Hoi allemaal,
Ik heb een tijdje geleden een RRC gekocht, en er werd me verteld dat het toplager en een keering kapot waren. Nu er wel erg veel olie hier op de stoep komt te liggen moet ik er maar eens aan gaan beginnen, maar nu mijn vraag, is het veel werk en of erg moeilijk voor iemand met twee linker handen ?
Erik.
Toplager !
Re: Toplager !
Hoi
Als je toplager stuk is moet je dat horen/merken bij het koppelen anders is hij waarschijnlijk ok. Waar komt je olie weg? Het vervangen van je achterste keerring en toplager (en koppeling lijkt mij dan ook wel slim) is een pittig karwei, je hele blok moet er dan uit. Maar als je de tijd neemt lukt het wel, het is niet heel moeilijk. Maar ik zou eerst eens goed op zoek gaan naar waar de olie wegkomt, maak het blok eens helemaal schoon met remmenreiniger en een stoomcleaner.
groet frank
Als je toplager stuk is moet je dat horen/merken bij het koppelen anders is hij waarschijnlijk ok. Waar komt je olie weg? Het vervangen van je achterste keerring en toplager (en koppeling lijkt mij dan ook wel slim) is een pittig karwei, je hele blok moet er dan uit. Maar als je de tijd neemt lukt het wel, het is niet heel moeilijk. Maar ik zou eerst eens goed op zoek gaan naar waar de olie wegkomt, maak het blok eens helemaal schoon met remmenreiniger en een stoomcleaner.
groet frank
Bedankt Frank voor je reactie, ik zal haar van de week eens grondig schoonmaken om te kijken waar ze echt lekt, nu is de gehele onderkant voorzien van een laagje olie.
Kijk uit met stoomcleaners en hogedrukstralen. Je spuit namelijk oliekeringen en pakkingen stuk. Ontvetter en een tuinslang met warmwater is veiliger en gaat ook. Maar het is wel een goed idee om eerst goed te kijken waar de olie vandaan komt. Voor het toplager en de voorste oliekering moet de bak en de motor van elkaar gehaald worden. En dat is een hele klus. Bij een series hoeft de motor er niet uit maar kun je de bak naar achter trekken en er op die manier bij. Bij een range weet ik het niet. Ik weet alleen wel dat het een zware klus is.
Arnold.
en plaats tot je het gerepareerd hebt een wasmachine opvangbak van 14 eurie onder je auto, word je oprit niet meer vuil
peter
peter