Omdat ik nu eindelijk eens de elektra van de Range na ga lopen (gisteren vielen spontaan de lichten uit, in het donker op de A17), wil ik meteen het dashboard vervangen door een fraaier exemplaar. De onderkant is geen probleem, dat zijn een paar schroefjes, maar hoe maak ik het bovendeel los? En zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten?
Alvast bedankt, Hans
dashboard RRC
Re: dashboard RRC
Ja, op de staat van het plastic,
Ook van die die je terug zet.
Als je niet oppast, breekt alles bij het vastzetten.

groet,
Rob Jolly Jumper
Ook van die die je terug zet.
Als je niet oppast, breekt alles bij het vastzetten.

groet,
Rob Jolly Jumper
Je kunt er ook een later dashboard inzetten of een van een Disco. Heb je gelijk meer zekeringen en relais zodat niet alle stroom door je schakelaars hoeft zodat ze doorbranden.
Hans,
dashboard vervangen stelt op zich niet veel voor...
het bovenste deel zit vast vanaf de onderzijde met een aantal moeren niet spannend denk ik.. klokken zitten ook vastgeschroefd aan de steunen dus eerst even de klokken loshalen en dan het bovenste deel.
maar als je het andere er weer in plaats even omdenken met het rubber t.p.v. het voorraam. wil soms een beetje vervelend zijn.
succes
Martin K
dashboard vervangen stelt op zich niet veel voor...
het bovenste deel zit vast vanaf de onderzijde met een aantal moeren niet spannend denk ik.. klokken zitten ook vastgeschroefd aan de steunen dus eerst even de klokken loshalen en dan het bovenste deel.
maar als je het andere er weer in plaats even omdenken met het rubber t.p.v. het voorraam. wil soms een beetje vervelend zijn.
succes
Martin K
Bovenste deel zit eigenlijk gewoon los. Het wordt op zijn plaats gehouden door de klokkenwinkel en de plaat in het aflegvak bij de bijrijder.
Het terugzetten is inderdaad wat lastig omdat het op drie lipjes moet komen en onder het voorruit rubber. Die kan de nodige frustraties opleveren, maarja, wel onderdeel van een Land Rovr kan dat niet... ?
Het terugzetten is inderdaad wat lastig omdat het op drie lipjes moet komen en onder het voorruit rubber. Die kan de nodige frustraties opleveren, maarja, wel onderdeel van een Land Rovr kan dat niet... ?