Kranten artikel

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jeroen 109SIIA

Kranten artikel

Bericht door Jeroen 109SIIA »

Mensen,

Vorige week stond er in de autobijlage van het Eindhovens Dagblad een erg leuk stuk. Het sprak mij erg aan en het was absoluut herkenbaar!

"Een paar honderd kilometer afleggen in een oude Land-Rover staat gelijk aan vele uren sportschool. De onbekrachtigde besturing van de modellen tot 1983 vraagt spierkracht en een vooruitziende blik; het is raadzaam om het reuzenrad alvast in de gewenste richting te verdraaien als de bocht in beeld komt. Schakelen gaat weliswaar direcht, maar je hebt soms het idee dat je de tandwielen met je blote kneusten in elkaar steekt. De prestaties van de oudere viercilinders, zeker de diesels, zijn zodanig dat elke snelweg waar u rijdt vanzelfsprekend in de filevermelding zal worden genoemd. De vering tenslotte krijgt er pas zin in als u de laadruimte om te beginnen voorziet van een mud aardappelen met de klei er nog aan.
Dat brengt ons tot het onmiskenbare pluspunt van de Land-Rover: hij is een kei in het transporteren en slepen"

Groeten,
Jeroen 109 SIIA
jo.

Re: Kranten artikel

Bericht door jo. »

Ik kan het beammen het is waar maar daarom wil ik toch geen andere zeker geen benzine. Hij heeft vergeten dat je sterke armen benen nodig hebt om stop te komen. Maar daarom wil ik geen andere.

jo fo 88 uit 1977 een heerlijke auto.
SirMartin

Bericht door SirMartin »

:-) lekker he

Martin
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Jeroen,

heel leuk en herkenbaar artikel.

Jammer dat de auteur in zijn/haar bloemrijke vertolking niet verder is gegaan over Cw waardes, ontkoppelingskracht en markeringsdrang.

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Brave Lion

Bericht door Brave Lion »

Jottum !!! Ik vroeg me al af waarom ik een betere conditie had dan mijn vriendinnen die zich suf trainen met borst-, buik- en bilspieroefeningen. Geef me dan nog maar een gevulde koek ....

Jolanda
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Jolanda,

met een Land Rover een berg beklimmen kost minstens tweemaal zoveel energie (eenmaal voor de brandstof en meer dan eenmaal voor je eigen inspanningen) als lopend.
Dat verklaard dus een hoop.

Aad Koene,
Sue

Bericht door Sue »

Sportschool??? Wat is dat??? Doe mij ook maar een gevulde koek!

Leuk Jeroen. Dit maakt de kranten leuk om te lezen :-)

Sue en Leopold
Marc (A)

Bericht door Marc (A) »

Als ik het me goed herinner stond hetzelfde artikel afgelopen donderdag ook in de Haagsche Courant, waarschijnlijk dan ook in het Leidsch Dagblad.

Zodat ook mensen in de Haagse Regio van het nieuws konden genieten.
Brave Lion

Bericht door Brave Lion »

Dus als ik de St. Bernardpas drie keer over rij, kan ik nog een gevulde koek nemen !!
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Eén??

Eén heel pak zul je bedoelen !!

Aad Koene,
Evert Jan

Bericht door Evert Jan »

Ik heb het ook gezien in de Haagse. Was een leuk stukje.

Evert Jan 109 serie III Ambulance
Steven

Bericht door Steven »

Ja en vrijdag stond het in de Apeldoornse krant, met ook nog een heel stuk over de G4.

Zat trouwens een leuke afsluiter bij over de nieuwe modellen:
"En sindsdien denken we bij elke Land Rover die we zien afslaan naar de golfbaan: zou zo'n bestuurder eigenlijk weten wat die bak onder zijn komt allemaal kan?"

Misschien moeten we deze jongens ook maar eens een keertje uitnodigen op een Land Rover dag, kunnen ze met eigen ogen zien dat Land Rover rijders allemaal een klap van de molen hebben gehad.

Steven S2a 109 StaWag Safari 1971 "Hacfort"
www.hacfort.tk
Jorrit

Bericht door Jorrit »

He nog een Apeldoorner op de prik, das leuk, was idd wel eenleuk stukje.

Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
Jan W

Bericht door Jan W »

De ateur heeft het over filevorming als we de snelweg op duiken.
Hij heeft helemaal gelijk.
Elke ochtend en elke avond als ik de A16 oprij dan staan ze al te wachten op me.
In grote getalen staan ze in de rij op de andere weghelft naar me te kijken.
Ik glimlach altijd maar vriendelijk naar hen

Op mijn weghelft probeert iedereen me in te halen om ook de voorkant eens te bekijken, daarom rijd ik maar niet zo snel

HEEEEEEERLIJK

Jan W
Maarten B

Bericht door Maarten B »

Beide stukken stonden ook in de Amersfoorte Courant. Inderdaad leuke artikels!

Greetz, Maarten
Jeroen 109SIIA

Bericht door Jeroen 109SIIA »

Persoonlijk zou ik deze mensen niet uitnodigen om eens te komen terreinrijden.
Deze mensen weten inderdaad niet wat ze onder hun kont hebben en vormen dan in het terrein alleen maar een gevaar voor anderen.

En als ze vast zitten zijn ze te bang om vieze handen te krijgen bij het bevestigen van de lier. Deze mensen rijden een Landrover om andere redenen dan de mensen hier op het prikbord denk ik en ik dank dat we dat het beste zo kunnen houden.

Maar ik lees wel weer dat het sukje overal in heeft gestaan. Zo kan ik mijn geld ook verdienen...........
Plaats reactie