virus (sen)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan-Cor

virus (sen)

Bericht door Jan-Cor »

Hoi allemaal,

Ik krijg de laatste paar dagen heel veel virussen op mijn pc, via mijn kabel.netvisit emailadres. Een heleboel virussen zijn afkomstig van mensen die hier ook op het forum vertoeven.

Ik wil wel een paar namen noemen, zoals Berry Weiers en Sue, waarvan ik al een aantal heb ontvangen. Iedere keer gaat het om de I-worm.

Ik heb mijn scanner over mijn pc gehad, en tevens heb ik firewall en spy-ware gecheckt, en volgens deze progjes ben ik clean. Maar misschien zijn er mensen die ook van mij een email met virus ontvangen?? Dan hoor ik dat graag.

Ik hoop dat jullie de pc's schoon krijgen Berry en Sue

Groetjes, JC
Aad Koene

Re: virus (sen)

Bericht door Aad Koene »

JC,

iedereen krijgt e-mails met virussen van schijnbaar bekende en onbekende afzenders.
Massmailer virussen zijn in staat aan de hand van gevonden e-mailadressen (niet alleen uit de adreslijst maar elders op je computer) nieuwe adressen te genereren.
Zoals al eerder gezegd: de virusmailtjes hoeven dus helemaal niet bij de afzender vandaan te komen.
Ik krijg dagelijks tussen de 3 en 20 virusmailtjes waar veel schijnbaar bekende afzenders bij zitten, van een aantal van hen weet ik dat hun PC`s brandschoon zijn.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up LHD "Prik-Up"
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

JC,

ik heb zojuist Sue aan de telefoon gehad (om een andere reden).
Haar PC heeft al een week niet aangestaan en is brandschoon.

Aad Koene,
Jan-Cor

Bericht door Jan-Cor »

Oke, duidelijk dan en bedankt!
Ik heb idd ook ongeveer 20 van die shit mails op 1 dag, en das wel zuur!

Maar ja, als niemand er wat aan kan doen....helaas.

IN ieder geval bedankt!

Groetjes, JC
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

JC,

het enige wat we er aan kunnen doen is zorgen voor goede virusscanners en de mailtjes niet openen maar direct verwijderen.

En hopen dat de virusmakers gepakt worden en een gepaste straf krijgen.

Aad Koene,
Disco

Bericht door Disco »

Ik probeer op mijn beurt de mensen van wie ik een besmet mailtje krijg te waarschuwen(ik weet dat deze mensen het mailtje niet verstuurt hoeven te hebben).
Ps Norton met de laatste opdate pikt ze er niet allemaal uit dus oppassen is de remedie

Groeten Theo Kaufmann/ Disco & RR6X4Carmichael
Martin Merts

Bericht door Martin Merts »

Ik kreeg net weer een mailtje van mijn antivirus software leverancier, met code rood.
Het Netsky virus is weer gemuteerd en infecteerd momenteel veel pc's in australie, controleer of er al een update is voor je virus scanner dus.
O, ja dit is dus geen HOAX.
zie [www.trendmicro.com]

Martin Merts
LR S2a 88" 1965 'Pumba'
Plaats reactie