Hoi,
ik heb de kans om een paar mooie spatborden van een Series te kopen, maar heb deze nodig voor mijn one-ten.
Weet iemand of dit dezelfe zijn - lengte, etc?
dank voor een reactie
Nick
Spatbord Series op vroege One-ten
Re: Spatbord Series op vroege One-ten
dimenties komen overeen, verder zijn de spatborden op de frontplaat na compleet anders.
Anton
Anton
Hoewel ik beide varianten weleens in handen heb gehad, heb ik me nooit in de details van eventuele uitwisselbaarheid verdiept. Als ik het goed heb, zijn de assen van een 90/110.defender wat breder dan bij een series.
In elk geval verwacht ik daarom dat je banden zullen aanlopen tegen de binnenkant, maar wellicht ook zelfs tegen de buitenkant van het scherm. Bij een one ten hebben die schermen niet voor niets zo'n "wenkbrauw" met veel holle ruimte erachter, waar het scherm van een SIII aan de binnenkant uit een bijna vlakke plaat bestaat.
Hermen
In elk geval verwacht ik daarom dat je banden zullen aanlopen tegen de binnenkant, maar wellicht ook zelfs tegen de buitenkant van het scherm. Bij een one ten hebben die schermen niet voor niets zo'n "wenkbrauw" met veel holle ruimte erachter, waar het scherm van een SIII aan de binnenkant uit een bijna vlakke plaat bestaat.
Hermen
Helaas compleet anders,vooral het bovenscherm.Deze heeft een totaal andere maat/hoek aan de binnenkant,dus aan de motorkapzijde.Het voorste deel en het zijscherm is met zeer veel werk evt. aan te passen.Bovendien heeft een Series voorspatbord een gepuntlast binnenscherm ,een One Ten niet.Vr gr Henk B