Heb ik eindelijk een nieuw blowermotortje in de sIII, doet ie het niet.
Eerst had ik de blower rechtstreeks op de accu aangesloten met de zwarte en bruine draad, deed het prima.
na montage de groene en groengele draad aangesloten, deed ie het niet, dus waarsch. ergens iets los, geen probleem, dat zoeken we op, of we leggen de bedrading opnieuw aan.
Maar, toen ik (om de weerstand van de tweestanden te testen) de groene draad op de accu aansloot draaide hij prima, met de groengele draad deed ie niets, en daarna met de groene draad ook niets meer.
Hoe kan dit???
gr Mischa
electisch probleem blower
Re: electisch probleem blower
Probleem lijkt zich zelf weer opgelost te hebben.
Wrs nu alleen nog een storing tussen accu en schakelaar op dashbord. De draden naar de blower lijken wel goed.
Mag ik van een willekeurig ander +draadje een verbinding maken met de schakelaar?
Wrs nu alleen nog een storing tussen accu en schakelaar op dashbord. De draden naar de blower lijken wel goed.
Mag ik van een willekeurig ander +draadje een verbinding maken met de schakelaar?
nou zou ik niet zomaar doen.
Blower trekt nogal wat weg aan stroom.
Waar je hem dus bijzet zal je rekening moeten houden met de zekering en draaddikte
Blower trekt nogal wat weg aan stroom.
Waar je hem dus bijzet zal je rekening moeten houden met de zekering en draaddikte
Ben blij dat er niets met de blower zelf aan de hand is.
Ik had hem voor het versturen nog aan de accu hanggen.
Succes ermee, en dat het maar weer lekker mag "waaien" in de laro.
Groeten Maurice Sosef
Ik had hem voor het versturen nog aan de accu hanggen.
Succes ermee, en dat het maar weer lekker mag "waaien" in de laro.
Groeten Maurice Sosef
Ha Maurice,
Hij draait inderdaad zoals ie moet. Ik heb hem netjes overgespoten. En ondanks dat ik een bedradingsprobleempje heb, was mn oude zowieso aan vervanging toe (de spoel was stuk).
Ik wil nou een verbinding maken tussen de + van de zwarte en rode stekkergaatjes naast de klokken waar je een externe verichting op kunt aansluiten, die gebruik ik toch nooit.
Als dit problemen zou kunnen opleveren, hoor ik het graag. Ik vind het te lastig om heel de kapotte draad na te lopen.
gr Mischa
Hij draait inderdaad zoals ie moet. Ik heb hem netjes overgespoten. En ondanks dat ik een bedradingsprobleempje heb, was mn oude zowieso aan vervanging toe (de spoel was stuk).
Ik wil nou een verbinding maken tussen de + van de zwarte en rode stekkergaatjes naast de klokken waar je een externe verichting op kunt aansluiten, die gebruik ik toch nooit.
Als dit problemen zou kunnen opleveren, hoor ik het graag. Ik vind het te lastig om heel de kapotte draad na te lopen.
gr Mischa
Mischa,
Over die verbinding met de rode en zwatre stekker gaatjes durf ik niets te zeggen.
Mijn electra kennis houdt ook op bij het "zien" van draden etc.
Wellicht dat een andere prikker hier meer over kan zeggen.
Succes en de groeten Maurice
Over die verbinding met de rode en zwatre stekker gaatjes durf ik niets te zeggen.
Mijn electra kennis houdt ook op bij het "zien" van draden etc.
Wellicht dat een andere prikker hier meer over kan zeggen.
Succes en de groeten Maurice