Ik zit een beetje te dubben: De 2,5 na diesel van mijn 110 uit '89 heeft (maar) 138.000km gelopen, maar heeft waarschijnlijk zoveel onderdruk dat de olie langs de keerringen naar buiten wordt gedrukt. Nu zijn er verschillende opties:
- Alleen nieuwe zuigerveren en honen
- Alleen 't onderblok laten reviseren
- een 2,5 na ruilmotor
- een 200tdi blok (als de we dan toch geld over de balk smijten..)
- ??
Ik heb geen zin om over een half jaar weer met problemen te zitten, maar wil ook graag de kosten beperken. Ik kan zelf wel wat sleutelen (straks onder de carpoort) en heb geen brug of takel (motortakel huren?)
Wie heeft er tips en ervaring over wat verstandig is (en de kosten beperkt)??
gr. Chris Visser
Arnhem
ruilen of reviseren?
Re: ruilen of reviseren?
motortakel kun je inderdaad huren, ik heb toevallig vanmorgen een folder in handen gehad waar hij instond. Ik kan vanvond wel even kijken welk bedrijf dat was.
Zat ook in Arnhem geloof ik.
JAcco
Zat ook in Arnhem geloof ik.
JAcco
Re: ruilen of reviseren?
Boels verhuurd die dingen ook.
Ook wel eens gehuurd werkt goed.
Wat je ook kan doen is ff zoeken op marktplaats daar staan ze vaak zat voor een schappelijke prijs. Huren is vrij prijzig.
Je kan ook een traktor kopen
ik heb mzzl sta op een camping en daar hebben ze een traktor met lepel goed voor 600kg ben ik erg blij mee
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Ook wel eens gehuurd werkt goed.
Wat je ook kan doen is ff zoeken op marktplaats daar staan ze vaak zat voor een schappelijke prijs. Huren is vrij prijzig.
Je kan ook een traktor kopen

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: ruilen of reviseren?
Dus het probleem is eigenlijk een olie lekkage? waarom dan niet eerst eens andere keringen zetten, die voorste is eenvoudig en dan kun je meteen ff kijken hoe de distributie riem er aan toe is, die achterste lukt alleen met de motor los van de bak, motor takel is dan handig. Onderdruk kan ook ontstaan door een verstopte karter ontluchting, deze kan normaal gesproken toch behoorlijk wat onderdruk wegzetten, dat zou bij die km-stand helemaal geen probleem mogen zijn.
Onderdruk laat zich redelijk bestrijden met nieuwe zuigerveren, olie verbruik ook. Vergeet niet om ook even de rubbers langs de klepstelen te vervangen ivm olie verbruik. Als hij verder goed loopt zou ik denk ik gezien de km-stand nog geen grotere revisie ondernemen. (een blik in de cilinders verteld vaaak al veel, zijn er krassen te zien dan heb je waarschijnlijk ooit een luchtfilter probleem gehad boren.hohnen is dan noodzaak om onderdruk te bestreiden, zijn de wanden mooi glad en zit er geen al te grote stootrand in dan niks aan doen) Kijk even naar de koppeling als de motor er toch uit ligt.
Wijsheid toegewenst,
Groet, Wilberth
Onderdruk laat zich redelijk bestrijden met nieuwe zuigerveren, olie verbruik ook. Vergeet niet om ook even de rubbers langs de klepstelen te vervangen ivm olie verbruik. Als hij verder goed loopt zou ik denk ik gezien de km-stand nog geen grotere revisie ondernemen. (een blik in de cilinders verteld vaaak al veel, zijn er krassen te zien dan heb je waarschijnlijk ooit een luchtfilter probleem gehad boren.hohnen is dan noodzaak om onderdruk te bestreiden, zijn de wanden mooi glad en zit er geen al te grote stootrand in dan niks aan doen) Kijk even naar de koppeling als de motor er toch uit ligt.
Wijsheid toegewenst,
Groet, Wilberth