar nog een Land Rover op papier over de grens wonen...

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 01:08 
Weet wel dat je bij de RDW altijd alle gegevens en bewijzen moet meenemen. Dus niet alleen het kenteken van de softdash uitvoering die je net gekocht hebt om als koetsdonor te dienen voor je 40jr oude chassis+kenteken+kloppend oude aandrijflijn, maar ook je aankoopnota's bijvoorbeeld.
Een oude koets zonder roest op de kop getikt bij een zuidfranse sloper ? Waardeloos als je ermee naar de RDW moet vanwege een wijziging in de inrichting, zoals bijv een andere, grotere motor. Omdat je niet kunt bewijzen dat je koets af fabriek dat beruchte VIN-plaatje op zijn buik of rug heeft. Meneer die popnagels zijn niet 40jr oud en fabrieks-origineel, hè ??

Een fictief, idioot voorbeeld. Maar zo ligt het volgens de jurist(en) van de RDW momenteel wel. Het doel heiligt de middelen. Geen omgekatte auto's meer in NL; sorry, voor onschuldige slachtoffers.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 01:13 
Michel WaZ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Daar ben ik ook wel een beetje huiverig
> voor..........
>
> Groet Michel WaZ


Dat hoeft toch niet. Er blijft heel weinig 40jr oud rijdend speelgoed/hobbymateriaal/rijdend erfgoed over met de huidige RDW denkwijze. Hoeven ze in DH geen wetswijziging meer voor te financieren. Komt allemaal goed, reeds ......


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 01:24 
Ben inderdaad niet blij. Zie dit uiteindelijk wel door de Raad van State omvergeblazen worden, maar dat kan dan voor mij best te laat zijn. Krijgt de RDW van mij óf mijn curator ....... de rest van het verhaal verdwijnt steeds als ik het publiceer. Heel vreemd. Big brother ???????



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2015 23:32 door lucas.adriaanse.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 01:26 
Ben inderdaad niet blij. Zie dit uiteindelijk wel door de Raad van State omvergeblazen worden, maar dat kan dan voor mij best te laat zijn. Krijgt de RDW van mij óf mijn curator Ben inderdaad niet blij. Zie dit uiteindelijk wel door de Raad van State omvergeblazen worden, maar dat kan dan voor mij best te laat zijn. Krijgt de RDW van mij óf mijn curator

Nog een poging: het hele verhaal

Ben inderdaad niet blij. Zie dit uiteindelijk wel door de Raad van State omvergeblazen worden, maar dat kan dan voor mij best te laat zijn. Krijgt de RDW van mij óf mijn curator spinning smiley sticking its tongue outstraks een vette schadeclaim. Volgens mij is het huidige gedoe volstrekt onrechtmatig !
Ik verheug me wel op mijn 'day in court'. De griffie van Rb West Brabant en Zeeland heeft onlangs een datum voorgesteld in mijn zaak namens een klant (wiens kenteken geheel op alle punten klopte, maar tja .... het VIN-plaatje hoorde bij het chassisnummer en niet bij de koets, waarvan het de identiteit hoorde aan te geven. Eenderde (koets) geen identiteit dan driederde geen kenteken meer).

Wordt vervolgd



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2015 23:33 door lucas.adriaanse.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 12:32 
Goedemorgen Lucas,

Ze zijn natuurlijk al miljoenen misgelopen door schorsen en slopen van onze hobby...........
Als je een beetje tussen de regels doorleest zijn de plannen om op co2 te gaan belasten al in een gevorderd stadium.
Ik kan er alleen niet uit opmaken voor welke auto,s/bouwjaar dit allemaal gaat gelden.
2016 wordt in ieder geval een overgangsjaar en in 2017 wordt het officieel. Bekrachtigt door 1e en 2e kamer.
Wiebes of weekers........het begint allebei met een W......
En DH kennende beloofd het niet veel goeds voor ons of we moeten onze LaRo,s onder 50gr/km krijgen.........

Mvgr Michel WaZ

Ps : ik wens je alle succes toe in de door jou opgestarte procedure .

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/04/2015 10:35 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr 2015, 18:12 
Is hier al sinds 2009 zo. Is zelfs gunstiger geworden dan de oude regeling.

Nederland kennende wordt t duurder. Sterkte alvast.

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 23:47 
Inmiddels ben ik nu inderdaad ook zelf (en mijn opdrachtgevers met mij) de sigaar. Toen we begonnen was het nog "... VINplaatje weg ? Ach geen probleem, dat is een typeplaatje en niet meer dan dat. Nu ruim 2 jr later is de RDW aanpak 180 graden anders: vanwege de nieuwe popnagels in het VIN-plaatje ...... identiteit opbouw verloren = kenteken verloren. Overigens had de rechercheur met het chassis geen probleem en met de gehele aandrijflijn ook niet. Ik moet de brief nog krijgen, de rechercheur belde het slechte nieuws zelf door. (Ik vrees dat ik de brenger van dit slechte nieuws een beetje heb afgeschoten Inmiddels ben ik nu inderdaad ook zelf (en mijn opdrachtgevers met mij) de sigaar. Toen we begonnen was het nog "... VINplaatje weg ? Ach geen probleem, dat is een typeplaatje en niet meer dan dat. Nu ruim 2 jr later is de RDW aanpak 180 graden anders: vanwege de nieuwe popnagels in het VIN-plaatje ...... identiteit opbouw verloren = kenteken verloren. Overigens had de rechercheur met het chassis geen probleem en met de gehele aandrijflijn ook niet. Ik moet de brief nog krijgen, de rechercheur belde het slechte nieuws zelf door. (Ik vrees dat ik de brenger van dit slechte nieuws een beetje heb afgeschoten



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2015 21:54 door lucas.adriaanse.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 23:48 
Inmiddels



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2015 21:56 door lucas.adriaanse.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 23:51 
......... laatste poging het hele stuk te publiceren :

Inmiddels ben ik nu inderdaad ook zelf (en mijn opdrachtgevers met mij) de sigaar. Toen we begonnen was het nog "... VINplaatje weg ? Ach geen probleem, dat is een typeplaatje en niet meer dan dat. Nu ruim 2 jr later is de RDW aanpak 180 graden anders: vanwege de nieuwe popnagels in het VIN-plaatje ...... identiteit opbouw verloren = kenteken verloren. Overigens had de rechercheur met het chassis geen probleem en met de gehele aandrijflijn ook niet. Ik moet de brief nog krijgen, de rechercheur belde het slechte nieuws zelf door. (Ik vrees dat ik de brenger van dit slechte nieuws een beetje heb afgeschoten; moet ie ook maar niet zo'n besluit nemen) maar uiteindelijk moet de RDW over het PAT-advies zijn besluit nemen.
Dat betekent een volgende procedure tegen de RDW. Meteen naar de rechter, zo'n hoorzitting n.a.v. een bezwaarschrift heeft duidelijk toch geen nut. Blijkt uit alle stukken van gevechten tegen de RDW van mensen die op mijn oproep hier hebben gereageerd. We zullen gezien het belang voor mijn bedrijf proberen versnelde behandeling te verkrijgen.
Tevens is de hoofddirectie van de RDW door een andere gedupeerde gevraagd om een gesprek. En wordt er voorwerk gedaan om hier een zaak van de Ombudsman van te maken. Het lijkt om ongelooflijk veel voertuigen te gaan.
Iedereen het stukje over de Kreidler in de afgelopen zaterdag-Telegraaf gelezen ? Schaam je RDW !

Wordt wederom vervolgd .... vrees ik hot smiley



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2015 22:02 door lucas.adriaanse.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2015, 23:56 
Ik krijg steeds maar het halve verhaal gepubliceerd. Wordt ik nu ook hier al gecensureerd ? moody smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2015 21:58 door lucas.adriaanse.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 00:04 
heb jij soms te maken met sherlock holmes of zo?
ben net bij de rdw geweest in arnhem met een hele rotte wagen, voorplaat geheel verrot, en ik mag gewoon een ander koets plaatsen.......rarara hoe kan het


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 00:09 
Ik heb beroepshalve ook veel met de RDW te maken en daar is het ook een groot zooitje. Mensen die elkaar tegenspreken (tot op hoog nivo), uitspraken die naderhand teruggedraaid worden enz... Echt een ongelofelijk zooitje prutsers daar.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 00:16 
Tjonge jonge... Twee jaar martelen, wat een ander kenteken/chassis kan oplossen tongue sticking out smiley

Wie neemt wie in de maling!


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 00:16 
nog even iets..........dus elke schade wagen, maakt niet uit wel merk met schade aan de neus zou dus langs de rdw moeten gaan.......nou dan krijgen ze het druk.
ik heb zelf vernomen bij de rdw dat het plaatje NIET lijdend is
en...een rechecheur....nou nou....ik heb er ook zo 1 gehad, die heb ik het terrein afgeschopt, die vent had er ook de ballen verstand van.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 00:22 
Als ik het goed begrijp moet je bij plaatsing nieuwere koets typeplaatje van nieuwe koets laten zitten anders verliest de koets zijn identiteit. Oude typeplaaatje van oude koets af halen en bij de auto houden? zo rij ik nu rond tenminste.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 09:04 
even om terug te komen op het milieu gevaar met elektrische wagens....
weet wel dat je de meest bekende ziekte kunt krijgen door die elektrische wagens, je rijdt namelijk op een elektrisch veld rond, en je weet zelf ook wel als je in de buurt of er onder woont bij een hoogspanningsmast dat je ook ziek wordt.
lang leve de vooruitgangthumbs down


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 10:44 
En alleen auto's uit Engeland hebben een Vin-plaatje.
Alle andere, niet Engelse merken, met een los chassis en koets lopen dus geen gevaar?
Of begrijp ik het verkeerd, ga dus maar gauw een G aanschaffen confused smiley Kan ik doen en laten wat ik zelf wil aan de auto.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 11:01 
Volgens mij kun je ook het plaatje er af halen. In iedergeval, in de 90 zit hij nog met de originele popnagels vast. Wel op zijn kop omdat de auto is omgebouwd van rhd naar lhd. Ik heb ook een 90 waar het plaatje er af is en waar hoeken ontbreken. Deze monteer ik niet terug...


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 11:10 
Plaatje heeft volgens de RDW-steekproef controleur ook geen enkele waarde.
Heb het zelf meegemaakt dat bij de APK de keurmeester een aantekening / opmerking kreeg omdat hij bij het controleren van het chassisnummer uitgegaan was van het vin - plaatje. Dat nummer was duidelijker leesbaar dan het nummer in het chassis.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 15:20 
rutte persoonlijk Schreef:
-------------------------------------------------------
> even om terug te komen op het milieu gevaar met
> elektrische wagens....
> weet wel dat je de meest bekende ziekte kunt
> krijgen door die elektrische wagens, je rijdt
> namelijk op een elektrisch veld rond, en je weet
> zelf ook wel als je in de buurt of er onder woont
> bij een hoogspanningsmast dat je ook ziek wordt.
> lang leve de vooruitgangthumbs down

Hallo Rutte

Wil jij deze bewering met gevalideerde feiten uit wetenschappenlijk onderzoek staven en anders dit soort post achterwege laten?

Na 35 jaar in het onderzoek wordt ik wat moe van deze vage, op geruchten en/of halve waarheden en verzinsels gebaseerde meningen van de eerste de beste roeptoeter.
Daar heb ik als gewetensvolle professional namelijk te vaak last van.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 17:47 
Hoe herken je originele popnagels? Foto?




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 17:48 
Hoe herken je originele popnagels? Foto?




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 18:02 
Beste Huub,

Vrijheid van meningsuiting toch? Dat dit compleet OT is wel duidelijk. Neemt niet weg dat je maar even hoeft te googelen en er komt zat bovendrijven over straling van elec auto,s, WiFi, mag velden, dect enz..........

Mvgr Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 20:04 
dan ben jij zeker ook zon persoon die roept....niks aan de hand hoor, net als die grote chemische brand, waarvan de brandweer....als zgn deskundige riep nee hoor niks aan de hand, en ff later...tja....het was toch niet zo mooi.
als je het ff duidelijk wilt weten......alles bestaat uit trillingen, ook wij mensen, en elektrische dingen hebben invloed op de trillingen, en daar wordt je ziek van.
nou succes dr meesmileys with beer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 apr 2015, 20:10 
Beste Rutte,

Je kan beter even een ander draadje starten over dit onderwerp. Deze topic gaat over het VIN plaatje en een rechtzaak.
Wellicht missen nu een aantal mensen jou onderwerp........

Mvgr Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 09:15 
Michel WaZ Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beste Rutte,
>
> Je kan beter even een ander draadje starten over
> dit onderwerp. Deze topic gaat over het VIN
> plaatje en een rechtzaak.
> Wellicht missen nu een aantal mensen jou
> onderwerp........
>
> Mvgr Michel WaZ


Dank je Michel, het veranderde onderwerp in de door mij gestarte discussie/waarschuwing doet hier geen goed. Iedereen mag posten wat hij belangrijk vindt .... in een eigen thread. Dus 'Rutte' doe even fair en start je eigen thread svp !
Goed dat je ingreep Michel WaZ !

Grtz, Lucas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 12:27 
Frans Bonnes Schreef:
-------------------------------------------------------
> Plaatje heeft volgens de RDW-steekproef controleur
> ook geen enkele waarde.
> Heb het zelf meegemaakt dat bij de APK de
> keurmeester een aantekening / opmerking kreeg
> omdat hij bij het controleren van het
> chassisnummer uitgegaan was van het vin - plaatje.
> Dat nummer was duidelijker leesbaar dan het nummer
> in het chassis.


Frans, dat is nou precies het gevaarlijke aan het huidige, nieuwe beleid van de RDW ! Zonder het te publiceren en zelfs voor de eigen (steekproef-)controleurs nog onduidelijk worden auto's ,met te nieuwe popnagels of andere duidelijk te jonge uiterlijkheden mbt een van de drie hoofddelen van samengestelde voertuigen, van kenteken ontdaan.

Ik was gisteren de pineut met een super project dat ruim € 100.000,- heeft gekost ..... kreeg zelfs niet de kans om mijn gehele fotoreportage te tonen, waarmee wel duidelijk zou zijn geworden dat de RRC klopt "Moet u maar bezwaar aantekenen, meneer. De RDW-er die conform het advies van de forensisch rechercheur heeft besloten dat de koets niet te identificeren is .... maar óók dat chassis en aandrijflijn keurig kloppen ..... die controleur is nu niet aanwezig en u kunt ook niet met een ander praten. Heeft geen zin". Dat was de officiële reactie !

Wees gewaarschuwt ! Het is écht mis in NL, bij de RDW ! Het wordt wel héél belangrijk dat de procedure die ik voer tegen de RDW over dit onderwerp, en met mij overigens nog een flink aantal andere Nederlanders, wordt gewonnen !

Komende week moet ik met een volgend afgerond project naar de RDW. Ook voor een motorwisseling. Gewoon een youngtimer, die al een paar jaar geleden van fout oud kenteken is ontdaan en nog wel een 'nieuw' kenteken kreeg. En dus een teruggeplaatst typeplaatje heeft gekregen bij de RDW ...... (nieuwe popnagels) ..... ten tijde van de herinslag. Ben benieuwd of ze hun eigen werk wel herkennen !
Grtz
Lucas


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 13:07 
En mag je op die auto waarbij chassis en aandrijflijn wel kloppen nog wel een andere wél identificeerbare koets terugplaatsen?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 13:31 
Ben nu bezig met de ombouw van mijn originele 1988 110 naar 200tdi met automaat. RDW vooraf gebeld, was geen probleem. Nu ik al deze verhalen zo lees vraag ik me af of ik nog wel met deze ombouw langs de rdw moet gaan voor aanpassingen papieren. confused smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 13:49 
Met Defenders ben ik niet zo bang. Ik kom nog steeds erg veel bij de RDW met auto's waar soms geen enkel deel van de originele auto bij gebruikt is en ik heb nog nooit een probleem gehad.
Ga vanmiddag ook nog met een volledig nieuwe oude 110 uit 1986 naar de RDW voor een nieuw nummer in het nieuwe chassis en meteen even APK.
Nieuw chassis, andere motor, R380, nieuwe gegalvaniseerde schutbord, T-stijlen, crossmembers en deuren. Nieuwe spatborden. Eigenlijk zijn alleen nog de motorkap, achterbak, doortops, assen en dak origineel.




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 17 apr 2015, 15:42 
En dit is nou waarschijnlijk net de reactie die ze willen bewerkstelligen, dat iedereen bang wordt om naar de RDW te moeten en dus maar afziet van een project en zelf helemaal het project wegdoet.

Zo "schonen" ze het wagenpark in no time even op.

G-J.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 80 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.