RDW Keuring 109

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
JF

RDW Keuring 109

Bericht door JF »

Bij de rdw werd ik onaangenaam verrast omdat mijn zwitserse 3 deurs 109 alleen maar als grijs kenteken auto gekeurd kon worden. (Dichte ramen en tussenschot). Ik wil hem nu ombouwen naar 5 deurs en hem dan opnieuw als geel kenteken laten keuren. Weet iemand hoe de rdw daar mee omgaat?
Niels

Re: RDW Keuring 109

Bericht door Niels »

De mijne, 3 deurs, met ramen voorin, dichte panelen achterin en geen tussenschot kreeg ik probleemloos op geel kenteken. Kortste klap is dus om het tussenschot er uit te halen en er een paar ramen achterin zetten. Als je de gaten voor de ramen al hebt is het een kwestie van ruiten in de juiste maat laten maken en die in de rubbers zetten.

Kijk maar even op nielsgerrits.fotopic.net hoe de mijne is uitgevoerd.

Groet,

Niels
Bart74

Bericht door Bart74 »

wat doen ze weer moeilijk.....

En ze hebben het al zo rustig...

Bart
Erwin110TD

Bericht door Erwin110TD »

Ik heb het kunstje ook gedaan met mijn 110,
alleen heb ik niet laten (om)keuren..... :z
en...bij een 110 is het chassis gelijk, ik heb echter begrepen dat bij een 109 het chassis van een 3-deurs niet gelijk is aan die van een 5-deurs, maar series-mensen kunnen je hier vast uitsluitsel over geven...

Als je T-stijlen zoekt (het moeilijkste te vinden onderdeel),
afgelopen week zag ik 2 (links en rechts) hele mooie exemplaren staan bij Janssen (sloop) in Oisterwijk...

Erwin
110TD
home.wanadoo.nl/eterriet
Bart74

Bericht door Bart74 »

Kijk.. dat snap ik dus niet... waarom mag je van de RDW geen geel kenteken rijden zonder ramen achterin?? Is het verplicht dat de mensen achterin naar buiten kunnen kijken?

Waarom moet er een achterbank in geel kenteken auto's als je van grijs naar geel gaat?? Als je, in het geval van niet oldtimer, veel belasting wilt betalen zonder achtebank moet dat toch kunnen?

rare lui die RDW...

Bart
Niels

Bericht door Niels »

O ja. De mijne heeft 2 bankjes achterin.

Groet,

Niels
Disco

Bericht door Disco »

Een 109 moet zo zonder meer op geel kenteken kunnen.
Volgens mij zonder achterbanken en zeker zonder ramen
Een drie deurs 110 geeft wel problenen.

Tja misschien een noodoplossing ff een kap over zetten van een andere prikker of even langs een Larohandelaar (gewoon lenen)

Theo
Jorre

Bericht door Jorre »

De reden voor de ramen achterin is dat reddingswerkers kunnen zien dat er iemand in de auto zit.

Zonder ramen laten ze dus zitten.... de RDW en ook de rest.

Jorre
Gert

Bericht door Gert »

Jorre,

Bij mijn ambu zitten achterin verduisterde ramen. Hij kan volgens andere ambulance rijders gewoon op geel kenteken(dus mensen achterin).
Komende juli ga ik hem laten keuren bij de RDW, ik ben reuze benieuwd of ik hem zonder problemen op kenteken krijg !!

PS: het blijft ge-wel-dig om te kunnen zeggen "mijn ambu"

Gert
Paul Stroink

Bericht door Paul Stroink »

Ook de 109 die ik een tijdje wilde invoeren, ook een hardtop kon alleen als grijs kenteken worden ingevoerd. Bij een grijs kenteken invoer ben je bovendien verplicht ook de APK door de RDW te laten uitvoeren....
Plaats reactie