Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 21:06

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 15:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Ik weet het niet meer hoe ik het uit elkaar gehaald heb :?
en uit me uitgebreide fotoreportage kan ik het antwoord ook niet halen. Wie het weet mag het zeggen, foto 1 of foto 2…? Dit is bij de Santana ligero, maar zit het bij een lightweight of series ook zo?

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 16:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Bij een series zit de vloerplaat op de dorpel en op de tunnel.
Zo krijgt de vloerplaat extra ondersteuning (heb ik mij laatst laten vertellen)
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 16:24 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2016, 20:24
Berichten: 190
Ook toevallig... Ik heb de linker dorpel van mij LW onlangs vervangen voor een nieuwe. De vloerplaat ligt inderdaad op de dorpel en de tunnel.

_________________
Pike
Afbeelding
http://www.13afdra.nl
https://www.youtube.com/landyshed


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 17:11 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Als je sills (onderdorpel) en je seatbase op zij plek zitten leg je de vloerplaat er op, maar eerst je tunnel plaatsen!
Gebruik hier iets van rubberband oid tussen. Bij mij zat er van origine dum-dum tussen :?: niet doen, heb je niets aan.
Ik heb er rubber/tochtband tussen gedaan (blijft het ook wat droger binnen). Onderkant van je vloerplaat een plakplaatje betume plakken :? Zal enige resonantie verminderen.

Ik spreek niets anders dan mijn waarheid, ik weet niet beter :mrgreen:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 17:55 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Afbeelding

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 18:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Eerst tunnen plaatsen wist ik idd nog. Dus vloerplaten op de sills. Ga ik dat doen. Bedankt voor de reacties!

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 19:04 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
't Is tot op het laatst (althans tot bij de 2,4 Puma) gewoon zo gebleven, gewoon een mecanodoos.

Maar ... is het niet verstandig om in de sills (als je het aanzicht origineel wilt houden) een stevig plat U-profiel, of beter nog een platte rechthoekige buis te verwerken. Alternatief is natuurlijk een zware balk ter vervanging van de originele sill ... maar dat doet gemakkelijk afbreuk aan de originele uitstraling.

Ik heb de originele sills van de Defender vervangen door een set zware jackable sills / rock-sliders.
'k Deed dit niet omdat ik dagelijks over de rocks slide, ook niet omdat ik de auto er dagelijks aan opkrik (het kan wel - het was zelfs nodig het halve auto-gewicht in de schaal te werpen om een en ander passend te krijgen ... ook een verse Puma bleek "reumatisch" krom).
Ik deed dit vooral omdat de sills en de vloerplaten erg weinig weerstand geven als er eens iemand voorrand neemt en zijdelings naar binnen denkt te rijden; In de originele set-up heb je dan erg snel erg weinig voetenruimte.

En ... ik kan zeggen dat het helpt: Ik heb het - ongewild - met mijn vorige Defender uitgetest: ik haalde een kleine trage tractor ik en deze tractor sloeg op het moment-suprème links-af ... de solide rock-slider voorkwam dat ik een geheel nieuwe flank nodig had alleen de rechter buiten-wing had wat schade (het meeste trok je er met een zuignap uit) .... de rock-slider was tegen de tractor-band gestuiterd en er stonden alleen was schoon gepoeste strepen op de auto.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 mei 2020, 19:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Santana had dat ook al bedacht en heeft standaard onderin al een behoorlijk stevig hoekprofiel zitten. Een rockslider word het er niet van. Maar solide zijn deze sills zeker. Maar bedankt voor de tip..zal er eens naar kijken of ik er onder/achter een stevige koker kan maken. Aangezien wel de bedoeling is dat de auto af en toe het bos in moet vind ik dat nog niet eens een heel slecht idee..
Bedankt voor het meedenken.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2020, 07:30 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
De vloerplaat zit met boutjes en moertjes op de dorpel geschroefd. Om het makkelijker te maken die vlot los te halen heb ik een 1mm dikke gegalvaniseerte strip genomen daar 3 gaten in geboort en er moerjes op gelast, die in de dorpel vast gezet met popnagels. Nu kan ik eenvoudig alle boutjes van boven los draaien. Ik vind niets zo ergerlijk als onder een auto te liggen klooien de ringetjes en trilringen met de moertjes er van onder op de boutjes te krijgen, en altijd valt wat in het gras en is weg :cry: :(
Ik heb tochtband tussen de vloerplaat, heb ik lang acrylkit gebruikt omdat het goedkoop is goed afdicht en makkelijk los te halen valt maar vind tochtband toch makkelijker.
Vraag me niet waarom ik daar vaak bij moet :?: auto is bijna 50 jaar en vertoont af en toe kuren :mrgreen: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 mei 2020, 10:40 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
De vloerplaat zit met boutjes en moertjes op de dorpel geschroefd. Om het makkelijker te maken die vlot los te halen heb ik een 1mm dikke gegalvaniseerte strip genomen daar 3 gaten in geboort en er moerjes op gelast, die in de dorpel vast gezet met popnagels. Nu kan ik eenvoudig alle boutjes van boven los draaien. Ik vind niets zo ergerlijk als onder een auto te liggen klooien de ringetjes en trilringen met de moertjes er van onder op de boutjes te krijgen, en altijd valt wat in het gras en is weg :cry: :(


Wellicht is de moertjes-oplossing te combineren met de verborgen "rock-slider" oplossing.
Een stukje dikwandige rechthoek-buis (of een samenstel van zulke buizen) in de "sill" en je hebt de optie om gaatjes te boren en draad te tappen.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 80 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.