Wake-up call

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rob de Git

Wake-up call

Bericht door Rob de Git »

Allereerst wil ik mijnheer Koene feliciteren met het prachtige ontwerp voor z'n Cd rom hoesje. Echt een plaatjes!
Ik heb wel wat tips; * gebruik volgende keer geen kartelschaar als u andermans werk uitknipt!
* Wacht iets langer met het publiceren van uw gestolen waar. Ik vind 1 posting verder wel erg krap.

Ten tweede; Het andere ontwerpje, van mijnheer 3sbaars ? ( vreemde naam ! ) .... in iedergeval zelf gemaakt! Ik vind het zelf een erg somber plaatje, alleen in het hoekje een klein licht puntje. Maar goed, waarschijnlijk vindt hij dat mooi, want ook de website van deze meneer is helemaal zwart.

Dan een opmerking voor u allen: U heeft een heel erg leuk, actief en levendig prikbord. Wees daar zuinig op! Laat dingen die scheef groeien niet links liggen, REAGEER, ook als het u niet aanstaat.
U lijkt zo nu en dan wel een kunde schapen; Als u ergens stront ruikt kijkt u met z'n alle de andere kant uit tot het uitgegeurd is en gaat daarna gewoon verder als of het nooit gepasseerd is. Dit houd u niet vol. Zeg wat u denkt. Ook als dat eventueel tegen de haran van u moderator instrijkt. Let wel; Mijnheer Weijers z'n prikbord bestaat bij de gratie van z'n gebruikers! (u dus) en niet andersom.

Als laatste wil ik nog even een berichtje van Mijnheer 110 ? ( wat is dat toch met die landroverrijders en namen? ) naar boven halen;

-------------------------------------------------------------------------
Auteur: Frank 110 (62.8.195.---)
Datum: 21-10-2003 09:02

Heel jammer dat je van je feestje afziet. Ik denk dat dit voor ons allen een gemiste kans is.
Het organiseren van een rit doe je niet even in een half dagje, en we moeten blij zijn met mensen die tijd willen steken in hun hobby en er anderen deelgenoot van willen maken. Het makkelijkste is het om kommentaar te hebben op elkaar, maar moeilijker wordt het om uitvoerbare verbeteringen aan te dragen.
Dat Marco met een stel vrienden ons een leuke dag probeerde te geven moeten wij waarderen.
Dat andere mensen een website als hobby hebben moeten we ook waarderen

Laten we elkaar respecteren
---------------------------------------------------------------------------

Houdt dit in uw achterhoofd!

Groeten van een prikbord surfer,

Rob de Git.
Utrecht
Jos/Jinx109

Re: Wake-up call

Bericht door Jos/Jinx109 »

Prikkers,

Ik wil mijn ongenoegen even uitten over de postings van de afgelopen dagen.
Het prikbord is altijd een uitstekend medium geweest om allerlei info m.b.t. Laro's uit te wisselen. Je kon toch wel zeggen dat het best van een behoorlijk niveau was.
En nu? Nu zijn er enkele mensen bezig hun meningsverschil hier "en public" recht te zetten. Fraai.

Natuurlijk hoeft men niet naar elkaars mond te praten en mag er dus best eens een meningsverschil zijn. Is een gezonde houding. Echter om deze "strijd" ongevraagd bij mensen neer te leggen die enkel zijn geinteresseerd in Laro's vindt ik een beetje ver gaan.
Als ik een soap wil volgen kijk ik wel naar de TV.

Is het niet mogelijk dat de "strijders" e.e.a. met elkaar uitzoeken. Mail werkt tenslotte ook als je het direct richt aan betrokkenen.

Bovendien, inhoudelijk gaat het nergens over.
een beetje teleurgestelde Jos/Jinx109
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Haha....... ik zeg niks meer........

Martin
3sbaars

Bericht door 3sbaars »

????? ? ?
jand

Bericht door jand »

Hè jammer, het is altijd zo'n leuk prikbord.
Wat ik, ook uit werksituatie weet, is dat het heel makkelijk is dat een medium als email ontspoort. Eén verkeerd geïnterpreteerd opmerking, en je zit met de gebakken peren.
En op mijn werk zitten we nog in één pand!, en toch ontstaan er soms ruzieachtige situaties.

Ik denk niet dat er hier mensen zitten die kwaadwillend zijn, maar dat miscommunicatie / verkeerd begrijpen minstens 90% verklaart.

Laten we dus aub proberen een vredespijp te roken!
(En mocht dat niet werken, dan meld ik jullie collectief aan voor het EO programma "Familiediner". Zo. Volgens mij roept dat toch een aardig schrikbeeld op)

jand
SirMartin

Bericht door SirMartin »

Kan je alleen maar gelijk geven...... maar het lijkt dat er geen eind aan komt.
Mischien omdat ik er zelf ook steeds mee bemoei.

Martin
Brave Lion

Bericht door Brave Lion »

Ik heb zeker iets gemist.
Meneer de Git, waar maakt u zich nou zo druk over ?
Ik reken mijzelf niet tot een kudde schapen, maar verheug mij steeds om de humor en hulpvaardigheid van degenen die reageren op dit prikbord (ik kan niet zeggen dat uw bericht daar ook deel van uitmaakt) Ooit gehoord van respect voor de medemens ? Op dit prikbord reageert iedereen juist zoals hij of zij denkt en ik heb zelden stront geroken, zoals u het wilt noemen. Niemand dwingt u toch hopelijk om deze pagina te lezen ? Surf dan lekker verder.....
Met vriendelijke groet,
Jolanda
driver110, Marc

Re: Wake-up call: MIJN VERSIE!

Bericht door driver110, Marc »

Beste allemaal,

Natuurlijk is er wat de afgelopen dagen gebeurt is niet met opzet gedaan.
Zelf ben ik iemand die mensen wakker wil schudden voor wat er gebeurt op dit forum.
Ik kan zeer slecht tegen oneerlijkheid en onrechtvaardigheid.

Persoonlijk snap ik ook niet het enorme probleem hier.
Ik organiseer iets dat veel tijd en geld kost en een ander loopt moeilijk te doen over een naam, uit name van iemand met wie ik al maande een probleem heb.

Nogmaals: ik wil iets leuks organiseren voor jullie: de prikkers.
Er zijn weinig mensen die mij in mij verhaal steunden en liever de weg van de minste weestand kozen.
Wat moet ik dan?
Gezichtsverlies leiden?
Ik snap heel goed wat ik ter weeg gebracht heb, maar ik snap ook dat er mensen zijn die mij dat kwalijk nemen.
Aad en Berry zijn heren die best hun krediet verdiend hebben, maar het gaat op de manier waarop deze heren hun verhaal doen.
En dat geld niet alleen voor mijn verjaardag, maar ook voor het Brotherhood verhaal of het Grote Smoelenboek.

Ik wil iets leuks doen en een leuke tijd hebben op dit forum dat idd door Berry opgestart is, maar zonder ONS niet voortgezet kan worden.
De heren zeggen open te staan voor nieuwe ideeen, maar vergeten erbij te zeggen dat ze dat alleen doen als het in hun straatje valt!

En daar baal ik dus van; want een 3s/ Dries is niet de enige die leuke ideeen aandraagt! Er zijn meerderen die hun creativiteit laten zien.

Velen op deze site durven hun mond niet te openen.
Velen laten over zich heen lopen.
Velen durven geen mening te hebben.... PRIMA voor deze jongens!
Maar diezelfde jongens wilden wel voor de leuke dingen gaan.

Waar waren zij toen ik hun steun nodig had?
Waar zijn zij nu om mij te zeggen dat ik mij niet moet laten kisten door bepaalde figuren? Ook zij weten dat het organiseren van een tocht niet iets is dat je in een paar uur doet.
Ook zij zullen begrijpen dat het mijn verjaardag is waarop zij zijn uitgenodigd
Dat ik ervoor tijd, energie en geld in steek.

En daarom gaf ik het op!
Daarom wilde ik niet meer verder gaan, want ik weet niet wat ik aan hen heb!
Zullen zij komen? Komen ze voor de fun? Komen zij voor mij?
Komen zij voor gratis taart? Komen zij om mij op mijn donder te geven dat ik Aad en Berry respectvoller moet behandelen???
Wat?? Ik weet het niet meer!

Maar ik weet 1 ding: er zijn mensen die het erg jammer vinden dat het niet doorgaat; Berry en Aad hebben HUN dat ontnomen...!

Dus laten we nu eens en voor altijd eens dingen uitpraten en geef nu eens je mening!
Zeg je zegje en geef aan of je dit totale nutteloze onzin vond en dat je mijn verjaardagsuitje een goede zet vond.
Dan zal ik doorgaan en geef jullie; de prikkers, een leuke dag!
En wat mij betreft een PRIKKERS VERJAARDAG!
De prikkersdag is van ons! Niet van een paar figuren die deze site beheren.
Zonder ONS geen PRIKKER!

En Berry en Aad: nogmaals en voor de laatste keer: hou eens op met die zielige acties tegen mij en laten we er eens over gaan praten.
Ik ben nog altijd bereid te praten en problemen op te lossen, maar zoals jullie nu al tijden te werk gaan, strijk je alleen maar mijn haren rechtop!

Dit is wat ik te zeggen heb en of het nou genuanceerder had moeten zijn of niet, of het nou brutaal is of niet of ik nou respectloos ben of niet: ik ben dit gezeur zat!
Maar ik laat mij ook niet wegjagen!
Respect mag je bij mij verdienen!

Greetz driver110, Marco
www.landroverbrotherhood.com
andre 109

Bericht door andre 109 »

Gewoon doorgaan, goeie dingen blijven doen en vooral Land Rover praten.
Ik vind dit een heel fijn prikbord.
Andre 109 (ja ik heb ook een bijnaam.)
Hans de Ruiter

Bericht door Hans de Ruiter »

Omdat je specifiek om reacties vraagt hier de mijne:

driver110, Marc schreef:
>
> Beste allemaal,
>
> Natuurlijk is er wat de afgelopen dagen gebeurt is niet met
> opzet gedaan.
> Zelf ben ik iemand die mensen wakker wil schudden voor wat er
> gebeurt op dit forum.
> Ik kan zeer slecht tegen oneerlijkheid en onrechtvaardigheid.
>

Ik ook maar heb daar op dit forum, in tegenstelling tot veel andere fora niets van oneerlijkheid of onrechtvaardigheid gemerkt.

> Persoonlijk snap ik ook niet het enorme probleem hier.
> Ik organiseer iets dat veel tijd en geld kost en een ander
> loopt moeilijk te doen over een naam, uit name van iemand met
> wie ik al maande een probleem heb.
>

En waar ik volgens mij niks mee te maken heb.

> Nogmaals: ik wil iets leuks organiseren voor jullie: de
> prikkers.

Dat mag, niemand die je tegen houdt.

> Er zijn weinig mensen die mij in mij verhaal steunden en
> liever de weg van de minste weestand kozen.

Niet reageren is niet persé de weg van de minste weerstand. Feitelijk heb ik er geen weet van, ik zie alleen wat onaangename berichtjes heen en weer vliegen op het prikbord. Eerlijk gezegd kan en wil ik daar weinig mee.

> Wat moet ik dan?
> Gezichtsverlies leiden?

Leg eens uit waarom je gezichtsverlies zou leiden? Eerlijk gezegd zie ik dat niet.

> Ik snap heel goed wat ik ter weeg gebracht heb, maar ik snap
> ook dat er mensen zijn die mij dat kwalijk nemen.
> Aad en Berry zijn heren die best hun krediet verdiend hebben,
> maar het gaat op de manier waarop deze heren hun verhaal doen.
> En dat geld niet alleen voor mijn verjaardag, maar ook voor
> het Brotherhood verhaal of het Grote Smoelenboek.

Het staat iedereen vrij zijn verhaal op zijn manier te doen. Het staat de lezers vrij om daarvan te denken wat ze willen. Niet zeggen wat je denkt betekent niet dat je voor wie dan ook partij kiest. Het is volgens mij een neutrale houding.

>
> Ik wil iets leuks doen en een leuke tijd hebben op dit forum
> dat idd door Berry opgestart is, maar zonder ONS niet
> voortgezet kan worden.

Wie is ONS eigenlijk?

> De heren zeggen open te staan voor nieuwe ideeen, maar
> vergeten erbij te zeggen dat ze dat alleen doen als het in
> hun straatje valt!

Weet ik niet, ik heb nooit leuke ideëen dus die vallen ook niet in niemands straatje.

>
> En daar baal ik dus van; want een 3s/ Dries is niet de enige
> die leuke ideeen aandraagt! Er zijn meerderen die hun
> creativiteit laten zien.
>

Gewoon mee doorgaan, heeft niemand bezwaar tegen.

> Velen op deze site durven hun mond niet te openen.
> Velen laten over zich heen lopen.

Waar leid je uit af dat ik over me lat lopen?

> Velen durven geen mening te hebben.... PRIMA voor deze jongens!

Ik heb wel een mening maar had die liever voor me gehouden. Maar op jouw verzoek...

> Maar diezelfde jongens wilden wel voor de leuke dingen gaan.
>
> Waar waren zij toen ik hun steun nodig had?
> Waar zijn zij nu om mij te zeggen dat ik mij niet moet laten
> kisten door bepaalde figuren? Ook zij weten dat het
> organiseren van een tocht niet iets is dat je in een paar uur
> doet.
> Ook zij zullen begrijpen dat het mijn verjaardag is waarop
> zij zijn uitgenodigd
> Dat ik ervoor tijd, energie en geld in steek.

Ja, en? Ik steek ook elk jaar tijd, energie en geld in mijn verjaardag. Wat heeft dat hiermee te maken?

>
> En daarom gaf ik het op!
> Daarom wilde ik niet meer verder gaan, want ik weet niet wat
> ik aan hen heb!
> Zullen zij komen? Komen ze voor de fun? Komen zij voor mij?
> Komen zij voor gratis taart? Komen zij om mij op mijn donder
> te geven dat ik Aad en Berry respectvoller moet behandelen???
> Wat?? Ik weet het niet meer!

Normaal gesproken als je een feestje geeft ter ere van je verjaardag, komen de mensen om je te feliciteren en om de feestvreugde met je te delen. Gratis taart hoort daar uiteraard bij. Waarom zou dat nu anders zijn?
>
> Maar ik weet 1 ding: er zijn mensen die het erg jammer vinden
> dat het niet doorgaat; Berry en Aad hebben HUN dat ontnomen...!
>

Dat is kul van de bovenste plank. Jij besluit een feestje te geven en vervolgens besluit je dat het niet doorgaat. Jij bent degene die jezelf en de mensen die wilden komen iets belooft en vervolgens weer ontneemt. Niemand heeft je toch verboden om dat feestje te houden?

> Dus laten we nu eens en voor altijd eens dingen uitpraten en
> geef nu eens je mening!

Bij deze.

> Zeg je zegje en geef aan of je dit totale nutteloze onzin
> vond

't is inderdaad nutteloze onzin...

> en dat je mijn verjaardagsuitje een goede zet vond.

Over je verjaardag heb ik geen mening, dat is geheel aan jezelf.

> Dan zal ik doorgaan en geef jullie; de prikkers, een leuke dag!

Da's fijn...

> En wat mij betreft een PRIKKERS VERJAARDAG!
> De prikkersdag is van ons! Niet van een paar figuren die deze
> site beheren.
> Zonder ONS geen PRIKKER!

Tsja...

>
> En Berry en Aad: nogmaals en voor de laatste keer: hou eens
> op met die zielige acties tegen mij en laten we er eens over
> gaan praten.
> Ik ben nog altijd bereid te praten en problemen op te lossen,
> maar zoals jullie nu al tijden te werk gaan, strijk je alleen
> maar mijn haren rechtop!

Daar bemoei ik me dus verder niet mee.

>
> Dit is wat ik te zeggen heb en of het nou genuanceerder had
> moeten zijn of niet, of het nou brutaal is of niet of ik nou
> respectloos ben of niet: ik ben dit gezeur zat!
> Maar ik laat mij ook niet wegjagen!
> Respect mag je bij mij verdienen!

Beetje opgelucht nu?

>
> Greetz driver110, Marco
> www.landroverbrotherhood.com

Met vriendelijke groet, Hans de Ruiter (die weer overgaat tot de orde van de dag, d.w.z. nadenken over het al dan niet inruilen van 110 1984 grijs kenteken voor een defender 110 200 tdi op geel kenteken)
Jos/Jinx109

Bericht door Jos/Jinx109 »

........En het gaat dus gewoon verder...........

Jos/Jinx109
Iris

Bericht door Iris »

Heren Heren
Gaan we het gewoon weer over onze geliefde Land-Rover hebben

Iris
Nipper the 90
jand

Bericht door jand »

Gezien de uitingen in deze thread zal het niet meer meevallen een leuk verjaardagsfeestje te bouwen.

Het fijne van verjaardagen is echter dat ze ieder jaar terugkomen. Mijn voorstel:
- Dit jaar dan nog maar even niet
- Een jaar lang de tijd om te werken aan een vredesvoorstel, desnoods een UN vredesmacht
- Vredespijp moet duidelijk aanwezig zijn op de eerstvolgende prikkersdag
- Volgend jaar een leuke verjaardag

My two cents,

jand
Brave Lion

Bericht door Brave Lion »

Zand erover.
Jorrit

Bericht door Jorrit »

Marco, jij vraagd ons om reacties, maar wij hebben geen idee waarop we reageren. Ik weet omdat ik een lid ben van de "Brotherhood" dat mij (door jouw) verzocht om hier geen reklame van te maken op de prik en landroverpagina, vanuit een onenigheid tussen "jullie" en Berry, ik heb dat gerespecteerd. Ik heb vanuit het verzoek van jouw begrepen dat jullie hier afspraken over hadden. (Ik geef toe dat ik niet weet wat er gebeurd is mee ik moet er wel bij zeggen dat het mij nog steeds raar in de oren klink dat door een "persoonlijk" akkevietje iets wat naar mijn menig op de Landroverpagina thuis hoort (the Landroverbrotherhood) word geweerd (als dit het geval is wat ik dus niet weet of dat echt zo is, is dit naar mijn mening gebrek aan profesionaliteit).

Nu kun je uit mijn berichtje op maken dat ik net iets meer mee heb gekregen dan de gemiddelde prikker, en zelfs dit hangt aan elkaar van de als->dan enz. Er is vrijwel niemand die weet wat er allemaal gebeurd is, waar moeten we dan op reageren.

Er zjin een aantal mensen die hebben aangegeven dat iedereen een Prikkersdag moet mogen organiseren (het zal by the way nr 4 zijn we hebben in Ermelo al nr 3 gehad) Ik sluit mij hier bij aan, En laat het op de 29ste maart dan de enige officiele 2de prikkersdag zijn (en de rest heet dan gewoon Prikkersdagen (zondere het officiele)).

Op het moment dat jij aangeeft je verjaardag te willen annuleren omdat jij bang bent voor de sfeer die er op jouw verjaardag zal hangen, respectert een ieder dat, jij ziet dit als het niet krijgen van steun, dit vind ik jammer, het is van mijn zijde nooit bedoeld om een kant te kiezen, en zeker niet met de info die we hier hebben.

Ik vind het heel jammer dat jij de beslissing heb genomen om er vanaf te zien, maar ik ga je niet tegen wil en dank in zitten pushen om het toch te doen. Ik vind het een fantastisch initiatief, en ik ben het er ook mee eens dat het gewoon de zoveelste (onofficiele) prikdag mag heten, maar naar mijn idee gaat het hier niet alleen om, en het geen waar het dan wel omgaat daar hebben we hier op de prik geen weet van en kunnen we naar mijn mening dus ook geen oordeel over geven.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Groetjes Jorrit, LR 110" 2,5D Hardtop RHD "Annabel"
[members.home.nl]
john dekkers

Bericht door john dekkers »

Dus als ik het goed begrijp, en dat is moeilijk voor een Maastrichternaar,
wil Marco iets organiseren en heeft dan het woord "prikker" ergens vermeld
en nu is er stront aan de knikker.
Mocht ik het verkeerd hebben dan hoor ik het nog wel en anders schud ik maar
een paar keer met mijn hoofd.
Disco

Laten we het leuk houden

Bericht door Disco »

Ik geloof in alle werkelijkheid niet dat alleen het woord Prikkerdag deze stormvloed van verontwaardiging te weeg zou kunnen brengen.
Ik denk dat buiten dit prikbord om ook wel de nodige corrospondentie heeft plaatsgevonden.
Ik ben geen paus, maar nogal fanatieke lezer van dit forum en zie tot mijn ongenoegen dat er strubbelingen zijn.
Het zal wel weer overwaaien, laat een ieder in z'n waarde, schrijf een prijsvraag uit voor een prikkersbijeenkomstachtig(minimaal 3X woordwaarde) iets.

P.s.Ik neem in deze strubbelingen dan ook geen zijde ik denk dat voor beide iets te zeggen is, maar zoals gezegt ik denk dat dit al veel langer speeld.

Groeten Theo Kaufmann/Disco
john dekkers

Re: Laten we het leuk houden

Bericht door john dekkers »

Natuurlijk moeten wij het leuk houden en ook ik neem geen zijde in deze
En ik probeer zover als het gaat regelmatig de 4x4 prikborden te bezoeken
om ideeen op te doen of iemand anders zijn menig over een bepaald onderwerp
te vernemen. Maar omdat op het Landrover prikbord nogal veel gemaild wordt
zijn er naar 2 of 3 dagen etterlijke pagina's vol geschreven. En heb ik dus
begrepen dat Marco zijn verjaardag wil vieren met een echt 4x4 festijn
en daarna of tijdens het 4x4 gebeuren wat te eten en drinken.
En al dit alles voor vrienden en/of mensen van het prikkerbord.
Tja, en toen ben ik de draad eigenlijk een beetje kwijt geraakt (dus toch moeilijk
voor zo'n Maastrichternaar) en nu gaat het niet meer door.
Misschien moeten de hoofdrolspelers inderdaad maar eens om de tafel
gaan zitten. Want dit kan toch niet de bedoeling zijn van dit prikkerbord.
La Gomera

Re: Laten we het leuk houden

Bericht door La Gomera »

Ola Hombres!

Gelukkig heeft het prikbord al het e.e.a. overleefd en ook dat waren bijdragen aan wat het prikbord heden ten dage is. En dat is waanzinnig! Ook dit waait weer over en zal weer ergens toe bijdragen maar nu is het mooi geweest....
Zolang we doorgaan met ouwehoeren blijven we het geleuter alleen maar voeden terwijl bijna niemand weet waar over het gaat want er zitten natuurlijk zat verborgen agenda's in het hele verhaal.
Regel die zaken verder lekker buiten het prikbord en laat 30/11 maar een groot feest worden waar iedereen op terug kan kijken!
Wanneer komen de uitnodigingen, routebeschrijving etc.?

Adios Henk.
Harry Woker

Bericht door Harry Woker »

Waarde Land Rover vrienden en enthousiasten!
Het ging toch om de gezamelijkheid? Dit prikbord heeft toch een functie en is naar ik aanneem ontstaan uit een behoefte om dagelijks te kunnen praten over Land Rovers, technische problemen (ik bedoel natuurlijk uitdagingen) en mogelijke uitstapjes. Ik ga er vanuit dat er vele lezers lid zijn van de diverse laro clubs en ik heb tot op heden daar geen onvertogen woord over gelezen: nooit werden op dit prikbord specifieke clubs negatief bejegend, dus waarom is er nu zo'n ophef over een benaming van een evenement? Dat is voor mij moeilijk te begrijpen..... Of speelt er inderdaad veel meer, maar is dat separaat uitgesproken?
Enfin, ik hoop dat het verjaardagfeestje doorgaat en dat de jarige Land Rover eigenaar veel aanloop krijgt van mede lotgenoten; ik denk er sterk over om ook te komen en wellicht kunnen we ter plaatse een naam verzinnen voor het aldus ontstane evenement?
Een beetje ontgoochelde Land Rover eigenaar
Harry Woker
'de RUS' (ex-British Telecom SWB, vml. kenteken A780 RUS)
Plaats reactie