Okey....
Daar gaan we weer
. Door notabene me eigen lieve vrouw, (die de Landrover troep op het pad meer dan zat is) werd ik getipt dat er een mooi project te koop stond op facebook.
En omdat ik er een tijdje terug al achter kwam dat je op facebook,als de prijs goed is, snel moet bij zijn heb ik ongezien maar gelijk toegeslagen..
Ik heb dus nu een 81er (of 82, weet ik eigenlijk niet eens
) land rover station 109 country op de kop getikt..het is een rechtsgestuurde diesel, orgineel country. De verkoper was jaren terug ooit enthousiast begonnen aan de roestoratie, maar het project is gestrand. Het is dus een soort bouwpakket want vandaag hebben we met sjaak zijn laro en een aanhanger en een grote bus van me werk de hele zooi opgehaald. Ff dik twee uurtjes rijden en man man man, wat een werk. Wat veel spullen als je een auto in dozen koopt.
Maar thanks to sjaakie109 en me broedertje en de vriendelijke verkoper staat het hele handeltje nu bij mij op de oprit.
Het is dus een rechtsgestuurde, maar er zit al een bekrachtigd p38 links stuurhuis bij en de 2.25 die er orgineel inzat zou al geswapt worden voor een 2.5na. dus die 2.5na heb ik bij de auto gekocht. Aan het chassis is al veel laswerk gedaan, maar dat moet ik nog wel her en der nalopen. Ook zit er een lt76 met overdrive bij. Dat is opzich wel lekker voor de 2.5na
Het plan is dus, ombouwen naar links, stuurbekrachtiging erin, 2.5na er in en dan moet alles wat van ijzer is gerestaureerd worden. Want er is heel veel verrot..
Ik moet nu eerst me fiat 128 af maken en dan kan dit project de schuur in. Fiatje is bijna klaar, moet alleen de elektra doen en dan zou ik dat project bijna kunnen afronden.
Het plan is om de laro rond de zomer de schuur in te rollen en dan in ongeveer tqee jaar tijd klaar te maken..
Ik heb nog niet echt foto's want ja, waar kijken we naar? Een bult ijzer op een kar