Het beste lijkt mij om eerst het dak te verwijderen , dan de achterbak. Waarom? Je kunt dan bij het ''in omgekeerde volgorde'' terug monteren overal goed bij om evt . oude afdichtingen(misschien kitresten etc.?) goed verwijderen en op de juiste manier opnieuw aanbrengen . Wij hebben (in de haast/weinig tijd ) een keer een 109( 2 deurs hardtop) achterbak omhoog gezet om beter een gebroken steun te kunnen vervangen.We hadden natuurlijk alles los gemaakt wat nodig was ,maar wel alles op zijn plek laten zitten. Nadien overal lekkages. We moesten toen alsnog de hardtop demonteren en opnieuw schoonmaken en afdichten boven de voorruit , de deuren en de bak. .Als je bovendien al zover bent dat je de bak moet losmaken om bijvoorbeeld de achterbalk te vervangen,pak hem er dan compleet af . Als de tijd en de ruimte het toelaat natuurlijk . Dat werkt gemakkelijker en je kunt gelijk andere roestgevoelige plekken schoonmaken/behandelen waar je anders niet of moeilijk bij komt . Vr gr Henk B.
|