Benzinetanks en zo....

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Barwaut

Benzinetanks en zo....

Bericht door Barwaut »

Een tijdje geleden heb ik me hier al voorgesteld maar veel gepost heb ik nog niet.
Wel veel gelezen, een erg actief forum dit. Al veel van opgestoken.

Ik woon dus in Maleisie en alles behalve echte vervangingsonderdelen hebben ze hier niet. Voor de rest wordt alles met houtjes en touwtjes aan elkaar gebonden.

Mijn 109 SW heeft dus een gewone standaard (70? liter) tank en daar redt ik het net 350 kilometer mee. Geen ramp hier in en om KL maar we willen ook naar Thailand en Vietnam. Een eindje verder dus.

Ik zou dus een tank bij willen plaatsen maar het enige dat ik waarschijnlijk zo aan kan komen zijn tanks uit 88". Als ik het goed heb zijn deze op een andere plaats gemonteerd dan bij een 109 en ik neem dus aan dat die ruimte bij nog vrij is...

Mijn vraag is dus.
Is iemand bekend met de mogelijkheid om dit te doen? en waar zou ik rekening mee moeten houden.

Bedankt alvast!!

Barwaut
harr0

Re: Benzinetanks en zo....

Bericht door harr0 »

De militaire 109 heeft tanks onder de voorstoelen. Afhankelijk van de exacte uitvoering die jij hebt, zou je er daar een van kunnen plaatsen.
Bij mijn 109 (Series II van 1971) zit onder de bestuurdersstoel de accu en onder de passagiersstoel de brandstof-pomp. Maar die zijn uiteraard wel te verplaatsen natuurlijk...
Maarten Schot

Bericht door Maarten Schot »

Kijk even op expeditionlandrover.com , de site van Terri Ann Wakeman. Zij heeft daar een link/artikel staan over deze ombouw.

Groet
Maarten
Hermen Vlothuizen

Bericht door Hermen Vlothuizen »

[www.expeditionlandrover.info]

Hermen
Barwaut

Bericht door Barwaut »

Bedankt alvast, ik ga even kijken....
Disco

Bericht door Disco »

Bij een station wagen kan je gewoon 2 tanks bijbouwen
volgens mij begint het verschil tussen de 88 en de 109 pas achter de voordeur
uiteraard heb je wel een kraan(of meerdere) nodig om het een en ander om te zetten.
je zal een oplossing moeten vinden om de tanks te vullen de militaire tanks hebben hun vuldop onder het zit gedeellte dit is de makkelijkse oplossing maar ik weet niet of die daar voor handen zijn ( ik neem aan dat je met sw een 5 deurs bedoeld bij een 3 deurs kan je de vulopeningen uiteraard overzetten.

Theo
plaetje

Bericht door plaetje »

ik heb 2 tanks er onderzitten.
een met aansluiting aan de buitenkant en de andere wordt met een 12v pompje overgeheveld.
daardoor heb ik een dubbele afstand wat ik kan rijden.
je kunt het zelfde doen door BV twee pompjes aan te schaffen met 2 tanks en dan pompen. is ook het voordeel dat als ze proberen de brandstof zonder toestemming er uit te halen je nog altijd iets (reserve) hebt.
ik kan dus 1x 56liter en 1x52liter meenemen.

ik heb een s3 88d met 2,5NA motor

jo
Plaats reactie