versnellingsbak olie (alweer)
versnellingsbak olie (alweer)
Hallo,
ik heb afgelopen weekend een sIII versnellingsbak min of meer gereviseerd (dwz. nieuwe keeringen,pakkingen en synchromeshringen)
en nou wil ik hem vullen met olie (in archief gezocht dat 80W90 of 85W90 GL4 overeenkomt met de voorgeschreven SAE 90 EP)
maar nou kan ik groningen alleen aan 75W90 GL4 (valvoline) komen.(na meerdere automaterialen zaken later)
is dit ook wel een goede combinatie van viscositeit of moet ik toch echt 80W90 of 85W90 hebben?
vriendelijke groet,
lennart
LR 109 SIIa
ik heb afgelopen weekend een sIII versnellingsbak min of meer gereviseerd (dwz. nieuwe keeringen,pakkingen en synchromeshringen)
en nou wil ik hem vullen met olie (in archief gezocht dat 80W90 of 85W90 GL4 overeenkomt met de voorgeschreven SAE 90 EP)
maar nou kan ik groningen alleen aan 75W90 GL4 (valvoline) komen.(na meerdere automaterialen zaken later)
is dit ook wel een goede combinatie van viscositeit of moet ik toch echt 80W90 of 85W90 hebben?
vriendelijke groet,
lennart
LR 109 SIIa
Re: versnellingsbak olie (alweer)
Brezan, Barestraat 30 in Groningen, heeft toch gewoon 80W90 ?
Lennart,
Op de koningsweg naast bouwbedrijf Bos zit een automaterialenhandelaar die heeft EP90 (rode fles).
Aan de buitenkant van het pand zie je een uithangbord van Mann Filters.
Johan
Op de koningsweg naast bouwbedrijf Bos zit een automaterialenhandelaar die heeft EP90 (rode fles).
Aan de buitenkant van het pand zie je een uithangbord van Mann Filters.
Johan
heb met de brezan gebeld maar hebben net als de AVA alleen in GL4 80W
-waar die andere waarde dan gebleven is snap ik niet- maar dit raden ze bij de AVA af.
-waar die andere waarde dan gebleven is snap ik niet- maar dit raden ze bij de AVA af.
Zeker weten dat ze daar de juiste vloeistof hebben 
Johan

Johan
heb trouwens nog een tijdje aan het damsterdiep gewoond
jullie sleutelen daar ergens of niet?
lennart
jullie sleutelen daar ergens of niet?
lennart
Nou Lennart, ik heb daar zo'n 6 weken aan mijn torretje moeten sleutelen om hem weer op de weg te krijgen.
Het is de loods die Bowy beheerd. Er zijn nog sleutelplekken te huur hoor.
Johan
Het is de loods die Bowy beheerd. Er zijn nog sleutelplekken te huur hoor.

Johan
misschien iets voor een toekomstige klus
ik heb mijn auto 109 sIIa nu bij mijn schoonouders staan in stieltjeskanaal
tot dat hij voor de keuring kan gaan (hopelijk ergens in het begin van de zomer)
dan komt hij natuurlijk naar Groningen.
ik heb mijn auto 109 sIIa nu bij mijn schoonouders staan in stieltjeskanaal
tot dat hij voor de keuring kan gaan (hopelijk ergens in het begin van de zomer)
dan komt hij natuurlijk naar Groningen.