nogmaals nato trekhaak

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
musketier

nogmaals nato trekhaak

Bericht door musketier »

ik heb een light weight 88 met nato trekhaak. De trekhaak is dus niet met een typegoedkeuringsplaatje. op mijn kenteken staat bij maximum te trekken massa indien aanhangwagen bij geremd een streepje en bij ongeremt ook een streepje.
Ik heb de RWD gevraagd of ik een aanhanger met mijn auto mag trekken van 742 kg. Het antwoordt daarop is NEE, want ik heb bij ongeremd en geremd een streepje staan.
Nu wil ik dit veranderen op het kenteken, en nu moet ik papieren hebben hoeveel mijn voertuig mag trekken, ongeacht of de trekhaak gekeurd of niet gekeurd is.
Hoe kom ik aan zulke papieren. Wie kan mij helpen, want ik wil een aanhanger gaan trekken tot maximaal 700 kg.
Disco

Re: nogmaals nato trekhaak

Bericht door Disco »

Ik stuur je een mail van de RDW;

Hier in staat (verkort)
Een voertuig mag een aanhanger trekken indien onder de 750 kilo er wordt geen eis gesteld aan trekhaak(nato of andere) er hoeft ook niets op het kenteken vermeld worden!

Boven de 750 kilo(aanhanger) moet de aanhanger een eigen kenteken hebben, moet de trekhaak gekeurd zijn en moet het trekgewicht op het trekkende voertuig vermeld staan.
Ben bijna 2 maanden bezig geweest om dit uit de RDW te trekken(wat een beeldspraak).
Ps Aad(koene) ik stuur hem jouw ook misshien kan je hem voor algemeen gebruik plaatsen?

Groeten Theo Kaufmann/Disco
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

iets voor de prikkersite van 3s??

Bowy
Casper

Bericht door Casper »

Ik heb gewoon de RDW gebeld en gevraagd hoe ik de trekgewichten op mijn kenteken kon krijgen. dat kon door mijn kenteken (aangetekend) op te sturen met een briefje met daarop:
Max. aanhangwagenmassa met een oploopreminrichting: 2000kg
Max. aanhangwagenmassa niet voorzien van een reminrichting: 500kg
Max. Massa van de combinatie: 4021 kg
Max. vertikale koppelingsdruk 100 kg.
Ik kreeg toen netjes na ongeveer 2 weken m'n kenteken terug met daarop:
geremd: 2000 kg
ongeremd: 750 kg.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Casper
LW Taranis
Plaats reactie