roetmetig
Re: roetmetig
Warme motor en zelf al een paar keer goed op toeren laten komen voor de meting helpt ook. Je hebt van die flesjes met spul om je motor te cleanen, heb ook wel eens gehoord dat dat erg lijkt op een scheutje benzine.
Groeten Willem
[www.landrover-defender.eu]
Groeten Willem
[www.landrover-defender.eu]
Mijn 2.5TD (VM motor), reed op 40% zonnebloemolie.
Ook dit had een zeer gunstig effect op de roetmeting:
** gemiddeld roetgehalte bij 100%diesel: 1.94 m-1 **
** gemiddeld roetgehalte bij 60%diesel & 40%PPO: 0.36 m-1 !!! **
Ook dit had een zeer gunstig effect op de roetmeting:
** gemiddeld roetgehalte bij 100%diesel: 1.94 m-1 **
** gemiddeld roetgehalte bij 60%diesel & 40%PPO: 0.36 m-1 !!! **
Eén liter op een volle tank (45L). Maar het werkt niet vlak voor de keuring. Je moet de benzine wel eerst door de motor jagen. En behalve dat flink optrekken en lekker warm rijden, dat weer wel vlak voor de keuring.
Mijn ervaring (2 weken geleden goed gekeurd) is dat je een week voor de keuring maximaal 2 liter benzine bij een volle tank diesel (45 ltr) doet dit helemaal leegrijden op wat hogere toeren dan normaal. Ik trok wat langer door in de versnellingen en bleef langere tijd in z,n 3 rijden (op de wat stillere wegen in noord Holland) zodat de motor een keer echt warm werd en derhalve "schoon brand"
Daarna heb een fles Nulon AR bij een kwart tank gedaan en ook daarmee lekker op de snelweg gereden.
Gevolg tijdens beide methodes een flinke dot zwarte rook die al naar gelang ik meer kilometers reed minder werd.
Vlak voor de keuring de auto goed heet gereden en wat benzine erbij gedaan.
gevolg? in een keer door de keuring. E neem van mij aan dat hij voor deze actie echt rookte.
Daarna heb een fles Nulon AR bij een kwart tank gedaan en ook daarmee lekker op de snelweg gereden.
Gevolg tijdens beide methodes een flinke dot zwarte rook die al naar gelang ik meer kilometers reed minder werd.
Vlak voor de keuring de auto goed heet gereden en wat benzine erbij gedaan.
gevolg? in een keer door de keuring. E neem van mij aan dat hij voor deze actie echt rookte.
Voorzichtig! Re: roetmetig
Benzine door de diesel mag alleen bij non-tdi motoren. De injectiepomp kan anders onvoldoende gesmeerd raken met alle dure gevolgen van dien.
Bij de andere motoren moet je erop letten dat het normale benzine (dus met een laag octaangetal) is.
PN
Bij de andere motoren moet je erop letten dat het normale benzine (dus met een laag octaangetal) is.
PN
het is geen laro maar een ivco van mijn showband uit sas van gent en die moet op keuring en ik zorg daar voor dus ik kan het proobeeren dank morris
Iemand zich ook afgevraagd wat de waarde zonder de toevoegingen zouden zijn?
Kan me niet voorstellen dat je zonder toevoegingen je waarde niet haald.
Een goed afgestelde brandstofpomp en injectors lijken me net zo belangrijk voor een goede roetmeting.
motor goed warm rijden zodat kool is goed kan wegbranden op je zuigers en in je uitlaat en keuren die hap zou ik zeggen.
Anton (as we say, just my two cents.)
Kan me niet voorstellen dat je zonder toevoegingen je waarde niet haald.
Een goed afgestelde brandstofpomp en injectors lijken me net zo belangrijk voor een goede roetmeting.
motor goed warm rijden zodat kool is goed kan wegbranden op je zuigers en in je uitlaat en keuren die hap zou ik zeggen.
Anton (as we say, just my two cents.)