dweilende range rover hellup

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hanzel

dweilende range rover hellup

Bericht door hanzel »

Ola hier portugal.
Ik ben de trotse bezitter van een RR 3.5l uit 1986. Het probleem is nu alleen dat hij op het ogenblik verschrikkelijk moelijk op koers is te houden is. Als ik op de weg rij dan ben ik de hele tijd aan het corrigeren en kan niet rustig in een rechte lijn rijden. Ik weet niet wat het is, aan mijn banden kan het volgens mij niet liggen want ik rij al langer met deze banden en heb nooit eerder dit probleem gehad, het zijn meer banden voor op de weg dan voor in het terrein.
Kan dit misschien aan de stuurbekrachting liggen of zo? Ik heb vorige week een nieuwe v-snaar aangebracht. Of kan er lucht in het systeem gekomen zij of zo?
Of moet hij uitgelijnd worden? Ik heb onlangs behoorlijk terein gereden maar dit was meer trail dan lomp rijden. Kan daardoor misschien de stand van de wielen veranderd zijn?
Wie kan mij helpen of heeft hier ervaring mee!

Hanzel!
Mario

Re: dweilende range rover hellup

Bericht door Mario »

Kijk eens naar de zgn. driehoeksrubbers. Deze rubbers zitten op je chassis en op stangen (links en rechts) die in de lengterichting van de auto aan de andere kant op je achteras vastzitten. Als hier speling op zit krijg je een 'meesturende achteras' en dat is klote rijden. Vooral met aanhanger. Succes.

Mario
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

zou het kunnen zijn dat een van de rubbers in de ophanging het heeft begeven??
lijkt mij niet onmogelijk bij enkele extremere wiel uitslagen.
ik heb ook ooit eens enkele rubbers vervangen omdat ik met iets anders
onder de auto aan het wek was( het lag toch los) en merkte dat de auto hier na dusdanig beter reed. ik weet zo niet meer welke het zijn geweest.

enkele mede prikkers hebben deze rubbers vast vaker vervangen. ze gaan ook maar zo'n 8 jaar mee dacht ik (op poly bushes na)

suc6,

RoLandrover
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

klopt inderdaat Mario! ik had toen werk met de acheras.

je hebt hem net gepost terwijl ik aan het schrijven was
Tom MWL

Bericht door Tom MWL »

Hoi,

kan het ook zijn dat je een spoorstang krom gereden hebt?
dan klopt er ook niets meer van je wieluitlijning en gaat ie "zoeken"

groet, tom
J. van Leeuwen

Bericht door J. van Leeuwen »

Hoe is de stuur schokdemper?
Johan
Leo

Bericht door Leo »

Heb hetzelfde gehad.Mijn 90 was door de vorige eigenaar alleen maar op de weg gebruikt.De eerste goede terreinrit was een aanslag op de wielophanging....
Een aantal bussen ,voornamelijk die van de voorste dwarsreaktie stang waren binnen een paar weken totaal versleten.
La Gomera

Bericht door La Gomera »

Ola Hanzellllllllllllll!!!

Is dat die rangerover waarmee we in april 2002 naar de bouwmarkt zijn geweest? Toen had je het erover een defender aan te schaffen, weet je nog?

Adios Henk.
hanzel

Bericht door hanzel »

Is dit de henk die ik denk dat het is. Die van die groene defender mit hund und fraulein. Die bij ons op de camping heeft gestaan nadat jullie uit Marokko terug gekomen zijn. Is dit die Henk?
Zo ja, dit is inderdaad nog die zelfde RR en hij bevalt erg goed, moet ik zeggen. Maar kom nog eens langs ik verzorg tegenwoordig ook uitstapjes in het terrein en dat bevalt erg goed.
Die defender die ik mischien wilde kopen was dan niet voor mij maar voor Irene. Maar zover is het nog niet gekomen.
Ik heb nu weinig tijd maar kom hier later nog wel op terug.

adeus.
hanzel
La Gomera

Bericht door La Gomera »

Ola Hanzel!

Ja dat waren wij! In oktober kom ik bij je langs want dan ben ik weer onderweg naar Marokko en vanuit daar vaar ik naar La Gomera, dus als je tegen die tijd zin hebt om een stuk mee te rijden door Marokko dan ben je welkom.
Alles ok bij jullie?

Adios Henk.
Rangie/Mud factor

Bericht door Rangie/Mud factor »

Kan zijn dat je panhard rod rubbers ruim zijn, en kijk zelf de sporing eens na!
ik ga altijd met een uitschuifbare steel van de vloerwisser tussen de voorwielen meten.
Als je eerst aan de achterzijde meet, op de velgrand, en dan aan de voorzijde moet deze aan de voorzijde 2 tot 2.5 mm naar buiten staan.

succes Rangie
hanzel

Bericht door hanzel »

Ola! hier Portugal!
Over welke rubbers gaat het hier precies (ophanging). Bijna alle rubbers aan de onderkant zijn al eens vervangen voor kanarie gele van teflon of zoiets. Maar als het ergens in zit dan zou ik graag weten waar.
chau! hanzel!
hanzel

Bericht door hanzel »

Ola! Hier portugal!
Ik ben misschien niet zo slim maar wat zijn je panhard rubbers en waar zitten deze. Die tip van het uitlijnen is erg ok daar kan ik wat mee. thanks.
Hanzel.
hanzel

Bericht door hanzel »

Boa noite!
Oktober is voor mij nog tevroeg denk ik of het moet echt heel laat in oktober zijn. De camping gaat pas 1 november dicht. Dus dan heb ik eigenlijk pas de gelegenheid om te vertrekken. Het is overigens wel de bedoeling om deze winter naar Marroko tegaan. Ik heb een vriend in nederland met een defensie zau en met hem ga ik als alles goed gaat deze aankomende winter naar Marroko en ik wil misschien door rijden naar Senegal. Ben daar afgelopen winter geweest (vliegtuig) en dat is zeer goed bevallen en wil nu met de auto. Maar het zou nog leuker zijn met 3 auto´s.
Als irene en ik het over jouw hebben dan hebben we het altijd over kutkinderen Henk dan weten we altijd meteen over wie we het hebben.
Hoe is het mit die deutsche fraulein noch immer da? Je hoeft niet meer bang tezijn voor een glurende Piet want deze is er niet meer.
Maar laat even weten wanneer je denkt te vertrekken misschien kunnen we dan wat afspreken ofzo.
chau.
Hans.
Plaats reactie