Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hand brake X engenering
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2013, 21:58 
Heeft iemand dit al gemonteerd? Graag je ervaring met dit hand brake systeem. Ziet er en stuk simpeler uit als het originele en veel makkelijker te bereiken en schoon te houden. Roest?Hand brake X engenering

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2013, 22:45 
Heb hem net gemonteerd op m'n gereviseerde LT230

Voelt goed aan en doet het erg goed. Puffino heeft hem ook

G


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2013, 23:02 
Laatst samen met een maatje van me zo'n schijfhandrem zelf gemaakt; kost dan geen 200 pond. Bestaande handremtrommel afgedraait tot schijf, remklauw van achteras Volvo V40 gemonteerd op zelfgemaakte beugel en hobbelen maar! Werkt perfect! O ja, remklauw kostte geloof ik 20 eurio, setje nieuwe remblokjes 40 euro.

Groet,
Willem


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2013, 23:11 
foto's!!! no proof no glory the finger smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2013, 23:17 
Werkt goed, maar een goed afgestelde en onderhouden standaard rem ook. Geldt overigens ook voor de X-brake denk ik. Als je daar niets aan doet zal ie het ook minder gaan doen.

Grtz. Erik



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 nov 2013, 23:37 
thumbs upsmoking smileythumbs up here here!!! Foto's

al vindt ik een goed onderhouden en afgesteld standaard handrem ook zeer effectief!

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2013, 12:08 
Ok,

foto's dan..









Met dank aan Brooklyn Spares voor de perfecte tussenbak revisie en levering/montage van de X-Eng brake thumbs up

Gerard



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2013 10:09 door D&G.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2013, 15:27 
Willem heb jij ook foto's?? ik heb nog een paar trommels liggen en de buurman mist zijn remklauw vast niet the finger smiley Ik moet deze week toch het zooitje eraf halen als ik jou geheel zou kunnen kopiëren zou dit super zijn. en scheelt weer 140 euro?


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2013, 16:37 
Dat ziet er goed uit, lekker simpel en niet meet rotzooien om de trommel eraf te krijgen.
Bedankt voor jullie reacties zover.

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2013, 20:50 
De reden dat ik een X-Eng heb gemonteerd is dat bij de 130 de trommel steeds helemaal vol met modder en zand kwam te zitten en dat op Mammut of Furstenau er niet zomaar weer uit te spoelen is en de rem dan makkelijk warm loopt. Daar heb je met de schijf geen last van. Al rammelt de mijne wel bij sommige toerentallen.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov 2013, 21:55 
Edward Schreef:
-------------------------------------------------------
> Al rammelt de mijne wel
> bij sommige toerentallen.

Mooi. Weer wat om te balanceren smiling bouncing smiley

G


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013, 01:17 
D&G Schreef:
-------------------------------------------------------
> Edward Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Al rammelt de mijne wel
> > bij sommige toerentallen.
>
> Mooi. Weer wat om te balanceren smiling bouncing smiley
>
> G

Nah, ik gooi hem eruit. Niet omdat ie niet goed werkt maar hij kost me teveel ruimte. Ga alle elektra boven de bak onder cubby plaatsen en vlakke vloeren in de cabine zodat de achterpassagiers hun voeten beter kwijt kunnen. Zet ik een hydraulische handrem in de remleiding naar achter. Is ook leuker driften in het bosthe finger smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/11/2013 23:17 door Edward.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013, 02:14 
voor hoeveel verkoop je hem eye rolling smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013, 14:52 
Heb foto's van het geheel, maar hoe voeg ik hier foto's toe...? Yep, ik ben van de bouten en de moeren...

Willem


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013, 15:39 
Zet ze op bv facebook (publiek openstellen ipv alleen voor vrienden) of op skydrive/dropbox/hyves. rechtermuisknop, afbeeldings URL kopieren, en hier het plaatje met de bergjes naast het wereld bolletje aanklikken, hier de link in plakken en ze staan er (om het makkelijk te houden :p


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov 2013, 17:09 
Hij is al weg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2013 00:31 door Edward.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013, 12:24 
zat de denken aan twee hydraulische handremmen, voor elk achterwiel één
kan je één wiel blokkeren als die doorslipt, geen vervanger voor sperdiff maar het helpt wel natuurlijk
koppeling beugel op de handels en je handrem werkt op beide wielen
is maar een idee eye rolling smiley




Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013, 13:09 
Van mij mag alles, maar is een hydraulische parkeerrem met gebruik van de normale rem toegestaan? Dacht dat het kabelbediend moest zijn of in ieder geval gescheiden?

Grtz. Erik



Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013, 14:21 
ik laat de originele handrem gewoon zitten, die werkt goed en als nodig op alle wielen
maar zo een extra handrem zie ik wel zitten smoking smiley


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013, 14:31 
Yep bevalt prima. Mooi ding. Moet hem wel weer een keer ietsje strakker zetten maar zelfs nu remt ie als de allerbeste.

Niet dat dat betekent dat een normale handrem het niet goed zou doen maar deze is makkelijker te onderhouden en doet het gewoon beter ook als ie vies is (of eigenlijk hij wordt niet zomaar vies)

Wat wil je weten?

PS: LET OP dat je met tweedehandsremmen er tegenaan KUNT lopen dat je er eentje uit de eerste serie krijgt, end ie zijn effe minder. Die rem is in een paar versies gemaakt, de eerste moet je echt omheen lopen, OF je moet oordoppen er bij krijgen. Hij piept en rammelt als een gek.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2013 12:34 door Puffino.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov 2013, 14:40 
Bedankt voor je reactie Sander, super info daar kan je wat mee. Ik ben niet van plan een 2e hands te kopen. Ga wel voor een nieuwe al vind ik £199,- een hoop geld.

Groet Michel WaZ

Ps en ik wacht het 2e kamer debat van 19 november even af.........

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/11/2013 12:40 door Michel WaZ.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 nov 2013, 10:45 
Wachten op investeren in iets moois is niet handig. En ja, X-eng is niet goedkoop in zijn spullen maar je hebt dan wel iets moois.

Het meest verstandig is het om dat geld gelijk over de balk te smijten, hatsekidee weg er mee!! En dan heb je in elk geval een machtige handrem. (Of... is je huidige eigenlijk prima?)

PS: ik zie je handtekening iets zeggen over een RR, weet niet of het daarvoor ook opgaat maar bij een Defender is het een heerlijk simpele klus, echt een makkie, om hem in te bouwen.

Wat het ook wordt, veel succes. En ik lees hier niet zo vaak meer (understatement, ik kom hier zelden meer) dus als er iets is, vul effe het contact form in op mijn site, zie mijn handtekening voor een linkje er naar toe.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 17:26 
Beste WillemJ,

Je hebt mij nieuwschierig gemaakt naar wat je gemaakt hebt!
Helaas heb ik nog geen foto's mogen ontvangen.
Graag zie ik de foto's tegemoet.

Mvg Thimo.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 16 nov 2013, 22:38 
Heb hem ook op de 90 en werkt super!.
Was het constante nastellen van de trommel zat. Na een dagje blubberen weer schoonmaken, stellen enz....
Nu niet meer nodig. Na een paar jaar één keer nagesteld.


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 17 nov 2013, 16:20 
HIer ook een X-eng handrbrake onder de 90 zitten. Bevalt zeer goed nu een paar jaar eronder en nog nooit niet nagesteld. Uiteraard voldoet de standaard trommel ook goed maar daar zit wel veel meer onderhoud aan zeker in de modder lijd het veel meer


Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.