@ Richard nog bedankt voor kompliment.
En verder iedereen bedankt voor de reakties. Na vanavond toch maar eens in het archief gezocht naar reakties over GL4 en GL 5 en er veel gelezen maar ondanks de positieve reaktie van Dennis
Datum: 23 mei 2009 23:49
Aantasting begint pas bij temperaturen boven de 120 graden en als de LT76 versnellingsbak zo warm wordt is hij al defect, bovendien zijn de dopes in GL4 van hetzelfde merk olie precies dezelfde als bij de GL5 variant alleen is de dosering anders.
Overigens zijn er ook vele olieproducenten die al jaren dopes in de versnellingsbakolie gebruiken die zelfs bij de hogere temperaturen geen aantasting veroorzaken.
Dat het eigenlijk geen probleem is ga ik toch voor een GL 4, reden is dat ik nog eens de tech. spec. van de BP Energear Hypo 80W-90 en de
door Eric genoemde BP Energear EP SAE 80W, 80W-90 op de site van BP vergeleken en daar zag ik:
BP Energear Hypo 80W-90 GL 5: Compatibel met de toegepaste afdichtingsmaterialen, en bij de
BP Energear EP SAE 80W, 80W-90 GL4: Compatibel met alle afdichtingen en
metaalsoorten.
Roelie
klik
hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/01/2010 23:51 door Roelie.