vlinderklep weber

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
grobas

vlinderklep weber

Bericht door grobas »

Heren, wie weet hoe de vlinderklep van de choke bij een weber hoort te staan, hij staat nu,als de choke volledig in is( =zonder choke) half dicht, er zit een veertje aan datde klep half dicht trekt, en bij gas geven gaat de klep dan tegen de veerdruk in meer of minder open. Naar mijn idee zou de klep bij geen choke helemaal open moeten staan zodat er maximaal lucht ingenomen kan worden. Weber is type 34ich, op een 2.25 series blok. Hij loopt verder wel goed al denk ik dat het verbruik wat hoog is op deze stand. Wie het weet mag het zeggen!

Bvd, Bas.
Wouter Baaijens

Re: vlinderklep weber

Bericht door Wouter Baaijens »

Hoi Bas,

Ik heb dezelfde combi in de serie zitten.
In mijn geval is het inderdaad zo dat zonder choke (ingeduwd pookje) de klep vertikaal hangt (en dus geen lucht belemering veroorzaakt).
Op de choke sluit de klep

Ik weet niet of dat dan bij mij goed is maar mijn logica zegt van wel ;-)

Wouter
SIII'88 Def110TD5
grobas

Re: vlinderklep weber

Bericht door grobas »

He wouter ,
merci, heb vandaag op weg naar het werk de klep voor de proef maar eens opgebonden tegen de veerdruk in en dat scheelt echt een heleboel in het verbruik!,
Hij deed voorheen ongeveer 1:6, nu zit ie weer op een normaal verbruik; 1:9 a 1:10!
BETER!. Dit is het verbruik wat ik verwachte na de nodige aanpassingen/investeringen: weber(stond er al 2 jaar op), nieuwe electronische ontsteking, kabels, bougies en de ontsteking helemaal gesteld tezamen met de carb.

bedankt!. mzzl Bas.Wouter Baaijens schreef:
>
> Hoi Bas,
>
> Ik heb dezelfde combi in de serie zitten.
> In mijn geval is het inderdaad zo dat zonder choke (ingeduwd
> pookje) de klep vertikaal hangt (en dus geen lucht belemering
> veroorzaakt).
> Op de choke sluit de klep
>
> Ik weet niet of dat dan bij mij goed is maar mijn logica zegt
> van wel ;-)
>
> Wouter
> SIII'88 Def110TD5
Plaats reactie