Zoveel mensen, zoveel meningen, de u-bolts van een lightweight zijn NIET allemaal hetzelfde en NIET van dezelfde lengte, profiel van één(?) van de u-bolts is "vierkant" vanwege de vorm van de as waar deze gemonteerd moet worden, daardoor is de lengte ook niet bij allemaal gelijk.
Als je ze op hun juiste plek plaatst zul je zien dat de schroefdraad die onder de schokbreker/veerplaat uitsteekt wel hetzelfde is, dus het is niet zo simpels even alle u-bolts d'r af tieften en even een paar nieuwe d'r op hangen, even wat navraag werk bij de desbetreffende experts vragen voor je brokken maakt, een "ronde" u-bolt monteren op de plaats waar een "vierkante" hoort is killing voor de u-bolt en vice versa.
Vooral bij Paddock weten ze d'r geen reet vanaf, ik kreeg een setje die "speciaal voor de lightweight" was, bij navraag bleek dat dat zo was omdat "iemand het daar zo had opgeschreven, als je in het onderdelenboek van de lightweight kijkt zie je precies welke je moet hebben, helaas is daar verder niet uit te destilleren waar ze geplaatst moeten worden maar met simpel passen en meten is daar moeilijk fouten mee te maken, vooral de "vierkante" zijn overduidelijk.
Ook zijn de Paddock u-bolts 10mm in plaats van de correcte 7/16, die zijn behoorlijk steviger en draai je niet zomaar aan flinters.
De nieuwere types hebben ze zelfs van 12mm, die zijn nog dikker.
Die Paddock u-bolts kun je nog niet in de buurt van hun aanhaalkoppel krijgen of ze zijn al gestript.
Gert-Jan.
Bijlage:
Schermafbeelding 2020-05-15 om 08.15.16.jpg