Schade RR een grote gok?
Schade RR een grote gok?
Voor mijn '82 Range Rover ben ik nog op zoek naar een bak en nu is mij vandaag een schade RR aangeboden. De auto is op een vreselijke manier over de kop gevlogen en op een deur na is geen paneel meer recht. Chassis lijkt er echter goed af zijn gekomen (net als bestuurder trouwens), maar weet iemand hoe een (automatische) versnellingsbak en een 3.9i blok reageren op een salto mortale? De boel draaide waarschijnlijk op volle toeren toen deze 'Range' gelanceerd werd... Ik vind de vraagprijs nl. net iets te hoog om te gokken.
Re: Schade RR een grote gok?
Ronald,
Aan eventuele olielekkagesporen kun je zien of de bak wel of geen optater heeft gehad en of het voortuig uiteindelijk op zijn wielen tot stilstand is gekomen.
als het laatste het geval is is de kans groot dat de bak geen schade heeft.
Of het chassis schade heeft opgelopen kun je meten, neem de maten diagonaal over het chassis van punt tot punt.
Zijn die gelijk is het chassis nog recht anders is het ook krom.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Aan eventuele olielekkagesporen kun je zien of de bak wel of geen optater heeft gehad en of het voortuig uiteindelijk op zijn wielen tot stilstand is gekomen.
als het laatste het geval is is de kans groot dat de bak geen schade heeft.
Of het chassis schade heeft opgelopen kun je meten, neem de maten diagonaal over het chassis van punt tot punt.
Zijn die gelijk is het chassis nog recht anders is het ook krom.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Schade RR een grote gok?
Ronald, ik vraag me af of alles zo maar kan, wat jij wilt.
Ik zou destijds eigenlijk een andere achterdiff willen maar moest toen i.v.m. vertanding de halve bende verwisselen.
Wellicht heb je veel verstand van RR's en dat je meer verstand van die dingen hebt dan ik, daar is niet is zoveel voor nodig, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2
Wat vraagt men nou voor zo'n schadeauto, en welk bouwjaar (was) is het?
Groet, Jan
Ik zou destijds eigenlijk een andere achterdiff willen maar moest toen i.v.m. vertanding de halve bende verwisselen.
Wellicht heb je veel verstand van RR's en dat je meer verstand van die dingen hebt dan ik, daar is niet is zoveel voor nodig, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2
Wat vraagt men nou voor zo'n schadeauto, en welk bouwjaar (was) is het?
Groet, Jan
Re: Schade RR een grote gok?
De auto komt uit 1989 en de vraagprijs is 1.500 euro. Auto lijkt goed onderhouden; het beetje olie dat nog in de motor zit is brandschoon en rondom zaten vier zeer recente merkbanden.
Ik wilde niet alleen de automaatbak achter mijn 3.5 V8 plakken (lijkt me moeilijk), maar de hele rimram verwisselen. Dus motor, bak en assen.
Misschien kan ik toch maar beter voor een gereviseerde 5-bak gaan. Is niet veel goedkoper, maar wel zo zeker.
Ik wilde niet alleen de automaatbak achter mijn 3.5 V8 plakken (lijkt me moeilijk), maar de hele rimram verwisselen. Dus motor, bak en assen.
Misschien kan ik toch maar beter voor een gereviseerde 5-bak gaan. Is niet veel goedkoper, maar wel zo zeker.
Re: Schade RR een grote gok?
Voor 1500 euro koop je niet eens een losse automaat, dus een complete donor met 3.9i en computer en automaat en tussenbak is geen geld.
Nu heb je ook de selectiepook, de kabelboom en de rest om het hele zootje (incl. injectie motor) in je auto te bouwen. Wat is nou eigenlijk het probleem?
Beetje werk, dat wel. Maar, goed te doen.
Ik heb het in een Defender zitten.
Succes.
Jos
Nu heb je ook de selectiepook, de kabelboom en de rest om het hele zootje (incl. injectie motor) in je auto te bouwen. Wat is nou eigenlijk het probleem?
Beetje werk, dat wel. Maar, goed te doen.
Ik heb het in een Defender zitten.
Succes.
Jos
Re: Schade RR een grote gok?
Tja Ronald als je het zo bekijkt ben ik het eens met Jos.
Als je toch alles gaat wisselen heb je waarschijnlijk geen problemen mits je wel zeker weet dat de auto niet door de aandrijving op zijn kop is gegaan.
vijftienhonderd eurootjes is niet veel geld en zeker zitten er meer bruikbare dingen aan.
Waarom pak je niet wat je nodig hebt en zet de rest van je overgebleven artikelen op het prikbord. Zo kan je wellicht e.e.a. besparen.
Er zijn altijd mensen die een ruitenwissermotortje zoeken of een spiegeltje.
Banden zijn ook wat waard en wie weet heeft die auto nog een recht schuifdak.
Sta je al in het smoelenboek? Kon het ff niet vinden maar w8 wel.
Groetn uit 't zonnige Huizen.
Jan Moesman
Als je toch alles gaat wisselen heb je waarschijnlijk geen problemen mits je wel zeker weet dat de auto niet door de aandrijving op zijn kop is gegaan.
vijftienhonderd eurootjes is niet veel geld en zeker zitten er meer bruikbare dingen aan.
Waarom pak je niet wat je nodig hebt en zet de rest van je overgebleven artikelen op het prikbord. Zo kan je wellicht e.e.a. besparen.
Er zijn altijd mensen die een ruitenwissermotortje zoeken of een spiegeltje.
Banden zijn ook wat waard en wie weet heeft die auto nog een recht schuifdak.
Sta je al in het smoelenboek? Kon het ff niet vinden maar w8 wel.
Groetn uit 't zonnige Huizen.
Jan Moesman