help mijn remmen doen het niet.
help mijn remmen doen het niet.
Hallo allemaal,
Ik weet het niet meer maar misschien jij wel.
Ik heb nieuwe remcylinders gemonteerd en de hoofdremcylinder gereviseerd.
Alle rubbertjes zitten goed en alle aansluitingen ook.
Ik krijg die leidingen niet ontlucht.
Ik heb het volgende allemaal al geprobeerd:
De fietsband methode
Het schema eerder op deze pagina met de cylindersindrukken.
Een spanband om de voeringen en door pompen.
Vacuumtrekken op de ontluchtingsnippel.
Ik weet het nu niet meer.
Als ik het rempendaal indruk dan blokkeren de wielen maar dan zit ik met het pendaal ook tegen het schutbord.
Bij de tweede keer trappen staat het pendaal halve wegen.
Hij bouwt dus wel druk op maar er zit ergens lucht in de leidingen.
Wie O wie heeft een gouden tip??????
Alvast bedankt Tonka Peter
Ik weet het niet meer maar misschien jij wel.
Ik heb nieuwe remcylinders gemonteerd en de hoofdremcylinder gereviseerd.
Alle rubbertjes zitten goed en alle aansluitingen ook.
Ik krijg die leidingen niet ontlucht.
Ik heb het volgende allemaal al geprobeerd:
De fietsband methode
Het schema eerder op deze pagina met de cylindersindrukken.
Een spanband om de voeringen en door pompen.
Vacuumtrekken op de ontluchtingsnippel.
Ik weet het nu niet meer.
Als ik het rempendaal indruk dan blokkeren de wielen maar dan zit ik met het pendaal ook tegen het schutbord.
Bij de tweede keer trappen staat het pendaal halve wegen.
Hij bouwt dus wel druk op maar er zit ergens lucht in de leidingen.
Wie O wie heeft een gouden tip??????
Alvast bedankt Tonka Peter
Re: help mijn remmen doen het niet.
Als je pedaal bij de tweede keer trappen wel hard word, ligt het waarschijnlijk aan de afstelling van je remschoenen.
Als je deze niet hebt afgesteld trekken de veren ze te ver naar binnen waardoor je meer remvloeistof in de cilinders moet pompen voordat de schoenen aanliggen.
Groeten, Victor
series III 109 ambulance "Dwarsligger"
Als je deze niet hebt afgesteld trekken de veren ze te ver naar binnen waardoor je meer remvloeistof in de cilinders moet pompen voordat de schoenen aanliggen.
Groeten, Victor
series III 109 ambulance "Dwarsligger"
Victor,
Sorry dat ik dat was vergeten te vermelden maar de remschoenen zijn meerdere keren gesteld namelijk voor elke poging van het ontluchten stelde ik ze terug en na het onluchten draaide ik ze weer uit tot net aan de trommel.
Groetjes Tonka peter
Sorry dat ik dat was vergeten te vermelden maar de remschoenen zijn meerdere keren gesteld namelijk voor elke poging van het ontluchten stelde ik ze terug en na het onluchten draaide ik ze weer uit tot net aan de trommel.
Groetjes Tonka peter
Mail effe naar Ron Bolleboom.
Die heeft een verhaal dat werkt. Echt !!
Die heeft een verhaal dat werkt. Echt !!
Spreekt de remschakelaar op het verdeelstuk niet aan?
Het kan zijn dat bij het ontluchten de plunjer van dit verdeelstuk is verschoven, dit schijnt invloed te hebben op de remwerking, hoewel ik hier door het gebruik van een eezy bleed set zelf nog nooit last van heb gehad.
In de meeste gevallen is dan de plunjer naar het voorrem systeem doorgeschoten, achter ontluchtnippel een stukje opendraaien, en sluiten zodra de schakelaar niet meer aanspreekt.
Dennis B.
Het kan zijn dat bij het ontluchten de plunjer van dit verdeelstuk is verschoven, dit schijnt invloed te hebben op de remwerking, hoewel ik hier door het gebruik van een eezy bleed set zelf nog nooit last van heb gehad.
In de meeste gevallen is dan de plunjer naar het voorrem systeem doorgeschoten, achter ontluchtnippel een stukje opendraaien, en sluiten zodra de schakelaar niet meer aanspreekt.
Dennis B.
Wat is een eezy bleed set ?
Is al vaker langs gekomen maar ben er nog niet achter wat he is.
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Is al vaker langs gekomen maar ben er nog niet achter wat he is.
GRoet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Dit is een zgn 1 mans ontluchtingset, het bestaat uit een flesje met 2 slangaansluitingen. Op de ene slang sluit je wat overdruk (lucht) aan en op de andere slang zit een dop gemonteerd die op het rempotje past (verschillende doppen bijgeleverd). Het flesje wordt gevuld met remvloeistof. Het systeem is dat door de overdruk in het flesje in het remsysteem ook overdruk ontstaat. Als je dus een ontluchtingsnippel opendraait kun je ontluchten zonder dat iemand het pedaal hoeft te bedienen. Te koop bij o.a. Brezan automaterialen, en is niet duur.
Op verzoek kan ik wel even een foto maken van het setje.
Dennis B.
Op verzoek kan ik wel even een foto maken van het setje.
Dennis B.
Er bestaat ook een systeem wat vacuum zuigt dmv perslucht.
Je begint bij het verst verwijderde punt van de hoodremcilinder en zuigt de oude vloeistof eruit en bovenaan gooi je de nieuwe vloeistof er weer in.
Werkt ook heel goed
Een kennis van mij heeft dit en koste toen iets van 100 gulden.
Zal nu wel 100 euro zijn
Je begint bij het verst verwijderde punt van de hoodremcilinder en zuigt de oude vloeistof eruit en bovenaan gooi je de nieuwe vloeistof er weer in.
Werkt ook heel goed
Een kennis van mij heeft dit en koste toen iets van 100 gulden.
Zal nu wel 100 euro zijn
Wat kost zon easy bleed rem systeem ongeveer?
Een foto zie ik graag ben benieuwd. denk dat me hotmail adres een beetje vol zit dus als je maild dan graag naar prikker@landrover.mine.nu
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Een foto zie ik graag ben benieuwd. denk dat me hotmail adres een beetje vol zit dus als je maild dan graag naar prikker@landrover.mine.nu
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]