kilometerteller werkt niet

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Menno

kilometerteller werkt niet

Bericht door Menno »

... ik vermoed dat de kabel is gebroken (series 3 109 1983). Nu maakt mij dat niet zoveel uit, te hard rijden lukt toch niet en ik hoor aan het toerental wel ongeveer hoe hard ik ga. Maar de APK komt eraan, moet de km-teller daarvoor werken?

Ik hoor het wel!

Menno
Gert

Re: kilometerteller werkt niet

Bericht door Gert »

Volgens mij moet er een werkende kilometerteller op zitten, maar zeker weten doe ik dat niet.
Het vervangen van de kilometerteller kabel heb ik ook een maand geleden gedaan.
Het gaat goed, maar toch een tip.
Ducktape het eind van de oude aan het eind van de nieuwe. Maak met datzelfde ducktape een vloeiende overgang zodat deze niet kan haken.
Als je met een beetje beleid aan de gang gaat zou het toch moeten lukken.
Eerst natuurlijk de 3(?) klemmetjes loshalen.

Groeten,

Gert

PS: ik begon bij de versnellingsbak en werkte naar de teller toe, ik weet niet wat makkelijker is.
Menno

Bericht door Menno »

Hoi Gert, de kabel vervangen is geen probleem hoor, dat heb ik al eerder gedaan. Toen speelde het alleen niet vlak voor de apk.

Weet ook niet precies wat je bedoelt met het aan elkaar ductapen...
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Ja, moet het doen.

FB
Bart

Bericht door Bart »

Nee, kilometerteller hoeft het helemaal niet te doen. De snelheidsmeter echter wel. (was het muggeziften of muggenziften) maar hoeft pas gecontroleerd te worden als er om een andere reden een proefrit gemaakt moet worden (bijvoorbeeld overberemming o.i.d) En dat komt bijna nooit voor.

Je kunt het risico dus wel nemen, als je de kabel niet op tijd kunt vervangen. Beter is natuurlijk de kabel gewoon te vervangen, wat niet veel voorstelt, zoals de overige geleerden al aangeven ;-)

In ieder geval, suc-6

Bart van Partner en Legend
Gretl

Bericht door Gretl »

Balen man! Wanneer moet je voor de apk?
Menno

Bericht door Menno »

APK uiterlijk vóór 23 augustus... Maar zo erg is dit niet hoor, vorige keer was kabel vervangen ook 10 minuten werk. Ik ga zaterdag toch klussen met Aad, kijken we direct of we dit mee kunnen pakken!

No worries!

Hoe staat het met dat koppelingsgebeuren van jou? Was je nou al geweest?

Menno
Robbert

Bericht door Robbert »

Was het ook niet dat het een verzekerings issue was. Kan mij herrinneren dat dit een aantal maanden geleden ook al eens besproken was.

Ik zou het gewoon vervangen is een kwestie van een uurtje werk (mits alles mee zit).

In ieder geval suc6

M.vr.gr.

Robbert van der Biezen
Orange Queen 109" stawag 6cyl 2.8d

dienogsteedsopzoekisnaareenanderblok
Gretl

Bericht door Gretl »

yep zie ook:
[www.prikpagina.nl]

Ze kunnen pas half september.... maar da's ruim op tijd voor de Prikker Challenge

Vrijdag naar ET voor de cones...
Menno

Bericht door Menno »

Jij laat er geen gras over groeien he? Mooi hoor, ben benieuwd! Ga je voor een volledige set?
Gretl

Bericht door Gretl »

Weet ik nog niet.... Eerst maar 's ff kijken. Via de telf gaven ze al nuttige ideeen. Verder nog ff over polybushes gesproken.... raden ze ten zeerste af.... want na een paar maanden gaat de auto schudden en trillen en.... 't schijnt qua apk niet te mogen (vanwege de ijzer op ijzer 'verbinding' bij het chassis?) Enfin, maar eerst 's ff kiek'n.
Menno

Bericht door Menno »

Lijkt me een sterk verhaal... ijzer op ijzer verbindingen krijg je alleen als je slijtage hebt volgens mij, en het maakt niet uit of dat met polybushes of met gewonen rubbers gebeurt.

Maar: wel leuk om daar wat reacties op te krijgen denk ik! Veel plezier vrijdag iig!
Plaats reactie