Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 19:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 19:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Waar ik al een beetje bang voor was komt helaas uit. Een standaard Land Rover uitlaat past niet op een Santana Ligero. Vanaf het spruitstuk het eerste deel pijp van ongeveer een meter is compleet anders. Waar het bij een Landrover waarschijnlijk tussen de v-bak en het chassis doorloopt, was het bij de oorspronkelijke uitlaat buitenom om vervolgens voorbij de versnellingsbak weer naar binnen het chassis te gaan.
Nu heb ik de mazzel dat het huisje er af is en door het verwijderen van de handrem inrichting heb ik het eerste deel er met veel pijn en moeite tussen door kunnen krijgen maar dan...
De ruimtes tussen de pijp en de eerste crossmember en tussen de crossmember waar de v-bak op leunt is echt minimaal. Doormiddel van de pijp wat te buigen en op de knelplek plat te hameren heb ik ongeveer een centimeter weten te krijgen. Maar nu is de rek er uit, als ik meer hamer is ie plat en als ik meer buig dan komt de aansluitende pijp te hoog waardoor die dan weer minimaal ruimte heeft.

Wat is wijsheid? Toch het eerste deel helemaal zelf gaan maken (had ik toch eigenwijs moeten zijn en tegen alle adviezen hier op het forum zelf een uitlaat moeten maken). Een deel uit de crossmember halen en netjes ingeboxt dichtlassen? Of zijn deze centimeters voldoende en rammelt dit nergens tegen.

Feit blijft wel dat als ik dit deel uitlaat zo ga monteren dat de uitlaat er nooit, zonder door te slijpen, onder vandaan kan..

Ff wat foto's (lastig te zien), zodat jullie misschien een idee hebben.. en nee, ik kan er echt niet veel meer aan verbuigen of hameren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 19:52 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Lekker bezig Rolf, niet omdat ik het beter weet.

Weet ik ook niet maar moet de uitlaat niet aan de andere kant van je chassisbalk?
ALs je al zo in de weer moet lijkt het mij ook niet de weg te gaan.

Bij de hele oudjes kwam de uitlaat vanaf het spruitstuk over de linker chassisbalk ligger naar je linkter voorwiel.
Daarvandaan dan naar achter. Er zit dan wel een beschermpaatje (hitteschiltje) om de bocht naar beneden. Ik weet eigenlijk niet wat voor torretje je erin hebt liggen

Groet,

Rob


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 20:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Echt heel lekker bezig was ik vandaag niet :lol: :lol: drie uur aan het kloten en geen meter verder... :cry:
Bij de uitlaat die eronder zat ging het eerste stuk buiten het chassis langs, en net achter de v-bak weer naar binnen het chassis. Maar met deze pijp kan dat niet. Als ik deze op dezelfde manier zou monteren dan hangt de rest van de uitlaat zo'n beetje naast de auto (heb ik dus wel de sidepipe die ik eigenlijk wilde :lol: )
Ik kon maar 1 type uitlaat bestellen voor een links gestuurde 88inch 2.25 diesel 3 bouts naar spruitstuk. Ik twijfelde nog ff of ze de verkeerde hebben opgestuurd maar dat is volgens mij toch niet zo.

Ik kan altijd een meter extra pijp en 2 45gr bochten kopen en de boel zelf een beetje aan elkaar bakken maar dat was nu dus niet de bedoeling.
Ik dacht juist na alle hier gekregen adviezen, wees wijs en koop originele spullen, dan hang je het er zo onder.. :?

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 20:29 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
:? Raar, ik ben even aan het zoeken geweest en ik zou denken dat je de juiste hebt. :?

http://www.euro4x4parts.com/recambios/hsl1714-5498_silenciador_164942.html
Staat ook de 4 cyl legiro bij dus dat is lekker knullig dat het niet past.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 20:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Ja, deze van de link had ik ook gevonden. En deze uitlaat lijkt wel 1 op 1 met die van land Rover. Maar deze uitlaat zou echt nooit passen als je het huisje en de handrem er op hebt zitten. De enige reden dat ik hem er nu in kan krijgen is omdat ik nu ruimte heb.

Maar effe een nachtje over slapen en morgen weer verder kijken...

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 nov 2019, 21:50 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Heb voor mijn ambu de uitlaten altijd zelf gelast 8-) de laatste een rvs sidepipe, denk dat die langer mee gaat dan de rest van de auto :shock:
Met gekochte bochten en een goed mig mag lasapparaat is het best wel leuk puzzelen :P :lol:
Zo een platgeslagen stuk is natuurlijk niet bevorderlijk voor een goede doorstroming :cry: :cry:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 08:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Ik maak vanmiddag wel even foto's hoe het bij mijn 88 zit. Volgens mij is er maar 1 downpipe leverbaar voor een 88"met die flens.
Of ze hebben er een van een 109 gebruikt.
heb je een part manual van een ceviele series 3?
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 09:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Jamaar schreef:
Heb voor mijn ambu de uitlaten altijd zelf gelast 8-) de laatste een rvs sidepipe, denk dat die langer mee gaat dan de rest van de auto :shock:
Met gekochte bochten en een goed mig mag lasapparaat is het best wel leuk puzzelen :P :lol:
Zo een platgeslagen stuk is natuurlijk niet bevorderlijk voor een goede doorstroming :cry: :cry:


Ik wilde ook eigenlijk zelf een uitaat samenstellen, zie link
viewtopic.php?f=9&t=2001224
Maar eigenlijk iedereen adviseerde mij. Met een orginele uitlaat aan de gang te gaan :lol:
Het enige verschil is de downpipe, de rest van de uitlaat is wel gewoon prima bruikbaar.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 09:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
sjeroens schreef:
Ik maak vanmiddag wel even foto's hoe het bij mijn 88 zit. Volgens mij is er maar 1 downpipe leverbaar voor een 88"met die flens.
Of ze hebben er een van een 109 gebruikt.
heb je een part manual van een ceviele series 3?
J.


Zou top zijn als je me even een foto kunt sturen! Er is inderdaad voor een drie bouts spruitstuk maar 1 type downpipe leverbaar. En die heb ik wel gekregen. Ik heb er gewoon de ruimte niet voor. Ze hebben bij Santana misschien een andere opstelling van de bak enz..ik heb volgens mij deze downpipe er nu op zitten:
https://www.paddockspares.com/562858-fr ... ifold.html
Alleen dan met een 3 bouts flens en de bocht de andere kant op, maar met de bocht de andere kant op kon ik nog ff geen plaatje van vinden.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 09:44 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
en met een stukje flexibele pijp er tussen? kan je alle kanten opbuigen.
https://www.internetverkoper.nl/flexibe ... en-rvs-p72

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 12:11 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Zoek er maar één uit...
Is altijd wel Moeilijk om dat van een plaatje te bepalen. :shock: :?

https://www.paddockspares.com/catalogsearch/result/?q=Front+pipe+88


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 13:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
De goede downpipe met een drie gats flens is in ieder geval niet te koop. Zo ver ben ik wel. Ik kan hem wel bestellen met 4 gaten en dan de flens over zetten. Ben wel benieuwd naar de foto van Jeroen hoe het origineel dan zou zitten, had al even gegoogled maar kon eigenlijk nergens een duidelijke afbeelding vinden.
Ik kan altijd nog naar de cartal voor een paar bochten en wat pijp en dan de frontpipe zelf maken zoals hij was. De orginele frontpipe is trouwens nog lekvrij maar nu is het een beetje principe geworden om het echt netjes te doen en dus niet met een oude pijp of een sjaak109 stukkie flexibel ;-)

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 14:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
downpijp naar beneden, achter de motorsteun, onder de dwarsbalk door, dan gaat ie weer omhoog, over de v-bak steun heen (weinig ruimte) en dan weer naar een stuk naar beneden (foto remtrommel parkeerrem) dan krijg je de flens met de pijp naar demper toe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 14:57 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 19:49
Berichten: 805
Woonplaats: wwerf
Rolf schreef:
en dus niet met een oude pijp of een sjaak109 stukkie flexibel ;-)


dat ze vroeger geen flexibel stukje hadden wil niet zeggen dat het slecht is.bijna elke moderne auto heeft het.

stukje internet:
Wat is de functie van een flexibel uitlaatstuk:
De functie van het flexibele deel is de motortrillingen en het kantelen van de motor bij optrekken en afremmen op de motor op te vangen en deze beweging niet door te geven naar de rest van het uitlaatsysteem. Zonder flexibel uitlaatstuk zouden er grote krachten op de voorpijp en spruitstuk komen waardoor deze sneller af kunnen breken.

_________________
zo,n 6 cil. Nissan is wel lekker 8-)

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 15:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
sjaak109 schreef:
Rolf schreef:
en dus niet met een oude pijp of een sjaak109 stukkie flexibel ;-)


dat ze vroeger geen flexibel stukje hadden wil niet zeggen dat het slecht is.bijna elke moderne auto heeft het.

stukje internet:
Wat is de functie van een flexibel uitlaatstuk:
De functie van het flexibele deel is de motortrillingen en het kantelen van de motor bij optrekken en afremmen op de motor op te vangen en deze beweging niet door te geven naar de rest van het uitlaatsysteem. Zonder flexibel uitlaatstuk zouden er grote krachten op de voorpijp en spruitstuk komen waardoor deze sneller af kunnen breken.



Maar ik zeg ook niet dat het slecht is.. :P maar een wijs man zei ooit tegen me "doe nou een keer niet zo eigenwijs en koop gewoon een orginele uitlaat".

Maar bedankt voor de tip, maar dit red ik niet met een stukkie flexibel. :lol:

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 16:10 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Rolf schreef:
Ik wilde ook eigenlijk zelf een uitaat samenstellen, zie link
https://www.laroprik.nl/viewtopic.php?f=9&t=2001224
Maar eigenlijk iedereen adviseerde mij. Met een orginele uitlaat aan de gang te gaan :lol:
Het enige verschil is de downpipe, de rest van de uitlaat is wel gewoon prima bruikbaar.


Helpen we je een keer “van de wal in de sloot”, of is het weer niet goed.

:D Jij hebt je aan de kust hebt laten verleiden door zo een Spaanse schone, en dat dan blijkt dat haar vrolijke “ouspuf” net iets anders is dan die van een rood verbrande Engelse kunnen wij toch niets aan doen :mrgreen:


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 16:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
[quote="sjeroens"]downpijp naar beneden, achter de motorsteun, onder de dwarsbalk door, dan gaat ie weer omhoog, over de v-bak steun heen (weinig ruimte) en dan weer naar een stuk naar beneden (foto remtrommel parkeerrem) dan krijg je de flens met de pijp naar demper toe
[url=https://postimg.cc/DJKfYZXF]

Top Jeroen, bedankt voor de moeite. Hier is voor mij wel duidelijk dat ik dan toch net een andere downpipe heb. Of een andere steun onder de bak/wellicht andere bak. Ik krijg het met deze pijp echt niet passend. Toch maar zelf aan de gang.. wel bedankt voor je uitleg en foto's.!


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 16:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
GatheRRoveR schreef:
Rolf schreef:
Ik wilde ook eigenlijk zelf een uitaat samenstellen, zie link
viewtopic.php?f=9&t=2001224
Maar eigenlijk iedereen adviseerde mij. Met een orginele uitlaat aan de gang te gaan :lol:
Het enige verschil is de downpipe, de rest van de uitlaat is wel gewoon prima bruikbaar.


Helpen we je een keer “van de wal in de sloot”, of is het weer niet goed.

:D Jij hebt je aan de kust hebt laten verleiden door zo een Spaanse schone, en dat dan blijkt dat haar vrolijke “ouspuf” net iets anders is dan die van een rood verbrande Engelse kunnen wij toch niets aan doen :mrgreen:


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Is ook weer zo. 8-)
Ik heb nu het achterste deel eronder gehangen om even te kijken of ik een beetje uitkom. Maar ook daarin alleen maar obstakels. Ik kan met de geleverde bevestiging het nooit aan het chassis hangen op de punten waar hij hoort te hangen (of waar de oude uitlaat hing). Ben toch bang dat Santana een soort eigen interpretatie had op de uitlaat.
Afbeelding

Afbeelding
Ik heb hem even tijdelijk met een hoekje aan het chassis gezet maar de zwarte beugel er rechts boven daar hing de vorige demper in.als ik hem daar nu in hang past ie helemaal niet meer.

Afbeelding
En met de plaats zoals ie nu hangt kom ik dus ergens 10cm uitlaat te kort. En dan heb ik de demper dus al verder naar voren geplaatst. En dan hangt de downpipe dus echt super strak en krap tussen bak en chassis. Dat gaat overal tegen aan rammelen. Let trouwens niet op de boutjes enz. Paddock is nogal zuinig met zijn bevestiging materiaal :lol:

En het mooiste is nog dat als ik de oude downpipe zou gebruiken dan past ie perfect (zit alleen geen flens aan).

Afbeelding
Zie het verschil.. :)

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 17:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Dat ziet er idd anders uit.
Wat voor motor ligt er eigenlijk in? Kun je het motornummer traceren?
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 17:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
2.25d met het nr erc5516ca, dat is het enige wat ik weet.

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 17:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Afbeelding
En deze bak met overdrive hangt er achter. Maar misschien andere bak steunen?

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 17:53 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Stukje flexibel is wel een goed idéé :!: maar dan wel van rvs met las aansluiting en een mantel om het flexibele deel 8-)
De flexibele pijp die je per meter kan kopen gaat niet lang mee onder een auto, vocht zout roest :( :( weg :lol:
Het voldoet wel in boten want dan zit het droog, tenzij je boot niet waterdicht is natuurlijk :cry:

Bij mijn perkins heb ik er een van 30 cm direct van het uitlaatspruitstuk naar beneden hangen en daar de rest op aangepast, scheeld een hoop herrie en trillen :geek: valkenpower en watersport winkels verkopen dit soort Afbeeldingflexpijp :!:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 18:12 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
Ik weet niet of je hem al gevonden hebt: Hier kun je het onderdelen boek downloaden:
http://www.serieblog.org/2015/10/12/ers ... 8-1091983/
en dan zou het part 164921 moeten zijn (blz 215)
Wat inhoud dat je zelf mag gaan lassen (of de huidige gebruiken)
J.

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 dec 2019, 19:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
sjeroens schreef:
Ik weet niet of je hem al gevonden hebt: Hier kun je het onderdelen boek downloaden:
http://www.serieblog.org/2015/10/12/ers ... 8-1091983/
en dan zou het part 164921 moeten zijn (blz 215)
Wat inhoud dat je zelf mag gaan lassen (of de huidige gebruiken)
J.


Top! Deze had ik nog niet gevonden. Dat word inderdaad zelf lassen.. ook geen probleem hoor, maar weer iets meer werk. Bedankt voor je moeite!

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2019, 18:21 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
In reactie op je vraag “wat is wijs” Afbeelding

Wijsheid is net als ervaring, wijsheid verkrijg je na enige oefening en meestal nadat je het nodig had.
In dit geval, te laat dus. :mrgreen:

;) Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2019, 18:59 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
:idea: Wijsheid is problemen te vermijden die de intelligente mens oplost :?: :!: :? :lol:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2019, 19:05 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Een wijs man vertelde mij eens, koop nooit een landrover, hij was niet erg intelligent maar nu weet ik HIJ HAD GELIJK :shock: :shock: :cry: :P :P


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2019, 20:15 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Jamaar schreef:
Een wijs man vertelde mij eens, koop nooit een landrover, hij was niet erg intelligent maar nu weet ik hij had gelijk


Tja, welke auto je ook koopt, het is eigenlijk nooit een verstandige aankoop.

Daarom zeg ik - maar ik ben niet wijs - koop beter een LandRover, dat het onverstandig was weet je dan tenminste echt zeker.

Reken eens uit welke tijdwinst een auto oplevert ... en tegen welke prijs ... en hoeveel tijd die auto dan ook nog eens kost.
Je kan vaak maar beter gaan fietsen, dat levert een leuk uurtarief op, en gratis fitness (en met de files is de fiets wellicht nog sneller ook).


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2019, 21:50 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Afbeelding
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 02 dec 2019, 22:10 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
Uhhh ... een LandRover fiets, die zou ik maar laten staan, doe je dat niet dan laat ie jouw waarschijnlijk wel staan.

Toen ik mijn eerste stappen in de fietsreparatie zette -- bandenplakken dus .., herhaald plakken, dat heb je ervan als je zonder voorkennis met sleetse banden op pad gaat. Toen, dus al heel lang geleden, leerde ik direct dat een binnenband niet voor niks zo heette, een binnenband hoort binnen de buitenband.
Bij LandRover denken ze daar anders over: Bij een nieuwe auto, in 1999 geproduceerd .... keek bij één wielde binnenband leuk tussen velg en buitenband de wijde wereld in.   Er ging gelukkig niks mis, behalve dan dat de dealer ook nog een rekening stuurde voor de banden-reparatie.  
Ik vrees evenwel dat zoiets net als bij de fiets gemakkelijk tot een klapband kan leiden.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 dec 2019, 19:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 08 sep 2014, 12:54
Berichten: 273
Eindelijk hangt er een nette (bijna orginele) uitlaat onder. Ik heb uiteindelijk toch de eerste 50cm van de orginele downpipe hergebruikt. Kreeg het met de nieuwe gewoon echt niet pas. Of hij hing tegen het chassis,of tegen het blok, of tegen de bouten van de shackle of tegen de olie slang van de stuurbekrachtiging pomp. Ik werd er echt helemaal gek van. Met de eerste 50cm van de orginele was echt niks mis dus even goed geschuurd en hittebestendig glasparelcoating erover en oogt weer als nieuw.
Uiteindelijk toch ook gebruik gemaakt van een flexibel deel omdat het niet lukte met een standaard bochten die ik had. Ik moet sjaak109 ik toch ook een beetje te vriend houden met al ze goeie adviezen ;) :mrgreen:
Kreeg alleen de flens naar het spruitstuk toe niet dicht. Echt lang aan lopen kloten en wilde echt niet lukken. Toen maar naar me vrienden van de garage voor advies. Kreeg ik het simpele antwoord "draai je de flens toch om, past ie zeker". :shock: kan soms zo simpel wezen. Dus bedankt allemaal voor de adviezen en het mee denken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Rolf,
Santana ligero 2,25d

Afbeelding


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 dec 2019, 19:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:45
Berichten: 423
ziet er netjes uit!

_________________
Volg mijn avonturen op https://www.instagram.com/dutchlandroverlife/


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 11 dec 2019, 20:12 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Afbeelding YES Afbeelding

Afbeelding goed bezig :mrgreen:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 96 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.