Hoi,
Ik rij al jaren met V8 3.5sd1 motor met 3.9EFI hotwire injectiemotor op LPG. Hotwire is een goed systeem dat zonder backfires en startproblemen kan werken
Ik heb begrepen dat jij het complete benzine injectiesysteem uitschakelt als je op LPG rijdt. Dat is jammer want als je er voor zorgt dat alleen de injectoren en de lambdasondes worden uitgeschakeld kan het systeem zo perfect werken.
Dus starten op benzine en na een kilometer of wat overschakelen naar LPG. Dat kost dus wel de nodige benzine maar je houdt daarmee het benzine injectiesysteem werkend.
Wat ook kan is dat alleen start op benzine en direct overschakelt op LPG. Hij klimt naar het hogere toerental op benzine en met het zakken van het toerental schakelt hij automatisch over naar LPG. Gaat zelfs bij koude start bijna naadloos. De LPG/ benzine schakelaar kun je zo afstellen.
Als het vriest is het wel eens lastig om zo weg te komen maar dan zet ik hem meestal op benzine de eerste km.
Mij lijkt het onverstandig en onnodig om ongeveer 1600 euro uit te geven aan KDFI als het niet meer is. Dat werkt wel perfect maar het rijd zo lekker dat je gewoon weer op de 1 op 5 zit.
. Ga je hiermee te ver met afstellen naar arm mengsel dan kan dat ook schadelijk zijn voor de motor. De temperaturen lopen te hoog op en krijg je pingelen e.d.
Met dit oude conventionele systeem kun je ook 1 op 6 rijden. Ik heb zelfs ooit met zuinig rijden 1op 6,7 gehaald. Mijn gemiddelde is rond 1 op 5.5 tot 5,8.
Met aanhanger zit ik net op 1 op 5.