Ik zou graag wat meningen horen over bescherming tegen roest, met name de onderkant dus. Wat is goed en vooral wat niet, zelf aan brengen of professioneel laten doen etc...
Bitumen is wel goed hoor, heb er 21 jaar geleden de toenmalige nieuwe Charleston 2CV van mijn vrouw mee ingesmeerd. Warm aanbrengen, en wordt keihard.
Heb alleen de laatste tijd gezien dat er tussen de bitumenlaag en chassisbalken roestvorming is ontstaan. De pest is met bitumen dat je dat zo moeilijk ziet.
Dat is nou toevallig ik heb mijn auto net terug na een week van behandeling. Dit heb ik laten doen bij Van Egmond in Alphen a/d Rijn. Kijk even op mijn site www.laro.tk bij weblinks daar vandaan kom je op hun site. Het is een eenmansbedrijfje (man en vrouw) zeer serieus.
Weet niet wat voor bitumen je had? Maar het leuke van bitumen is dat het een beetje flexibel blijft.
Na een jaar of 20,25 is het gewoon op en is het hard.
Dan ben jij zeker ook ene Ton tegen het lijf gelopen die had zijn LaRo daar ook gebracht afgelopen week krijg van hem nog een foto verslag ben erg nieuwsgierig zit er zelf nl ook over te denken om het te laten doen
Wat heb jij laten doen en hoe is het resultaat
Zo rond de 1500 euro,hangt er erg vanaf hoeveel ze schoon moeten spuiten zit niet helamaal bij de prijs in
Maar dan heb je ook wat
Wat kost een nieuw onderstel
Dat klopt groene 90 hij vertelde inderdaad dat er een witte 110 stond
Heb de foto's gezien ziet er goed uit
Ik ga maar vast sparen er is toch nog een wachtlijst
Alleen een origineel (door Land Rover geleverd en met de officiele documenten bijgeleverd) chassis wordt geaccepteerd als een vervangingsdeel. Deze procedure is terug te vinden op de site van de RDW (ik meen bij een uitleg over de 2/3 regeling).
Land Rover heeft behoudens enkele zeer vroege S1's nooit gegalvaniseerde chassis geleverd, dus door de bank genomen is een gegalvaniseerd chassis anders dan van een vroege (pre production) S1 nooit geaccepteerd als vervangingsdeel. Officieel zou je dan een individuele keuring moeten aanvragen, zoals bij een eigenbouw auto voor veel geld.
Hoe de RDW staat tegenover het laten galvaniseren van originele chassis is mij onbekend.
Rot, maar waar.
Zeker ongeveer 7 tot 9 maanden!?
Kan jij vragen of ik wat foto's doorgemaild kan krijgen? info@laro.tk
Want zelf heb ik geen foto's kunnen maken. Zou ik zeer waarderen.
Ik zie of hoor het wel.
groeten,
Jan Kok
Klopt helemaal Dennis.
Je mag wel een orgineel LandRover chassis hier in Nederland laten verzinken.
Het wordt dan vooraf door de RDW gemerkt en na het verzinken wordt het chassis nummer ingeslagen. Dan kan je dus weer gaan opbouwen.
Als je precies wil weten hoe dat zit met een verzinkt chassis, neem dan eens kontakt op met Rene Gans, AutoRega, hij kan het misschien beter uitleggen hoe het precies in elkaar zit dan ik.
Hoi Jan
Ik heb zelf vanmorgen een afspraak gemaakt voor oktober
Zat eerst nog te bubben,zo van dan ga ik het terrien maar niet meer in da's beter maar dat vind ik zo onwijs leuk,dan moet ik er nu wat aan doen na 6 jaar
Ik wil nog jaren en jaren met mijn geliefde LaRo genieten,tja dan moet je er iets voor over hebben
Hoop dat jullie ook nog jaren plezier van de LaRo hebben tot snel ergens in het terrien
Groet
Iris
Nipper90
4Bessie