Herkomst?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Wim Janssen

Herkomst?

Bericht door Wim Janssen »

Hallo allemaal,

Ik heb van de winter een '81 serie III 109 diesel ex militair gekocht, die al een tijdje als bedrijfswagen bij een tuinhoutbedrijf dienst had gedaan. Nu heb ik een begin gemaakt met het schuurwerk, om hem later een mooie groene kleur (geen legergroen) te geven en nu valt het mij op dat ik geen groene verf tegen kom. De auto is zwart met een witte kunststof softtop.
Kan iemand mij vertellen wat de eventuele oorsprong van deze auto kan zijn?

Groeten
Wim Janssen
Aad Koene

Re: Herkomst?

Bericht door Aad Koene »

Wim,

als je het chassisnummer weet kun je de oorsprong achterhalen op www.clifton.nl

Aad Koene,
LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
LR S1 86" Pick-Up nog zonder naam
Wim Janssen

Aad,

Deze gegevens zijn wel bekend. Mijn vraag is eigenlijk: Is een zwarte 109 serie 3 diesel met witte kunststof softtop een militaire uitvoering en zo ja uit welk onderdeel. Voor alle duidelijkheid: De auto bevat alle bekende militaire onderdelen zoals de verlichting, 24V installatie, diverse elektrische aansluitpunten her en der in de auto, de dieseltanks onder de stoelen en een natohaak.

Groeten
Wim Janssen
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Wim,

Voor zover ik weet heeft het Nederlandse leger geen zwarte Land Rover`s en ook van buitenlandse legers is mij niets daarover bekend.
De witte softtop is waarschijnlijk afkomstig van de UFOR.

Is de softtop voorzien van klittenband bij de Hoodsticks en elastiek langs de flanken (zo ja, dan is het een softtop van een Defender 110) of is het er een met linten, gespen en touwen??

Aad Koene,
Wim Janssen

Aad,

Bij de hoodsticks (buizen van de huif?) zit inderdaad klittenband, maar langs de flanken was touw gebruikt. Voor de sluiting van de achterklep zitten er kunststof riempjes met metalen gespen.

Groeten Wim.
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Wim,

Dan is de Sofftop afkomstig van een 110" Defender die gebruikt is door de UFOR.

Als je mij een mailtje stuur met het chassisnummer zal ik kijken wat ik over jou 109 kan achterhalen.

Aad Koene,
Wim Janssen

Aad,

Het chassisnummer is SALLBCAG2AA139073

En alweer bedankt voor je tomeloze inzet op dit forum
Wim Janssen
Plaats reactie