Discovery 300Tdi van 1995:
Ik heb het idee dat mijn lampjes van instrumenten niet goed of niet branden.
De temp meter bijvoorbeeld kan ik bijna niet lezen.
Nu heb ik het paneel eruit gehaald maar is er een soort controle knop zodat ik kan controleren of alle lampen het doen?
Ik heb alle lampjes gecontroleerd maar ze hebben niet allemaal dezelfde weerstand. Meoten deze lampjes allemaal dezelfde weerstand of misschien helemaal geen weerstand hebben?
Andere optie is natuurlijk alle lampjes in 1x te vervangen, waar welke lampjes moet ik dan kopen? Ik kan geen aanduiding vinden (steeklampjes)
Groetjes, JC
Dashboard problemen Discovery
Re: Dashboard problemen Discovery
Het lijkt me sterk dat alle lampjes tegelijk kapot gaan, temeer omdat je zegt dat ze wel branden, maar zwak. Ik zou eens ergens anders gaan zoeken, b.v. een massaprobleem. Wat ook kan is dat je reostaat (schrijf je dat zo?) slecht wordt of kapot gaat. Dat is de draaiknop waarmee je de sterkte van de dashboardverlichting kan regelen.
Succes ermee,
Danny.
Succes ermee,
Danny.
Re: Dashboard problemen Discovery
Mijn Discovery is NIET voorzien van een dergelijke knop om de lichtsterkte te varieren. Ook niet alle lampjes zijn kapot, ik geloof maar 1 of twee. Maar ik heb alle lampjes gemeten met een weerstandsmeter en ik vind sommige lampjes erg hoog qua weerstand. Bij mijn weten moet een lampje GEEN weerstand hebben om volop te kunnen branden, maar ik ben geen electricien.
Misschien weet iemand daar een antwoord op?
Groetjes, JC
Misschien weet iemand daar een antwoord op?
Groetjes, JC
Re: Dashboard probleem Disco opgelost!
Dank jullie voor de tips.
Ik heb alle lampjes vervangen en fittingen vernieuwd, nu werkt alles weer naar behoren.
Ik wist niet dat je zo veel informatie van je dashboard kon halen
Overigens, wat de onderdelen, verlichting en achterlichtunits betreft: de LaRo dealer is echt goedkoper. Verbazingwekkend niet? (tov automaterialen zaak voor de lampjes en fittingen en tov onderdelenverkopers in NL mbt de units)
Groetjes, JC
Ik heb alle lampjes vervangen en fittingen vernieuwd, nu werkt alles weer naar behoren.
Ik wist niet dat je zo veel informatie van je dashboard kon halen
Overigens, wat de onderdelen, verlichting en achterlichtunits betreft: de LaRo dealer is echt goedkoper. Verbazingwekkend niet? (tov automaterialen zaak voor de lampjes en fittingen en tov onderdelenverkopers in NL mbt de units)
Groetjes, JC