Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 15:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 16:51 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
het trouwe sd33 nissan patrol van mijn 109 is helaas op sterven na dood.
nou ja nog niet echt dood. hij gaat nog steeds net zo hard als een 300tdi.
maar er zat een puf puf geluidje in. al een jaar of langer.
dus heb ik van die band om mijn spruitstuk en downpipe gedaan om het wat dichter te krijgen.
helaas werd de puf puf harder. ook had ik een lekkende klepdeksel pakking op 1 plekje.
beetje vloeibare pakking er tussen en klaar. pufpuf nog niet weg.
bij de garage vragen want ik wist het niet meer. vermoedelijk kleppen stellen was de uitslag.
oke afspraak gemaakt. geeft intussen mijn dynamo zo,n 16 volt dus ook kaput.
om die er in te zetten moest het een en ander verwijderd worden.
en ik zie nu dat de olie ook uit spruitstuk sijpelt zowel de inlaat als uitlaat .
hmmmm niet best denk ik.
terug naar de garage (waar hij toch al heen moest ivm. de kleppen)
gekeken, gecontroleerd, er zat al een beste hoeveelheid diesel in mijn carter.(nee hoor gebruikt geen olie)
en de voorlopige conclusie is dat de zuigerveren na 850.000(ongeveer) km al versleten zijn.
tja en dan.
mijn 109 is opgebouwd door op een kaal chassis een patrolblok incl. versnelling bak te installeren en daarna het huisje er op te zetten.
ik mag hem bij de garage zetten en zelf alles los halen wat nodig is om het blok er uit te halen(wings/front/radiateur/kachel/etcetcetc.
Het blok gaat dan naar een revisie bedrijf. en als het goed is rijd ik over een maand of zo met een zo goed als nieuw sd33 blok in mijn 109.
kan ik misschien wel 180 rijden...............
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

test rit zonder vloerplaten. ik hoorde de eend ook niet meer. hoorde eigenlijk helemaal niets meer.
https://youtu.be/bIbEWqG7hhU

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 18:20 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Die eend zit stil te broeden, wacht maar tot de eitjes uikomen dan gaat de hele familie kwaken :P

Zal een aardig duitje kosten :? Dan ben je beter af met een 4 cilinder :oops:

Heb met de ambu eenmaal de 130 + aangetikt (op gps) de onderbroek die ik aan had kon ik weg gooien.
Wel veel verbaasde spaanse gezichten :lol: was berg af in vrij


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 18:59 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Een vraagje: Is een ruil Nissan sd33 geen handiger route ?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 19:10 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
tja een ruil motor.
we hebben er naar gekeken. bij de handelaren vragen ze ongeveer 750 euro.
particulier ??????????? wat een gek er voor geeft.
deze motoren zijn natuurlijk ook al 25-30 jaar oud dus wat koop je dan?
nieuwe onderdelen zijn wel duurder maar niet extreem.(ter waarde van 1 vakantie met de caravan naar spanje die toch niet door ging)
en je weet nooit wat je koopt. nu krijg ik een nieuwe motor, met garantie.
de 109 gaat toch niet weg. en als hij weg gaat gaat hij waarschijnlijk naar mijn schoonzoon.(ooit)
ik vind dit type motor (en die van jamaar) gewoon heerlijk in zo,n bushokje. het rijd als een trekker. hij ziet er uit als een trekker. moet er ook een trekker motor in.
dus ja we hebben er aan gedacht maar op dit moment lijkt ons een revisie verstandiger.
en ook omdat het nogal een operatie is om hem er uit en weer in te krijgen. dat wil je niet elk jaar doen.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 19:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Jeetje Sjaak ...

Dat wordt flink aan de klus :(

sterkte, maar gaat vast wel lukken ;)

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2020, 21:51 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Mee eens, als je het geld hebt dan maar goed doen. Heb met mijn 2e hans motor geluk gehad, was nieuw in een oude vrachtwagen gebouwd en na 1. 1/2 jaar was de vrachtwagen total loss. Heeft toen nog een jaar buiten op een pallet gestaan. Na inbouwen gebruikte hij 1 op 4 maar na duizend km 1 op 8 wat netjes is voor een volle ambu.
Met de originele motor 1 op 6.5..
:D 750 euro is ongeveer wat ik 33 jaar geleden voor mijn motor betaald hebt, kan ik hem nu waarschijnlijk ook voor verkopen :mrgreen: 22 euro per jaar :lol: :lol: :lol:
Heb vorige week nog een rondje hier in het dorp gereden, sleutel aanraken en lopen, wat een heerlijk gevoel :roll: :roll:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 18 mei 2020, 21:37 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Vervelend,

Ron B heeft juist even terug een sloop project verkocht met goede nissan motor.
Je kan hem ook eens vragen of hij wat weet te zitten.
Rare gedachte misschien maar wat kost een goed lopende Nissan patrol?
Dan hoor en zie je ook gelijk wat voor motor je voor je heeft.
Dan haal je daar de dingen af die je nodig heeft en de rest brengt ook nog geld op?
Ik kijk dan op sites als mobile.de. Le parking agriaffairage zoiets.
Voordeeel van een buitenlandse is dat je tijdens de slachting geen lasten van het voertuig heeft.
Soms staat er wel eens wat op de onderdelenlijn.nl aan motoren.
Geen idee of er zonder al te veel aanpassingen een ander later type nissan in past b.v. van een terrano?
Of iets uit een daihatsu rocky of zo?
Mooiste is een motor(170 pk) en een 6 bak uit een Iveco massif denk ik.
blijven dromen

succes. Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2020, 08:23 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Ja die wagen van Ron ken ik. ik heb wel eens hout gehakt met die man.(en zijn auto)
zag hem op zijn achterwielen een boom uit de sloot trekken. was een sd33 turbo.
was niet echt zachtjes mee omgegaan.
een ander motor of complete patrol was/is mogelijk. maar dan moet je ook de ruimte en de kennis hebben om het zo te doen.
beiden heb ik niet. chassis kan ik lassen nu. remmetjes lukt wel(behalve bij mijn schoonzoon) eigenlijk alles wat geen motor is lukt wel.
en dan heb ik nog steeds een oude motor waarvan ik de status niet weet. nu ben ik aan onderdelen zo,n 500 euro duurder uit. arbeids-loon blijft hetzelfde. en ik heb een nieuwe motor met garantie.
geloof me ik heb alle opties goed uitgedacht. (denk ik)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 19 mei 2020, 13:00 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Ok. Revisie weet je idd het beste waar je aan toe bent.
Wat ik zelf erg belangrijk vind is dat het 100 procent goed gebeurt.
Als je de zuiger wanden uit moet kotteren om het weer zuiver te krijgen is het wel prijzig. Ff alleen nieuwe veren steken helpt vaak maar tijdelijk. Groetjes


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2020, 15:11 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
zo eerste drempel ben ik overheen.
samen met Rob het gehele front er in 1 ochtend afgehaald.
was er 2 jaar geleden ook af, maar het valt me tegen hoe het in 2 jaar achteruit gaat.
moet ik eerlijk bekennen dat onderhoud bij mij bestaat uit "repareren indien stuk of anders niet aankomen"
laatste wasbeurt was dus ook 2 jaar geleden.
maandag gaat de motor er uit en ga ik onderhoud plegen aan chassis/isolatie en bedrading.
daar kon ik 2 jaar geleden niet bij ivm motortje wat in de weg lag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2020, 21:35 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Wasbeurten, wat zijn dat??? :?: :?: :idea: je bedoelt regenbuien en met flinke snelheid door een diepe plas voor de onderkant :mrgreen: :geek: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2020, 22:01 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Tja, het steeds weer terugkerende "profielplaatje" toont dan ook ... een interessante botanische finish op het tropendak.

Met zo'n finish heb je meer dan een paar wasbeurten nodig   don't ask me how I know.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 08:21 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Goedemorgen,

Leuk, je foto's!
Wassen? Alleen met kerst toch? nodig of niet nodig?
In mijn diensttijd haalde je de roestborstel en schuurpapier over de bagger en verfde je er keurig overheen voor je inspektie.
De verstopte smeernippels keurig rood. kloddertje vet op de nippel , net echt!
Dat heet "Russisch onderhoud" :D .hoe jij het beschrijft
Zag gisteren op het oude kenteken dat de mijne bij de vorige eigenaar ook zo vanaf 1990 tot 2000 is "mishandeld".
Je Nissan blok heeft dat best lang getolereerd toch?
Maar je bent lekker bezig, nu kan je overal goed bij.
Zie dat het zelfs in een grote neus als van een Land Rover met een Nissan 6 pitter erin ook al weer een volle boel is. Ooit overwogen om er een Mercedes OM 606 in te hangen. Staan ook wel leuke plaatjes van op het www. Gaat boven de begroting en schiet hier zijn doel voorbij.
Maar je bent niet als enigste aan het bikkelen.
Verwacht dat bij mij deze zomervakantie de originele 2.25 diesel nog 1 x ff op bedrijfstemperatuur mag lopen met verse goedkope olie van de Action of Lidl voor hij eruit gaat. Nu heeft hij 2 minuten gelopen op de olie die er van voor 2000 in zit.
Dan ga ik de hut van het chassis lichten , het achterste 1/4 chassis , outriggers en de linkse veer voor hand die kuis weggerot zijn vernieuwen, chassis met de naaldenbikker bestoken, owatrol op de ingeroeste plekken. undercoating van sigma uit de scheepsbouw erop en daarna iets zwarts, ik demp iets van Hempel ik nog heeft( ook voor een scheepshuid).
Waarom geen nieuw gegalverniseerd chassis? antwoord Budget. Nieuw chassis met transport en RDW kosten +/-2700?
Nu ongeveer 430 euro kwart achter chassis, 150 euro aan outriggers. Schutbord zelfde verhaal. nu 250 spullen, anders ook 2700. Tja, we moeten hier ook blijven eten met zijn allen.
Ben nu met de deurstijlen van het schutbord bezig, gisteren de rechtse gedaan,zal na het tweede bakkie koffie weer eens ff aan de linkse beginnen. Daarna alles weer opbouwen met Indenor torretje en LT77/LT230. originele versterkte rover achteras, ingekorte aangepaste RRC vooras, . Plannen genoeg, Koffie!

Hou je taai, groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 09:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Ach,

zolang de zuigers nog netjes op en neer gaan met het ronddraaien van de krukas valt het reuze mee :D

Zag gisteren, keurig verzameld in de carterpan, de kruimels van wat ooit een drijfstang was ... Een halve lagerkap was nog herkenbaar met daaraan vast een fragment van de drijfstang. verder onherkenbare metaalsplinters ... (ging om een 2.2 subaru motor)

btw @Sjaak, het is het busje waarover ik je mailde ;)

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 17:38 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 190
nico1970 schreef:

In mijn diensttijd haalde je de roestborstel en schuurpapier over de bagger en verfde je er keurig overheen voor je inspektie.
De verstopte smeernippels keurig rood. kloddertje vet op de nippel , net echt!

En vergeet ook het dicht kwasteren van schroefkoppen en inbus boutjes niet voor een extra strak resultaat..
Afbeelding
Afbeelding

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 17:52 
Marc-my-Words schreef:
Tja, het steeds weer terugkerende "profielplaatje" toont dan ook ... een interessante botanische finish op het tropendak.

Met zo'n finish heb je meer dan een paar wasbeurten nodig   don't ask me how I know.


meer planten op dak meer co2 neutraal toch?
ik heb echt spijt dat ik de berkenboom uit mijn achterste raamgeleiders heb getrokken ooit.
zelfs het mos groeit met deze droogte niet meer.
btw. dat grijzige is een traanplaat over het gehele dak.


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 18:49 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
WHoeeee-aaaaaahhhh,
Traanplaat, dat is een goeie !! :mrgreen: :D ;) :lol: :lol: :lol:

Zo van : als ik er naar kijk dan krijg ik tranen in mijn ogen :cry:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 23 mei 2020, 21:04 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
GatheRRoveR schreef:
WHoeeee-aaaaaahhhh,
Traanplaat, dat is een goeie !! :mrgreen: :D ;) :lol: :lol: :lol:

Zo van : als ik er naar kijk dan krijg ik tranen in mijn ogen :cry:


+ 1   :cry:


Ik dacht werkelijk dat het een botanische dakbedekking was.

's Winters, als er sneeuw en ijs is, dan wil ik het dak wel eens, onbedoeld, poetsen.
Ik heb een hekel aan mensen die op onverwachte momenten de achterliggers op hele plakken sneeuw en ijs trakteren ...
... dus schuif ik bij genoeg sneeuw en ijs het dak schoon -- niets poetst het dak zo goed als wat grovere sneeuwkristallen.


Laatst bijgewerkt door Marc-my-Words op zo 24 mei 2020, 15:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020, 15:36 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
hallo,

Jammer dat ik er geen foto's op krijg hier.
Sneeuw en ijs komen niet zo heel vaak meer voor dus dat valt allemaal niet mee om daar je dak regelmatig met een schoonmaak beurt mee te verwennen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit het beste werkt!
Nu heeft mijn 109 19 jaar in het weiland op mijn komst staan wachten en was hier en daar wel wat groen aangegroeid.
Ik beken eerlijk dat ik hem bij aankomst uitwendig gewassen heeft en de binnenkant alle grond en alle aanverwante agrarische spullen als spuiten voor koeien en schapen eruit geschept heeft. Vond b.v. nog 1,5 liter round up etc. Helaas bleek die bevroren te zijn geweest en is dan de werking over en uit.
Wat nu gelukkig ook steeds minder word zijn alle roestschilfers die naar beneden dwarrelen als je de deuren dichtdoet of iets losslaat met een hamer. Je wilt niet weten hoeveel er uit de oude deurstijlen viel en aan hoe weinig de scharnieren uiteindelijk vast hingen. Nu heeft hij aan beide zijden dus weer 2 frisse gegalverniseerde . Op naar de rest van het schutbord.

Koffie, gas erop, groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020, 17:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
foto,s,
ik doe het zo,
ga naar myalbum
maak account aan
maak nieuw album
upload je foto,s door rechts boven op bewerk te klikken
links zie je nu foto,s en videos.(en nog veel meer.)
klik hier op je kunt nu je foto,s van je pc uploaden.
klik op foto die je wilt laten zien.
nu zie je 3 puntjes rechtsboven.
klik hier op
klik op link. de bovenste is mooist.
nu heb je een linkje van je foto.
ga naar volledig bewerken in je bericht.
rechts in de menubalk zie je img.
klik hier op
doe control v of plakken tussen de haakjes
klaar foto op forum.
klinkt moeilijk maar is het niet. er zijn nog meer manieren maar zo doe ik het

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020, 17:57 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Tja,

Het forum helpt niet erg mee met het plaatsen van afbeeldingen :lol:

Als de afbeelding te groot is dan krijg je als dank voor al je inspanningen een rode regel. :oops:

Het bestand is te groot. De maximale toegestane grootte is 256 KiB.

Een heel simpel scripje zou de foto voor je verkleinen... maarja dan mot de mod dat wel willen implementeren.

Tot die tijd blijft het tobben met afbeeldingen :mrgreen:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 24 mei 2020, 20:29 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
nico1970 schreef:
Jammer dat ik er geen foto's op krijg hier.
Sneeuw en ijs komen niet zo heel vaak meer voor dus dat valt allemaal niet mee om daar je dak regelmatig met een schoonmaak beurt mee te verwennen. Maar ik ben er van overtuigd dat dit het beste werkt!

GatheRRoveR schreef:
Het forum helpt niet erg mee met het plaatsen van afbeeldingen :lol:

Als de afbeelding te groot is dan krijg je als dank voor al je inspanningen een rode regel. :oops:

Het bestand is te groot. De maximale toegestane grootte is 256 KiB.


Ik zeg hier weer "Tja" op. D'r zijn heel veel routes om je plaatjes een beetje te verkleinen.
Ikzelf gebruik zo'n eigenwijs ding met een hap eruit ... en ik ben nogal naïef mbt de digitrickery, en toch ...
... ken ik zo een drietal eenvoudige(r) routes om een plaatje behapbaar te krijgen ... het hoeft dus niet pear-shaped te gaan.


En dan verder mbt sneeuw en ijs:
Het gebrek hieraan thuis is een goede reden om de LandRover 's winters eens goed uit te laten in een sneeuwrijkere omgeving.
Winterbanden en sneeukettingen zijn niet voor niks uitgevonden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020, 07:24 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Het gebrek hieraan thuis is een goede reden om de LandRover 's winters eens goed uit te laten in een sneeuwrijkere omgeving.
Winterbanden en sneeukettingen zijn niet voor niks uitgevonden.


Geloof dat ik het hier helemaal niet mee eens ben :shock: :shock: ik laat mijn auto's liever uit in een gort droge stoffige omgeving waar vooral zandbanden de aanbevolen middelen zijn om vlot vooruit te komen.
Maar goed, ik moet nog steeds aan de slag om al het Sahara stof uit mijn auto te krijgen, moterblok is ongeveer oranje bruin van al dat stof zand :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 25 mei 2020, 23:37 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hahahaa,

Ieder zo zijn ding met een Laro!!
Warm, kou, etc.
Het kan er allemaal mee, de humor is dat hij daar voor ontworpen is !
Je heb zelfs mensen die hem nog nooit vies hebben gehad.
En mafkezen als mij die er behalve toen hij aan een staalkabeltje hing er nog nooit mee gereden hebben en er van genieten op de oprit hoe hij eruit ziet. Waanzinnig die verschoten gekraste lak, hier en daar een deuk, soms scheur in het aluminium. En iedere keer weer leuker word als ik er wat aan doet.
Verlengde veerschommels zijn gereed, morgen nieuwe busjes in de voor veerbladen persen.
Ben wel benieuwd hoe hij nu komt te staan als de doorgezakte gebroken oude bladen vervangen zijn met 2,5 cm langere veerschommels.
Vorige week een paar nieuwe Hella koplampen H4 erin gezet. Veel lampen van verschillende merken blijken erin te passen. Zelfs Lada Niva en mazda RX 5 van 1990. Staat weer heerlijk fris ten opzichte van zijn verroeste voorgangers.

nu snurken, groet Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020, 08:52 
Offline

Geregistreerd: zo 05 okt 2014, 08:42
Berichten: 151
nico1970 schreef:
met 2,5 cm langere veerschommels.
Die zullen effectief nog geen cm verhoging geven, as zit globaal op de helft van de veer dus dat is bij perfect verticaal staande schommels 12,5 mm, verder staat de schommel wat naar achter gericht en dat schelt ook weer een paar mm.

Maar afhankelijk van wat voor veren je monteert kan het wel eens een boel schelen, ik had achter ook militaire shackles geplaatst bij mijn oude parabooltjes en met mijn nieuwe parabooltjes met standaard shackles stond'ie in het begin 5 cm hoger als gewenst/normaal, inmiddels weer de normale rijhoogte.

Gert-Jan.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020, 14:38 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 76
Crazy-G schreef:
nico1970 schreef:
met 2,5 cm langere veerschommels.
bij perfect verticaal staande schommels

Gert-Jan.


Is de ideale stand van de veerschommels nagenoeg verticaal, met een lichte graad naar achteren? Of is 45° ideaal? Heb nieuwe militaire "van Dam" hd bladveren gemonteerd rondom. Áchter staan ze op 45° vóór juist iets naar achteren t.o.v. verticaal. Heb de onderste 4 bladen verwijderd, zat anders meteen op 6 cm verhoging...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 26 mei 2020, 14:45 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 76
Heb voor langere schommels...


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2020, 14:49 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
zielig he?

Afbeelding

maar wel een eend gevonden in de versnellingsbak.
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 27 mei 2020, 17:04 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Afbeelding

Om je een beetje op te fleuren


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 11:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
ik ben opgefleurd!!!!!!!!!!!!!!!

motor licht open. cilinders en zuigers in goede staat. ze zijn halverwege wat de toleranties zijn.
volgens de garage wil dat zeggen dat dit blok zo,n 1.1 miljoen km. heeft gedraaid.
alleen het complete kleppen gebeuren (de kop) is weggesleten. dus komen er nieuwe kleppen/stoters dingens en danges spul nieuw in.
dit gebeurt door een diesel service bedrijf. nieuwe koppaking etcetcetc.
puntje was wel dat de olie koeler waarschijnlijk al jaren geen koelvloeistof heeft gehad. dus ook nieuwe waterpomp.
ook een puntje was de voorgloeiers, 1 zat er al afgebroken in en 2 deden helemaal niets.
dus hij startte op de helft van de gloeiers.
beul van een blok dus.
totale plaatje is tot nu toe redelijk positief. en de reparatie kosten zijn waarschijnlijk maar de helft.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 11:53 
Offline

Geregistreerd: di 16 apr 2019, 12:54
Berichten: 76
Goeie berichten zo vlak voor het weekend!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 12:52 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Goed nieuw Sjaak

:mrgreen:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 29 mei 2020, 19:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 23:53
Berichten: 364
Hey Sjaak,

Dat klinkt als muziek in de oortjes :)

Fenna


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2020, 10:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Lekker bezig!
Morgen dus weer een stukje rijden?
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2020, 11:03 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
sjeroens schreef:
Lekker bezig!
Morgen dus weer een stukje rijden?
J.

woehahahahaha, denk het niet.
zaterdag even gekeken. toen lagen er nog een heleboel voor mij onherkenbare losse onderdelen op een kleedje.
de gehele kop gaat naar een diesel specialist deze week hoop ik. dus dan weer opbouwen/testen.
ik vermoed dat het nog wel zo,n 10 dagen gaat duren. hoop ook sneller, maar ja, als je het goedkoop wil mag je geen eisen stellen aan de tijdsduur.
1 groot voordeel, hoef geen 2000 km in te rijden.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2020, 17:51 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Hallo Sjaak,

Japanse blokken van deze bouwjaren staan idd bekend om hun geweldige kwaliteit cylinderbussen en zuigers.
Dat scheelt idd veel geld en arbeid dat die kunnen blijven zitten.
Als hij idd systematisch te weinig koeling op de kop gehad heeft mag je echt van geluk spreken dat de koppakking is blijven zitten en de kop niet krom is getrokken.
Logisch gevolg is dan ook wel dat de kleppen en hun geleiders(vooral de uitlaat) op hun lazer hebben gehad.
Je zal versteld staan wat een brute kracht hij straks(vooral onderin toeren) weer geeft die je geleidelijk aan ingeleverd heeft dus het niet zo erg merkte.

Ben benieuwd man, groeten Nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 jun 2020, 18:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
nico1970 schreef:
....
Je zal versteld staan wat een brute kracht hij straks (vooral onderin toeren) weer geeft die je geleidelijk aan ingeleverd heeft dus het niet zo erg merkte.


Voorzichtig aan doen dus ... anders ben je straks weer toe aan nieuwe differentieels en/of steekassen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2020, 13:42 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
kleine update.
de kop van de motor is naar revisiebedrijf.
de monteur geloofde niet dat deze motor nog draaide (echt wel!!), sommige kleppen waren zo dun als papier. en de rest was euhhh niet best.
maar alles komt goed en wordt er nieuw ingezet.
de monteur had vaker deze motoren onder handen gehad, en volgens hem hadden de kleppen (en de rest) er zo,n 1.5 miljoen km op zitten.
+ of - een paar ton.
zie je toch maar dat goed onderhoud veel uitmaakt. (woehahahahahahahaha)
en dat de goedkope olie van de action best goed is.
ben benieuwt naar het resultaat straks.
differentieels en/of steekassen kapot rijden is een kwestie van voertuig beheersing.
sprak gister een zwager die werkt bij rijkswaterstaat. heeft in 150.000km een suzuki grand vitara total op gereden.
versnellings bak aan gort door regelmatig op strand en door duinen rijden op Texel. daar blijken die moderne wagentjes niet meer tegen te kunnen. was een diesel, maar werd zo tot zijn limiet gebruikt dat er zelfs geen roet in zijn uitlaat zit. achterste stukje was gewoon schoon van binnen. voor deze suzuki hadden ze een santana (nieuw) deze was na een jaar al aan gort.
moraal van dit verhaal? die ouwe troep is zo slecht nog niet.(ps. geld ook voor mensen boven de 60)

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2020, 22:51 
Offline

Geregistreerd: di 07 mei 2019, 17:22
Berichten: 419
Sjaak,

Bij de overheid is men soms niet zo zachtzinnig met het materiaal. De rekening is immers niet voor de gebruiker. Als je een Suzuki Vitara niet mishandeld kan hij ook lang mee hoor. Zand en zee zijn wel venijnige elementen die slijtage erg aanwakkeren ja. Oude spullen hebben hun fratsen en je moet gewoon selecteren welke de beste waren. En daar is je motorblok er zeker eentje van geweest vroeger. Nu ff niet en straks weer een hele tijd weer wel!!! Steekassen etc? Iedere constructie heeft een zwakste punt. Als je hier rekening mee houd kan het lang mee. Soms een net iets zwaarder component van een ander model erin stoppen. Overigens heeft ashcroft natuurlijk sterkere, kan je diffs versterken etc. Trek je portemonnee en je kan als een kind in een snoepwinkel rondwandelen.

Groeten nico


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 05 jun 2020, 09:33 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
sjaak109 schreef:
..... .
sprak gister een zwager die werkt bij rijkswaterstaat. heeft in 150.000km een suzuki grand vitara total op gereden.
versnellings bak aan gort door regelmatig op strand en door duinen rijden op Texel. daar blijken die moderne wagentjes niet meer tegen te kunnen. was een diesel, maar werd zo tot zijn limiet gebruikt dat er zelfs geen roet in zijn uitlaat zit. achterste stukje was gewoon schoon van binnen. voor deze suzuki hadden ze een santana (nieuw) deze was na een jaar al aan gort.
moraal van dit verhaal? die ouwe troep is zo slecht nog niet.(ps. geld ook voor mensen boven de 60)


Wat betreft het (aller) laatste:
Daar ben ik het helemaal mee eens. Jong en fris is leuk en mooi, maar een "boomer" kan ook geen kwaad, al was het maar ter relativering.

Dan qua RWS: Het hangt ook erg af van het hoe, wie, wat en waar. Ik ken iemand met een ex RWS Defender en die auto was als nieuw.
En qua Santana en andere Spaanse producties. Santana bouwde naast (of na) de LandRover ook Suzuki's. Later kwam dus de latere Santana die dan deels IVECO-techniek mee kreeg. Die latere Santana's waren geweldig qua IVECO-techniek, maar rampzalig qua roestgevoeligheid.
En over roestgevoeligheid gesproken: De EBRO Nissan Patrol :? was indertijd de "vervanger" van de LandRover op de Spaanse 4x4 markt ... ze zagen er toentertijd patent uit, de oude Patrol meestal een lange, en met een verhoogd dak.
Die EBRO Patrol is inmiddels vrijwel geheel van de Spaanse wegen verdwenen, gewoon door roest gedesintegreerd, en dat terwijl de oude Series 2, Series 3 en Series "4" Santana's nog steeds vrolijk rondrijden (wel minder, maar wat er rijdt ziet er goed uit).
Grappig is dat Spanje na allerlei licensie-bouw grote hoeveelheden Defenders heeft geïmporteerd: De Defender is al geruime tijd DE utilitaire 4x4 op de Spaanse wegen ... ik ben benieuwd wat de opvolger wordt zodra de Spaanse economie weer aantrekt.

Of te wel: De tijd is het beste bewijs voor tijdloosheid.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020, 11:02 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
updaatje,

kop is terug en compleet gereviseerd.
1 verstuivernaald zat vast in dichtstand
1 verstuiver had een massieve straal.
nieuwe gloeidingetjes.
geheel computer gestuurd gevlakt en nieuwe kleppen en wat er nog meer voor troep in zo,n kop zit.
nieuwe waterpomp
etcetcetc.
alleen nu breekt er een koppeling af die niet meer te krijgen is.
ik heb sloperijen/nissan clubs/forums/origineel gevraagd, maar nergens te krijgen/kopen.
gaat om het volgende ding. misschien dat iemand van hier een vage kennis of neef heeft met zo,n blok in de schuur dat weg kan?
part number 2130990006 1979 -1983 voor nissan sd33
is niet te lassen dit is geprobeerd door aluminium lasser die ook aluminium boten bouwt.
Afbeelding

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020, 15:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
https://www.originparts.de/index.php?cl ... uh1&lang=1
En weer 100 euro lichter! (ik zoek nog wel even verder)

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020, 16:56 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
bedankt jeroen,
die had ik al, meeste van die zaken waar ik hem vond zijn afhankelijk van Nissan.
en die heeft ze zelf niet. daar is mijn garage al achteraan geweest. bij nixan zelf staan ze in de nalevering.
in Duitsland hebben ze ze ook, maar dan ook weer bij Nixan en dus in de nalevering. Nissan nederland kon dan ook geen levertijd geven.
dus nu zwaar afhankelijk van een barnfind. of een compleet blok wat verrot is maar wel dat onderdeel heeft.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 jun 2020, 20:12 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Weet niet of er plaats voor is en hoe handig je bent maar in noodval van een 4 of 5mm strip een mooi omega teken buigen dat om het oog en 5mm langere bouten gebruiken. De bovenrand kan je heet stoken en naar beneden kloppen aan bijde zijde zodat het nooit verschuiven kan, of staalepoxy er tussen, schuift er ook niets meer.
Een afrika oplossing :geek: :ugeek: 8-)


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 09:53 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Voortbordurend op de "Afrika oplossing".

Wat is het eigenlijk voor een koppeling ? Wat doet het ding en wat zijn de mechanische vereisten etc. ?
In de limiet zou je het kunnen 3D-tekenen, of 3D-scannen en daarna 3D-printen ... in de meest extreme limiet gebruik je een 3D-print om het daarna te laten gieten ... ja ja het gaat dan wel wat kosten ... maar dan heb je ook wat.

En dan verder: Is het een exclusief SD33 onderdeel of zit het ook op andere SD motoren.

En tenslotte: In de 80-er jaren bouwde EBRO in Spanje de oude Nissan Patrol ... geen idee of daar de SD33 in ging maar dat is heel goed mogelijk.
Die EBRO Nissan's zijn ondanks het Spaanse klimaat veelal toch aan roest ten onder gegaan ... de motoren zijn onverwoestbaar ... wellicht zou je je Spaans moeten oppoetsen en eens kijken of er op het grote schiereiland iets te vinden is.
Een prettige bonus is dat men in Spanje sinds de 80-er jaren heel veel meer en beter Engels is gaan spreken, dus als je zoiets als een Spaanse EBRO of Nissan website hebt gevonden kan je proberen een contact te leggen en via dat contact verder te zoeken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 15:23 
het is de verbinding tussen oliekoeler en blok. moet dus wel beetje waterdicht, druk en hittebestendig zijn.
een of andere wazige gast hier op het forum heeft aangeboden om er 1tje proberen te draaien uit een blok aluminium.
ik heb het onderdeel vanmorgen naar een alu lasser gebracht. hij beloofde niets en dacht niet dat het zou werken maar ging het proberen.
mijn zoektocht op internet heeft mij naar bijna alle landen in europa gevoerd. ook spanje.
google translate werkt best wel goed "soms"
2e hands willen ze wel verkopen maar dan moet ik het blok er ook bij kopen.
ben nog wachtende op iemand uit zwolle die hem misschien heeft.
er staan dus nog een paar opties open. er is btw wel 1 besteld in Japan maar de levertijd is onbekend want ze hebben hem gewoon niet.

de bush reparatie zoals voorgesteld is de allerlaatste oplossing. die had ik zelf ook ongeveer bedacht(maar dan zonder stripje) maar toen werd ik aan alle kanten uitgelachen. :?:


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 15:38 
sjezus vader je hebt minder dramatisch gedaan over mijn volledige kaakoperatie :lol:


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 15:59 
ja maar dat betaalde de verzekering, heb ik hier nou ook al geen rust? :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 20:28 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Sjaak, heb medelijden met je, zit je zo in de put komt je dochter je op dit forum je ook nog lastig vallen :evil: :twisted:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 jun 2020, 23:31 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 11:00
Berichten: 27
Hallo Sjaak (je bent nu echt, dé)
Zo maar even een opmerking: ik neem aan dat je ook al op het Nissan forum (als dat bestaat) hebt geinformeerd.
Groeten en succes met de zoektocht, Eli


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 74 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 75 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.