electrische lier

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gert-Jan

electrische lier

Bericht door Gert-Jan »

In een folder van de Conrad ontdekte ik een aanbieding voor een electrische lier (tot 2500 kg, 10 m kabel) voor euro 159. Kan dit wat zijn???
Serious IIa

Re: electrische lier

Bericht door Serious IIa »

nee

(te korte kabel, te weinig gewicht, en te goedkoop)

Cheers bowy
jo.

Bericht door jo. »

zo'n ding heb ik al, zeer goed om je motor uit de auto te tillen en een roeiboot uit het water te halen. Ik heb het gebruikt om mijn soes (beginners auto) uit de moder te trekken. Je kunt hem van mij kopen voor 50euro. Werkt op 12v en met de hand, zit een plaat bij voor over de trekhaak te hangen. Ook worden ze gebruik om een auto op de autoambulans te trekken. Maar als je een laro wilt trekken dan heb je 4000kg trekkracht nodig. Het is een afhaalprijs versturen is te duur (gewicht).

jo fo "laro"
Iris

Bericht door Iris »

das geen geld
ik zou 'm willen gebruiken voor het trekken van de bushtrailer(970 kg) naar de auto toe, zat er een kabel op van 10 meter of zo,sluit je 'm rechtsteek op je accu of zit er een aansluit plug of zo iets
ik ben geen tech wonder dus help me een eindje op weg
en waar woon jij voor evt afhalen

iris
Nipper90
4Bessie
Iris

Bericht door Iris »

he Jo-Fo
waarom gebruik dat leirtje eigenlijk niet meer

Iris
Nipper90
4Bessie
jo.

Bericht door jo. »

ik heb accuklemmen er op gezet, maar er kan ook een sigarettenaanstekkerstekker op. Er zit 10 meter staalkabel op en kan 800kg vaste vorm trekken en rollend 3ton. Voor het gebruik hoef je alleen de afstandbediening er in te steken je trekken maar alleen de anderekant op moet je eerst een knop omdraaien.
ik woon in linne limburg; mail maar.

jo fo "laro"
jo.

Bericht door jo. »

ik heb een huskey 4ton op de auto (nu een laro toen soes) met 45meter staalkabel een klein beetje sterker en voor de motors heb ik een ketingtakel voor 1,5ton en een keting van 3meter.

jo fo "laro"
Iris

Bericht door Iris »

ik denk dat ik naar een iets zwaarder model moet gaan kijken de trailer weegt geladen al gauw 1100 kg en die zou ik dan uit stil - stand met vaak ook minder vaste onder grond naar de LaRo toe willen trekken
Ik denk dat deze winch dan net iets te licht is,nou zijn er van deze winch ook zwaardere modellen gemaakt dus daar ga ik dan maar naar op zoek
Waar en bij wat voor soort zaak heb jij 'm destijds gekocht en weet jij het merk ook

Groet
Iris
Nipper90
4Bessie
Iris

Bericht door Iris »

Jo-Fo
IK BEN VAN GEDACHTE VERANDERD !!!!!!!!
ik ben voorlopig niet in de gelegenheid om even naar Limburg te rijden maar kom jij toevallig naar de GPS avond van de LRCH of naar de kerstrit van de LRCH en zou jij hem dan evt mee kunnen nemen om te kijken of hij tussen de trekhaak en de bumper past zo ja dan neem ik hem gewoon van je over voor dat geld kan ik geen buil vallen ik kan wel blijven zoeken naat ietszwaardes maar dan kom je al gouw uit op een vaste lier en dat wil ik nou juist niet dit moet gewoon genoeg zijn

Iris
Nipper90
4Bessie
SIII88 Ducktarie

Bericht door SIII88 Ducktarie »

Ruilen voor een ZGAN originele SIII radiatormuff??.

Lijkt me wel handig om mijn bootje de trailer op te trekken.

Grtz.
Arie
SIII88Ducktarie
jo.

Bericht door jo. »

Ik weet nog niet of ik naar het noorden kan komen, maar als mijn zoon of ik die kant op kom dan mail ik wel. Trouwens als de trailer wielen heeft en niet tot over de assen in de moder staat dan trek het liertje dat gemakelijk. Hij heeft mijn Soes (413) die tot en met de bumper in die prut stond gemakelijk er uit dus dat karetje ook. Ik heb wel eens een landrover die op de handrem (die goed werkte) stond met die lier verplaats (8meter). Daarom niet vergissen met de trekkracht. Trouwens gekocht bij Heuts automateriealenhandelaar in Limburg en Braband. Vele winkels.

jo fo "laro"
Iris

Bericht door Iris »

Jo- Fo
Helemaal prima
Voor mij is December altijd de drukste tijd maar anders rij ik begin januari richting Limburg geen probleem
Alvast bedankt

Iris
Nipper90
4Bessie
Plaats reactie