Gisteren 600km gereden om een onsteking voor mijn Range Rover te halen.
Even in het kort, mijn originele motor uit mijn Range Rover 3,5 liter, 2 deurs van 1974 op gas, was zo goed als overleden. Lang en druk op zoek geweest naar een fatsoenlijk motorblok voor de juiste prijs. Gevonden een SD1 motorblok in goede staat en enigzins gepeperd. Met de ombouw heel veel problemen gehad omdat diverse dingen niet zomaar passen enzovoorts. Zo ook bijvoorbeeld de ontsteking. Afgelopen weekend was alles redelijk in orde maar tijdens een proefritje voor de stoplichten waar het erg druk is en je veel bekijks hebt laat de RR mij natuurlijk staan Vrij snel kwam ik erachter dat er iets met de ontsteking aan de hand moet zijn, want de bobinekabel gaf geen enkel vonkje meer, en ja dan onsteekt de benzine ook niet enzovoorts. Vervolgens 3 dingen gecontroleerd, de bobine, ontsteking en dan heb je nog de module (van de elektronische ontsteking). Om een lang verhaal wat korter te maken (diegene die van een lang verhaal houden kunnen een zoekopdracht doen met "ontsteking"

Tuurlijk zijn er nog wel wat kleine dingetjes waarna ik op zoek moet. De olietemperatuur vliegt direct in het rode max gebied, dus maar eens ff kijken waarom ie dat doet. Ik ben nog op zoek naar een SD1 oliepeilstok (ja maak je niet druk, er zit wel genoeg olie in!), en ik moet binnenkort eens goed gaan zoeken naar de mogelijkheden om een Holley carb. te voeden met LPG.
Tot zover mijn verhaal, binnenkort te lezen op mijn website.
Bij deze wil ik iedereen heel erg bedanken voor de tips en hulp die ik heb gekregen. Bart ik bel je morgen!
Groetjes, JC