Beetje OT, verzekeringsperikelen!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bert Dijkema

Beetje OT, verzekeringsperikelen!!

Bericht door Bert Dijkema »

Zoals de meesten van jullie weten is mijn RR een aantal weken geleden uitgebrand, en indertussen is de schade aan de auto ook keurig vergoed door mijn eigen verzekering.

De rest van de persoonlijk schade, onder andere de spullen die in de auto lagen (radio, sleeplinten, laarzen,jas, gereedschapskist enz enz.) zou volgens mijn verzekering worden verhaald op de eigenaar van de auto en is doorgestuurd naar rechtshulp, nu werd ik vanmiddag gebeld door rechtshulp met de mededelin dat deze schade niet vergoed zou worden omdat er geen daders waren.

Heeft iemand van jullie al eerder te maken gehad met een dergelijke kwestie en weet raad in dez, ik zou toch ook wel graag deze restschade vergoed hebben.

Bert

www.4x4funtime.nl
"90"

Re: Beetje OT, verzekeringsperikelen!!

Bericht door "90" »

De zaken die je opnoemt worden geacht slechts tijdelijk in je auto te zijn en behoren daardoor tot de inboedel van je woning. Mijn ervaring is dat deze kosten verhaald kunnen worden op je eigen inboedelverzekering.

Groet van Marco!
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Bij diefstal van spullen uit de auto thuis valt het onder de inboedelverzekering, wellicht is het bij schade door brand ook het geval.

Dennis B.
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Twee zielen................alleen eentje was er iets sneller.

Dennis B.
Stumpertje S III 2,25 D

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

yep,
op een normale inboedelverzekering zijn door brand getroffen zaken uit de auto gewoon verzekerd. Bij brandschades doen de meeste verzekeraars zowiezo veel minder moeilijk dan bij diefstal. Gewoon op je eigen verzekering melden dus!

Marco
Bert Dijkema

Bericht door Bert Dijkema »

Zal morgen eens ff bellen met de verzekering!!

Bert

www.4x4funtime.nl
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

En anders je rechtsbijstand verzekering inschakelen.....
Stumpertje S III 2,25 D

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

is ook bellen naar je verzekering dus
Plaats reactie