Land Rover Prikbord

Het meest uitgebreide Land Rover forum en prikbord, hier vind u de meeste Land Rover berichten. Oa over de Series, Defender, Discovery en Range Rover.
Het is nu do 28 maart 2024, 16:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2018, 23:32 
Offline

Geregistreerd: zo 06 mei 2018, 23:24
Berichten: 3
Hallo, mijn auto vertoont kuren: het dashboardklokje, de dagteller en de radio vallen uit als ik het contact uitzet ( na enkele minuten). Onder het rijden doet alles het prima. Het lijkt erop dat de permanente stroom niet intact blijft. Overigens doet ie het soms wel een aantal dagen achter elkaar. Ik vermoed dat er ergens eeen slechte verbinding zit. Maar waar... ? En ik neem aan dat deze permanente stroom ook via een zekering loopt, welke is dat?
Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten Marco


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 06 dec 2018, 23:50 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Marco ; auto model jaar?

Zou het contactslot kunnen zijn al het een ...... was.

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 11:24 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
[quote="GatheRRoveR"]Marco ; auto model jaar?

Die is leuk, lees de berichttitel!
:idea: :shock:


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 12:28 
Offline

Geregistreerd: za 13 sep 2014, 08:09
Berichten: 815
Woonplaats: De Zijpe
Excuus, berichttitel is ook het kleinste lettertype op deze pagina.
Maar weet jij een antwoord op de vraag van Marco?
TD5 uit 99 is te modern voor mij :lol:

_________________
Gokje wagen?
Ga met je oude Land Rover op vakantie !


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 16:38 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Al eerder aangegeven dat ik niet verder kom dan een s2a maar heb een vermoede, hij heeft een Lucas spook
In zijn auto.
Even goed zoeken op internet, er zwerven schema's en handboeken rond in pdf formaat.
Helaas ben ik voorlopig niet thuis want ik heb ze op mijn computer staan en die neem ik niet mee onderweg.
En ik zou ook het contactslot verdenken.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 17:21 
Offline

Geregistreerd: zo 06 mei 2018, 23:24
Berichten: 3
Het is inderdaad een auto uit negentiennegenennegentig met een vijf cilinder turbodiesel drie deurs hardtop :D
Contactslot heb ik nog niet aan gedacht. Is er een mogelijkheid een nieuwe permanente voeding aan te leggen met een eigen zekering? En waar kan ik die dan het best aansluiten zodat alledrie die verbruikers gelijk stroom hebben? Ik vond wel iets van een schema van een header/joint nr xxxx maar waar kan ik die in de auto vinden?


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 07 dec 2018, 21:00 
Offline

Geregistreerd: zo 07 sep 2014, 10:52
Berichten: 1851
MarcoG schreef:
Het is inderdaad een auto uit negentiennegenennegentig met een vijf cilinder turbodiesel drie deurs hardtop :D
Contactslot heb ik nog niet aan gedacht. Is er een mogelijkheid een nieuwe permanente voeding aan te leggen met een eigen zekering? En waar kan ik die dan het best aansluiten zodat alledrie die verbruikers gelijk stroom hebben? Ik vond wel iets van een schema van een header/joint nr xxxx maar waar kan ik die in de auto vinden?


Een aparte, degelijke, en goed gezekerde constante 12V is sowieso geen luxe.
Ik had ook een auto uit negentiennegenennegentig met een vijf cilinder turbodiesel drie deurs hardtop ... en ik had ook twijfels bij de constante spanning, overigens nog meer bij de geschakelde 12V in het dashboard, dus wellicht is het nog beter ook een relais toe te voegen en de geschakelde via het relais van de nieuwe constante af te tappen.

Ik had bijv. een radio die soms aan bleef omdat de geschakelde 12V niet snel genoeg inzakte ... dat had ik overigens op een andere manier opgelost: een klokje met een klein gloeilampje en daarmee was het geschakelde deel net zo sterk belast dat de zwevende 12V terug op aarde kwam.

Interessant is bijv. ook dat de accu-spanning gemeten op de sigarettenaansteker ook systematisch te laag weergeeft.

Dus ... het is Lucas King of Darkness die ook hier weer zijn visite-kaartje heeft achtergelaten.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 dec 2018, 12:03 
Offline

Geregistreerd: za 05 maart 2016, 11:33
Berichten: 809
Plus op de radio, daar kan je het makkelijkste bij, als het goed is word de rest ook bediend.
Zat alleen aan de plus te denken maar het zou ook een massa probleem kunnen zijn.
Trek de radio er uit en meet daar plus en min apart met een massa punt waar je zeker van bent.


Meld dit bericht
Omhoog
 Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 60 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

LaroPrik.nl is onderdeel van Land Rover Forum en Land Rover Prikbord.

Land Rover Forum, de grootste en gezelligste verzameling Nederlandstalige Land Rover berichten.