Backfire (enigsinds met haast)
Backfire (enigsinds met haast)
vandaag reed ik (in de '88 sII lpg) van ijmuiden naar broek in waterland (om hier vanavond opgehaald te worden door mijn "taxi" en naar zwitserland te rijden om hier heerlijk (jammer genoeg zonder laro) los te gaan in de sneeuw). maar toen ik optrok bij het stoplicht hoorde ik een harde knal van onderuit de motorkap waarna ik al mij vermogen kwijt was, optrekken ging heel traag en mijn top lag beduidend lager. nu keek ik even later onder de kap en zag ik dat de inlaatslang tussen de verdamper en het inlaatspruitstuk totaal los was gekomen en onder op het chassis lag.
nu is mijn vermoeden dat de motor heeft ge-backfired waardoor de slang er af is gepsprongen. zou dit kunnen en wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn. ook heb ik gehoord dat dit je verdamper zou kunnen vernaggelen (wat me logisch in de oren klinkt), kan iemand dat bevestigen?
alvast bedankt voor jullie reakties,
Jan en Stijn Schober (die erg veel zin hebben om te gaan skieen;-))
p.s. zoals bovenstaande vermeld ga ik vanavond naar zwitserland dus reply's van na 00.00 kan ik niet meer lezen.
nu is mijn vermoeden dat de motor heeft ge-backfired waardoor de slang er af is gepsprongen. zou dit kunnen en wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn. ook heb ik gehoord dat dit je verdamper zou kunnen vernaggelen (wat me logisch in de oren klinkt), kan iemand dat bevestigen?
alvast bedankt voor jullie reakties,
Jan en Stijn Schober (die erg veel zin hebben om te gaan skieen;-))
p.s. zoals bovenstaande vermeld ga ik vanavond naar zwitserland dus reply's van na 00.00 kan ik niet meer lezen.
Re: Backfire (enigsinds met haast)
backfire kan inderdaad je verdamper om zeep helpen,ik zou de slang dus niet te vast zetten dit is waarschijnlijk de redding voor je verdamper geweest
nieuwere en duurdere systemen hebben een antibackfire klep die open slaat als het gebeurt en de druk uit je inlaatspruitstuk laat ontsnappen
de oorzaak hiervan kan zijn een defecte klep,te rijke afstelling,fout onstekings tijdstip
willem
nieuwere en duurdere systemen hebben een antibackfire klep die open slaat als het gebeurt en de druk uit je inlaatspruitstuk laat ontsnappen
de oorzaak hiervan kan zijn een defecte klep,te rijke afstelling,fout onstekings tijdstip
willem
Re: Backfire (enigsinds met haast)
willem,
dit is klare taal, dank je wel
stijn
dit is klare taal, dank je wel
stijn
Re: Backfire (enigsinds met haast)
dank jullie wel jongens, het is bijna zo ver
Re: Backfire (enigsinds met haast)
willem, wijs man..... tis net alsof je erbij was.... 
Overigens kan deze kwaal je ook een geexplodeerde achterste demper bezorgen.. Niet erg... daarna klinkt een 2.25 l. net als een V8 (nietwaar Wim?)
skieze!!!! en tot in het terrein!
DennisM

Overigens kan deze kwaal je ook een geexplodeerde achterste demper bezorgen.. Niet erg... daarna klinkt een 2.25 l. net als een V8 (nietwaar Wim?)
skieze!!!! en tot in het terrein!
DennisM