Oliepomp diesel / benzine

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Sjoerd

Oliepomp diesel / benzine

Bericht door Sjoerd »

Hoi hoi,

Heeft de series 2.25 motor dezelfde pomp voor een diesel als voor een benzine. Mijn diesel heeft namelijk een slechte pomp aangezien mijn olielampje steeds opkomt bij laag toeren. Nou heb ik nog een pomp uit een benzine motor liggen. Zijn deze uitwisselbaar???

Groet Sjoerd.
Frans Bonnes

Re: Oliepomp diesel / benzine

Bericht door Frans Bonnes »

Voor je de oliepomp gaat vervangen, controleer eerst eens, of laat controleren, met een externe oliedrukmeter hoe hoog de oliedruk werkelijk is.

Knipperen van het oliedruklampje bij lage toerentallen kan ook heel andere oorzaken hebben.

Wat voor olie heb je erin zitten, en wanneer knippert het lampje bij koude of warme motor.

Frans Bonnes
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

In ieder geval bij een warme motor. en wat voor olie er in zit weet ik niet omdat ik de auto net 5 dagen in bezit heb. dus dan eerst maar eventjes de olie verversen daarna maar weer zien denk ik dan.
Willem Slok

Bericht door Willem Slok »

De truk die ik altijd doe om te kijken of de olie druk voldoende is het volgende met warme motor stationair laten draaien en dan de motor uit zetten en direct het kontakt weer aan.
Het lampje zou bij korrecte druk eventjes uit moeten blijven is dit het geval is de druk meestal wel goed maar zo als geschreven meten is weten en dus maar met een aparte meter de druk meten.
Landterfanter (l.w.diesel)

Bericht door Landterfanter (l.w.diesel) »

Hoi Sjoerd, ik kampte onlangs met een soortgelijk probleem en heb dus een metertje pasklaar gemaakt wat je aan kunt sluiten op de opening van de oliedruksensor.
En zo dus exact de druk af kunt lezen die hij opbouwt.

Ik woon in Den Bosch en het bewuste metertje ligt momenteel in Rossum (Gld)

Ik weet niet waar je woont maar je mag het evt. lenen van me.

Groet Dirk
Plaats reactie