Check, oneton eigenaar gevonden,
En die staat idd. voor 3060 op kenteken.
Technisch verschilt de mijne nogal met de militaire in die zin dat er zwaardere (ENV) assen onderzitten. Later werden ze met voor en achter salibury assen geleverd en de laatste onetons (SIII) zijn uitgevoerd met achter een Salisbury en voor een roveras, zij het met wat verstijvers er tegen gelast. Dus dat lijkt al heel aardig op de ambu.
Wel heeft hij op de vooras de wat ruimer bemeten 6-cilinder remmen met bredere (3"
schoenen.
Chassis is volgens mij op wat details na gelijk aan de militaire. In ieder geval in materiaal dikte.
Dank je,
Het is een oneton, de kleur is brons groen + 30 jaar stof dus dat lijkt wat op leger groen. Maar als we even onder de bumper doorkijken wordt het al snel duidelijk.
Hij heeft oorspronkelijk bij een loonwerker gelopen (heet dat zo in Belgie) daarna meen ik nog een paar jaar bosbouw om zijn laatste jaren bij een brouwerij grote vaten bier naar de bottelarij in het volgende dorp te brengen.
Hier heeft zijn 6-pitter in moeten ruilen voor een dieseltje, waarbij ook de oorspronkelijke versnellingsbak en PTO aansluiting verloren gingen. Toen heeft hij uiteindelijk een paar kromme stuurstangen opgelopen en is hij in afwachting van reparatie ergens rond '84 stilgezet.
Maar of je daar bij de RDW iets mee kunt weet ik niet.
(zullen we het maar niet hebben over die 7130 kg treingewicht die de typeplaat aangeeft. Kenteken laat overigens 3060 kg trekgewicht toe geen idee hoe de jongens van de RDW dat dan weer bedacht hebben.)
Groet, Wilberth